شروطی برای تخصیص کارت‌های اعتباری به مشتریان

دوشنبه ، 5 مهر 1395 ، 13:51

بانکی دات آی آر: معاون نظارتی بانک مرکزی درباره کارت‌های اعتباری محاربه می‌گوید منعی برای خرید خودرو توسط این کارت‌ها ایجاد نشده او همچنین در مورد تخصیص این کارت‌ها به مشتریان گفت که صدور کارت‌های محاربه مبتنی بر اعتبارسنجی و اهلیت مشتریان است.

 

فرشاد حیدری امروز در نشست خبری که در بانک مرکزی تشکیل شد درباره کارت‌های اعتباری محاربه، گفت: قول داده بودیم این کارت‌های اعتباری پنج‌شنبه یک مهرماه صادر شود و به قول خود عمل کردیم، حتی ۱۰ روز قبل از موعد صدور این کارت‌ها به صورت پایلوت انجام شد، اما به خاطر این‌که اول مهرماه آخر هفته بود و سه مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس شد، این طرح را به چهارم مهرماه موکول کردیم و روز گذشته با حضور رئیس کل بانک مرکزی این کارت‌ها رونمایی شد.

 

وی درباره‌ تخصیص کارت‌های محاربه به مشتریان، اظهار کرد: صدور کارت‌های محاربه مبتنی بر اعتبارسنجی مشتری‌ها و اهلیت آنهاست. بانک‌ها براساس آن اعتبارسنجی تصمیم‌ می‌گیرند با چه وثیقه‌ای به مشتری‌ها کارت تخصیص دهند. ممکن است یک مشتری از اهلیت و اعتبار بالاتری برخوردار باشد و با یک سفته و یک ضامن کارت دریافت کند. در عین حال امکان دارد شخصی از اعتبار کمتری برخوردار باشد و با یک سفته و دو ضامن کارت بگیرد.

 

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به این‌که آیا امکان دارد استفاه از این کارت‌ها به نفع خودروسازها تمام شود، گفت: مفهوم عمومی رکود این است که کالا درسطح جامع باشد، ولی امکان خریدی وجود نداشته باشد. با این کارت‌های اعتباری قطعا قدرت خرید شهروندان بیشتر خواهد شد و به خارج شدن از رکود و ایجاد رونق کمک خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید این کارت‌ها برای کالاها و خدمات طراحی شده‌اند، از جمله این کالاها می‌توانند خودرو باشند. در نتیجه منعی برای خرید خودرو توسط این کارت‌ها ایجاد نشده و مثلا با کارت‌های برنزی مشتریان می‌توانند قسمتی از بهای خودرو را پرداخت کنند.

 

 

منبع: ایسنا

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز سه‌شنبه 6 مهر
بانک صادرات با رتبه 264 جهان، برترین بانک ایرانی معرفي شد ◄

مطالب مرتبط
بنر