خرید خدمات با کارت‌های اعتباری رنگی بانک سپه

شنبه ، 10 مهر 1395 ، 13:48

بانکی دات آی آر: معاون نظارتی بانک مرکزی در مراسم رونمایی از کارت‌های اعتباری بانک سپه گفت: مشتریان با استفاده از کارت‌های اعتباری رنگی همچنین می‌توانند خرید خدمات انجام دهند.

معاون نظارتی بانک مرکزی در مراسم رونمایی از کارت اعتباری بانک سپه از ویژگی‌های کارت‌های اعتباری جدید و تدابیر مقتدرانه بانک مرکزی برای حمایت از بانک‌های قانونمدار گفت: امید است بانک سپه به عنوان اولین بانک ایرانی که در خدماتی از جمله سپه چک، عابربانک و... نخستین بوده، با توجه به منابع انسانی کارآمد و پتانسیل‌های بالای خود در صدور کارت‌های اعتباری در سیستم بانکی نیز اولین باشد.

فرشاد حیدری گفت: کارت‌های اعتباری در سه طبقه با مبالغ تا یکصد میلیون ریال، تا 300 میلیون ریال و حداکثر 500 میلیون ریال صادر و هر یک از هموطنان می‌توانند تا 500 میلیون ریال از مجموع بانک‌ها کارت اعتباری دریافت کنند همچنین هر مشتری پس از دریافت کارت در هر بانک، امکان افزایش اعتبار و رسیدن تا سقف 500 میلیون ریال خواهد داشت.

حیدری با اعلام اینکه تا صبح ششم مهرماه تعداد کارت‌های اعتباری در شبکه بانکی به بیش از 158 هزار کارت رسیده است بر لزوم گسترش صدور کارت‌ها تأکید کرد و گفت: باید خدمات کارت اعتباری تا پوشش عموم خانوارهای ایرانی گسترش یابد و تمامی 23 هزار شعبه موجود در شبکه بانکی زمینه این مهم را فراهم کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به سوابق صدور کارت‌های اعتباری و  تجمیع بخشنامه‌ها، شناسایی معایب و رفع آنها در این خصوص  گفت: روش جدید در قالب آیین نامه صدور کارت اعتباری و آیین نامه حسابداری آن به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه نرخ سود این کارت ها 18 درصد و براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است گفت: یک درصد هزینه آبونمان نیز برای این منظور درنظر گرفته شده که به این ترتیب انتفاع آن برای بانک حدوداً 19.5 درصد خواهد بود.

دکتر حیدری گفت: 100 هزار ریال نیز برای هزینه صدور آن در نظر گرفته شده تا عملیات صدور کارت برای بانک اقتصادی باشد.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: گام بعدی توسعه کارت‌های اعتباری دریافت تخفیف از فروشندگان است که در این خصوص در تلاش هستیم تا با اتاق اصناف به اجماع برسیم.

وی با اشاره به پوشش تسهیلات خرد توسط کارت‌های اعتباری گفت: عموم تسهیلات اعطایی مبتنی بر قانون بانکداری بدون ربا از بخش تولید و عرضه کالا حمایت کرده که عمدتاً نیز واحدهای تولیدی، بنگاه‌ها و صاحبان کسب و کار را در برگرفته است.

حیدری گفت: از این منظر، توجه به مقررات و تأمین مالی خرد شهروندان چندان پر رنگ نبوده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: این کارت می‌تواند جایگزین تمام تسهیلات خرد بانک‌ها شود.

 

 

امکان انجام خرید خدمات با کارت‌های اعتباری

وی با بیان اینکه با این کارت‌ها مشتریان می‌توانند خرید خدمات نیز صورت دهند گفت: این کارت‌ها با گسترش دامنه خرید به کالا و خدمات، نیازمندی‌های مشتریان را برطرف می‌کنند.

وی تأکید کرد: اولویت بانک مرکزی در نیمه دوم امسال بر گسترش خدمات کارت‌های اعتباری از سوی بانک‌ها است .

حیدری از مدیران بانک سپه خواست تا صدور این کارت را در اولویت کاری قرار دهند.

 

 

منبع: اکونیوز

 

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز یک‌شنبه 11 مهر
موسسات اختصاصی وام مسکن آمدند ◄

مطالب مرتبط
بنر