پرداخت وام ارزان قیمت برای حل مشکل کمبود فضای خوابگاهی

سه شنبه ، 9 شهریور 1395 ، 08:47

بانکی دات آی آر: ذوالفقار یزدانمهر در خصوص کمبود ظرفیت خوابگاه‌های سراسری در سال تحصیلی جدید گفت: کمبود فضای خوابگاه‌های سراسری که مشخص است، اما برای اینکه دانشجویی بدون خوابگاه نماند،  بخش خوابگاههای غیرانتفاعی را از طریق، تشکیل شورای نظارت و ارزیابی ساماندهی کردهایم.

 

وی افزود: این خوابگاهها در شهرستانها درحال دریافت مجوز هستند و اداره اماکن نیز با این شورا همکاری دارد. خوابگاههایی که مجوز داشته باشند، خوابگاه مجاز و خوابگاههایی که مجوز نداشته باشند خوابگاه غیر مجاز محسوب شده و توسط اداره اماکن پلمپ میشوند.

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: از طرفی صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاههایی که با مشکل کمبود خوابگاه مواجه هستند، مبلغی را به عنوان «کمک رهن صندوق»  پرداخت میکند تا مکانی را برای دانشجویان رهن کرده و دانشجویان اسکان یابند.

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: قرار است کار مهمی در جهت جبران کمبود فضای خوابگاهی دانشگاهها انجام دهیم در این راستا مدلی را که برای وام ویژه دکتری پیاده کردیم، برای این موضوع نیز پیاده کنیم و با کمک سازمان مدیریت و برنامهریزی و بخش خصوصی، به دانشجویان «وام ارزان قیمت» پرداخت کنیم تا کمبود فضای خوابگاهی از این طریق جبران شود.

 

منبع: مهر

► بانکی: پیشخوان روزنامه های سه شنبه9 شهریور 95
چرا زنان از کاهش ساعات کار استقبال می‌کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر