کشور گوسفندها: نیوزیلند رکورددار 70 میلیون راس گوسفند!

چهارشنبه ، 7 مهر 1395 ، 16:07

 

بانکی دات آی آر: شاید شما هم شنیده باشید که در نیوزیلند به ازای هر یک نفر، 20 راس گوسفند وجود دارد. امروز برای چندمین بار، در نوشته‌ایی چشمم به این جمله افتاد. برای اثبات صحتش به سایت مرکز آمار کشور نیوزیلند سر زدم. نتایج تحقیق را در اینجا می‌نویسم.

 

 

در ابتدا بهتر است به جمعیت کشور نیوزیلند بپردازیم. آخرین آمار جمعیت این کشور در ماه ژوئن سال 2015 گرفته شده است. جمعیت این کشور در سال گذشته 4 میلیون و 60 هزار نفر بوده است.

حالا باید تعداد گوسفندهای کشور نیوزیلند را داشته باشیم. در ژوئن سال 2015، مرکز آمار کشاورزان نیوزیلند، تعداد گوسفندهای کلِ کشور را 29 میلیون و 500 هزار راس، اعلام کرده است.

اگر 29 میلیون را تقسیم بر 4 میلیون کنیم، نسبت تعداد گوسفند به انسان درمیآید. البته این نسبت اختلاف زیادی با تعداد گوسفندی دارد که معمولا همه جا عنوان می‌شود. به این ترتیب که به ازای هر نفر در نیوزیلند، 7 راس گوسفند وجود دارد نه 20 راس.

درنتیجه همین‌جا شایعات درباره تعداد گوسفندها و مردم نیوزیلند پایان می‌یابد. اما شاید شما هم مثل من کنچکاو باشید که از اول چرا چنین بزرگنمایی به وجود آمده است؟

همه این بزرگنمایی به سال 1982 برمی‌گردد.  در آن سال تعداد گوسفندهای این کشور 70 میلیون و سیصد هزار راس بوده است. در حالیکه نیوزیلندی‌ها 3 میلیون و 18 نفر بوده‌اند! یعنی به ازای هر نیوزیلندی، 22 راس گوسفند وجود داشته است.

با کاهش قیمت پشم گوسفند، مردم بیشتر به سمت کشاورزی رفتند و از اواخر دهه هشتاد میلادی دامداری رونق کمتری پیدا کرد. آخرین نرخ تعداد گوسفند در سال 2015 با 29 میلیون راس ثبت شده است.

البته نیوزیلند علاوه بر گوسفندِ زیاد، به خاطرِ گاوهایش هم مشهور است، اما نه به اندازه گوسفندهایش. در سرشماری سال 2015 تعداد گاوهای این کشور بیش از 10 میلیون راس عنوان شده است، که آن هم رقم بالایی است.

 

 

 

 

 

 

 

بانکی: سمیرا همتی

 

 

► 4 راهکار برای مشارکت کارمندان در خلق ایده‌های نو
جزئیات جدید از تمدید کارت‌اعتباری خرید کالای ایرانی (+سند) ◄

مطالب مرتبط
بنر