90 درصد وام‌های بانک سرمایه به 30 نفر داده شد

دوشنبه ، 26 مهر 1395 ، 10:17

بانکی دات آی آر: قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار هیأت رئیسه قرار گرفت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بود، اظهار کرد: این صندوق از سال 74 کارش را آغاز کرده است و امروز 917 هزار نفر معلم عضو این صندوق هستند ولی متأسفانه شرکت‌های وابسته به این صندوق تخلفاتی دارند و دخل و تصرف در پول معلمان کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌های این صندوق 60 درصد موجودی‌ بانک سرمایه را تشکیل می‌دهند، افزود: این صندوق سال 94 خسارت هنگفتی دید ولی معلوم نیست چرا با وجود اینکه نمی‌تواند خودش را اداره کند باید به‌دنبال تشکیل تیم والیبال رفت؟

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه با متخلفان مماشات شد، تصریح کرد: خدماتی که بانک سرمایه ارائه داد 90 درصد تسهیلات آن در اختیار تنها 30 نفر قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که در حوزه پتروشیمی در عسلویه بنا شد، 85 درصد آن اشخاص غیرمعلم هستند و از معلمان و فرزندان آنها به‌کارگیری نشده است.

 

احمدی لاشکی بیان کرد: زمین‌هایی در تهران وجود دارد که 10 میلیارد تومان کارشناسی شده اما بهای 60 میلیارد تومانی برای آن پرداخت گردیده و این از جیب معلمان رفت.

 

وی گفت: نمایندگان مجلس با 200 رأی مثبت با این طرح موافقت کردند.

 

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از هفته آینده تیم 15 نفره تشکیل می‌شود تا هیأت مدیره و مدیرعامل این صندوق برای پاسخ‌گویی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیایند.

 

احمدی لاشکی گفت: این تحقیق و تفحص ارتباطی به این دولت و آن دولت ندارد و در کل این 20 سال فعالیت مورد پرسش قرار می‌گیرد تا حوادث تلخ اقتصادی رخ ندهد.

 

 

منبع: فارس

► ارائه پیشنهاد تأسیس بانک قرض‌الحسنه دانشگاهیان
پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز ‌دوشنبه 26 مهر ◄

مطالب مرتبط
بنر