هکرهای 4200 حساب بانکی دستگیر شدند

سه شنبه ، 27 مهر 1395 ، 10:14

بانکی دات آی آر: سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: اوایل تابستان امسال مردی با حضور در پلیس فتای استان مرکزی با طرح شکایتی از سرقت 760 هزار تومان موجودی حسابش‌ خبر داد. وی در شکایتش مدعی شد، پیامکی در مورد برنده شدن در قرعه‌کشی شمش طلا در قرعه‌کشی همراه اول دریافت کرده بود. پس از آن فردی با من تماس گرفت و عنوان کرد، باید در سایت مورد نظر مشخصات خود را ثبت کرده و پولی واریز کنم تا شمش طلا به نشانی خانه‌ام ارسال شود. با گذشت دو هفته نه فقط شمش طلا برایم ارسال نشد، بلکه حسابم خالی شد.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: همزمان با آغاز تحقیقات پلیس فتا مشخص شد، سایتی که به عنوان سایت قرعه‌کشی اپراتور‌های تلفن همراه راه‌اندازی شده و شاکی در آن ثبت‌نام و پولش را واریز کرده توسط افرادی طراحی شده و جعلی است. در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند همان افراد 20 سایت و درگاه‌های جعلی بانکی را برای کلاهبرداری‌هایشان راه‌اندازی کرده‌اند.

 

وی افزود: در ادامه جست‌وجوهای پلیسی، ماموران رد هکر سابقه‌داری را در این باره به دست آوردند. بررسی‌ها نشان می‌داد او بعد از آزادی از زندان با تشکیل باندی جرایمش را از سر گرفته‌ است. همچنین مشخص شد مخفیگاه همدستان وی در استان تهران و البرز است. ماموران با هماهنگی قضایی به این دو استان اعزام و موفق به دستگیری متهم حرفه‌ای و سه همدست او شدند.

 

عزیزی ادامه داد: با انتقال متهمان به پلیس فتای استان مرکزی و تحقیق از آنها مشخص شد اعضای این باند از آبان سال گذشته با طراحی و راه‌اندازی 20 سایت جعلی بانکی کلاهبرداری‌هایشان را ‌آغاز کرده‌اند.

 

اعضای این باند اعتراف کردند که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی اپراتورهای تلفن همراه، طعمه‌ها را به سایت‌های جعلی کشانده و سپس به بهانه پرداخت پول، اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و به حسابشان دستبرد می‌زدیم. در ادامه تحقیق از اعضای این باند مشخص شد آنها تاکنون به شیوه‌ای مشابه اطلاعات حساب 4200 کاربر را در سطح کشور سرقت کرده‌اند که در این مدت فقط از تعدادی از این اطلاعات حساب استفاده کرده و مبلغ یکصد میلیون تومان نیز به صورت غیرمجاز برداشت کرده‌اند.

 

 

هشدار پلیس نسبت به سایت‌های فیشینگ

فرمانده انتظامی استان مرکزی با هشدار به مردم افزود: سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی است که افراد کلاهبردار طراحی کرده و درآن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می‌کنند. در این‌گونه سایت‌ها صفحه درگاه بانکی مشابه صفحه اصلی درگاه بانک است و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کند این اطلاعات که شامل شماره کارت، رمز عبور و رمز CVV2 است، برای مجرم ارسال می‌شود.

 

منبع: جام جم

► فارغ‌التحصیلان بیکار محیط زیست چشم انتظار مصوبه مجلس
پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز ‌سه‌شنبه 27 مهر ◄

مطالب مرتبط
بنر