جزئیات جدید از تمدید کارت‌اعتباری خرید کالای ایرانی (+سند)

چهارشنبه ، 7 مهر 1395 ، 11:26

بانکی دات آی آر: بعد از اجرایی شدن طرح توزیع کارت اعتباری خرید کالای ایرانی که در ابتدا تا سقف ۶ میلیون و در ادامه به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته بود، ماجرای آن با حواشی همراه شد و عمدتا تولیدکنندگان معترض بودند که بعد از پایان دوره اعلامی برای اجرای طرح، نسبت به تمدید آن اقدامی نشده و بانک مرکزی موضوع را به شبکه بانکی ابلاغ نکرده‌ است.

 

این در حالی است که سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی - مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی - اعلام کرد که طرح تمدید شده، اما تا پایان سال پرونده طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی کاملا مختومه خواهد شد.

 

آن‌طور که میرمحمد صادقی توضیح داده با توافقات اخیری که بین بانک مرکزی و دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده، قرار است که بانک‌ها تا پایان آذرماه امسال نسبت به صدور کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بر اساس درخواست‌هایی که از سوی سازمان‌ها به آن‌ها اعلام می‌شود اقدام کنند، اما تمامی کارت‌های صادر شده فقط تا پایان سال جاری اعتبار برای استفاده دارند. از این رو تنها فرصت برای استفاده از کارت‌هایی که تا آخر آذر ماه صادر می‌شوند تا پایان سال ۱۳۹۵ است.

 

وی همچنین اعلام کرد که برخلاف آن‌چه که مطرح می‌شود، تمدید طرح کارت‌ اعتباری خرید کالای ایرانی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در تاریخ ۳۱ شهریور ماه  امسال به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

 

او همچنین از توافق جدید برای اضافه شدن چهار گروه به مشمولان قبلی طرح خرید کالای ایرانی از طریق کارت‌های اعتباری خبر داد و گفت: بیشتر کارکنان آموزش و پرورش، بازنشستگان کل کشور و همچنین مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مشمول این طرح بودند، اما تصمیم بر این شده که چهار گروه دیگر به آن‌ها اضافه شوند.

 

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و همچنین قوه قضائیه به غیر از قضات، چهار گروه جدیدی هستند که به گروه‌های قبلی برای دریافت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا سقف ۱۰ میلیون تومان اضافه شده‌اند.

 

وی یادآور شد که بانک مرکزی تمامی اقدامات لازم جهت اجرایی شدن مراحل بعدی طرح کارت‌های اعتباری را انجام داده و دستور العمل لازم را به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

 

 

 

طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از سال گذشته به عنوان یکی از طرح‌های اعتباری بانک مرکزی در قالب بسته تسریع رونق اقتصادی به مرحله اجرا در آمده است.

 

این در حالی است که این طرح کاملا با آن‌چه که شبکه بانکی به عنوان طرحی برای توزیع کارت‌های اعتباری سه رنگ در سقفهای ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی به مرحله اجرا درآورده متفاوت است، به طوری که کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی با اعتبار بانک مرکزی و سود  بازپرداخت ۱۲ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، اما کارت‌های جدید عام بوده و با اعتبار خود بانک‌ها و با سود ۱۸ درصد و بر اساس اعتبار سنجی مشتریان برای آن‌ها صادر می شود.

 

 

منبع: ایسنا

► کشور گوسفندها: نیوزیلند رکورددار 70 میلیون راس گوسفند!
قانون کاهش ساعات کار بانوان دارای شرایط خاص ابلاغ شد ◄

مطالب مرتبط
بنر