پول می‌گیرم و به حرف‌هایت گوش می‌کنم!

شنبه ، 3 مهر 1395 ، 10:29

بانکی دات آی آر: حتما شنیده‌اید یکی از شغل‌هایی که در کشورهای دیگر وجود دارد و مورد استقبال نسبی هم قرار می‌گیرد، کسانی هستند که سگ‌ها را بیرون می‌برند! یعنی صاحب سگ فرصت رسیدگی به حیوان خانگی‌اش را ندارد و در ازای مبلغی سگ را به فرد دیگری می‌سپارد تا او را بیرون ببرد.

 

 

 

اما چیزی که در این مطلب قرار است به آن اشاره کنیم، احتمالا خیلی خنده‌ دارد!

 

چاک مک‌کارتی بازیگر است، اما به هر حال به شغل دومی برای اینکه بتواند قرض‌هایش را بپرازد نیاز داشت.

 

او برای این‌کار سگ‌های دیگران را بیرون می‌برد، اما بعد از مدتی متوجه شد که تنها وظیفه گردش این سگ‌ها را بر عهده ندارد، باید آن‌ها را تمیز نگه دارد و اگر به چیزی نیاز داشتند هم فراهم کند که اصلا از این موضوع راضی نبود. از همین رو به دنبال کار جدیدی می‌گشت.

 

 

 

در همین حین چاک ایده‌ای به ذهنش می‌رسد و با اینکه به نظر مسخره می‌رسد، اما او تصمیم گرفت کنار آدم‌ها راه برود! او به دیگران این پیشنهاد را می‌دهد که در ازای مبلغ ۷ دلار برای هر مایل (کمی بیشتر از یک کیلومتر) کنار آن‌ها راه برود، به حرف‌های‌شان گوش می‌کند و اگر بخواهند با آن‌ها مکالمه هم داشته باشد.

چاک حتی لباسی را برای این شغل طراحی کرده و به گفته خودش آن را بر تن می‌کند و در خیابان‌های لس آنجلس راه می‌رود تا مشتری‌اش را پیدا کند. البته او تبلیغات مختلفی را در فضاهای مجازی هم داشته و از این طریق هم مشتری‌های مشخص شده‌ای برای خودش دارد. نکته‌ای که جالب به نظر می‌رسد این است که این شغل مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر چاک افراد دیگری در بخش‌های مختلف ایالت مشغول همین کار هستند؛ به نظر می‌رسد آدم‌ها از اینکه یک غریبه کنارشان راه برود و برایش بدون دغدغه صحبت کنند، احساس خوبی دارند.

 

 

منبع: مهر

► معلمی که کارآفرین شد
پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز شنبه 3 مهر ◄

مطالب مرتبط
بنر