اگر نرم‌افزار CRM نمی‌خواهید این مقاله را بخوانید

سه شنبه ، 23 آذر 1395 ، 14:20

 

بانکی دات آی آر: شاید برای خیلی از کسانی که صاحب کسب و کاری باشند این سوال پیش بیاید که چرا باید از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان و نرم‌افزار CRM استفاده کنیم؟

 

شاید خیلی‌ها صحبت‌های ما را صرفا پروپاگاندایی در راستای فروش یک نرم‌افزار بدانند و تصور کنند نرم افزار CRM کارایی لازم، آن هم به شکلی که ما بیان می‌کنیم ندارد.

 

در این مقاله قصد داریم این تصویر را بهینه کنیم و مصداق‌ها و اسناد معتبری به شما ارائه دهیم.

 

نکته اول:

چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم.

تکنولوژی یا فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نوابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافته دانشی بهره می‌گیرند.

پارامترهایی که تکنولوژی بالطبع با خود به همراه می‌آورد پارامترهای هدفمندی است.

تکنولوژی در ذات خودش سرعت، دقت، به روز بودن و نوآوری را دارد.

 

در دنیایی که با این پارامترها پیوند خورده است، دیگر همراهی با تکنولوژی در توسعه کسب و کارها یک مسیر انتخابی نیست بلکه الزام است.

 


 

این روزها دیگر نمی‌توانیم محاسبات‌مان را با چرتکه پدر بزرگمان انجام دهیم. ماشین حساب‌ها هستند که مسئولیت محاسبات را بر عهده گرفته‌اند. محاسباتی که از لحاظ عددی هم همخوانی با چرتکه‌ها ندارند. امروز اگر ببینیم کسی با چرتکه محاسباتش را انجام می‌دهد، تعجب می‌کنیم. احتمالا زمانیکه او دارد این محاسبه سنتی را انجام می‌دهد، ما در حال انجام همان محاسبه توسط ماشین گوشی هوشمندمان هستیم. شاید برای لحظاتی هم از ذهنمان عبور کند که پیشنهاد خرید این چرتکه‌ی چوبی و زیبا را به صاحبش بدهیم، ولی نه برای محاسبه، برای گذاشتن در دکور وسایل آنتیک منزلمان!

 

دنیا تغییر می‌کند، ما هم برای زنده‌ماندن باید با این تغییرات همسو باشیم.

هم فرکانس شدن با تغییرات باعث پایداری ما خواهد شد.

 

 

 

نکته دوم:

نیاز، مادر اختراع است

 

همه این جمله را بارها شنیده‌ایم. زمانی که چیزی ساخته می‌شود، در پی نیازی بوده است که پیش از آن وجود داشته است. نرم‌افزار CRM نیز از این گستره مستثنی نیست! حتما نیازی وجود داشته که افرادی خلاق با شناخت در جهت رفعش اقدام به ساخت نرم‌افزاری کرده‌اند. احتمالا کسانی که این نیاز را حس کرده‌اند، خودشان صاحب کسب و کاری بوده‌اند و با شناخت نیازشان، پایه‌های ساخت این نرم‌افزار را بنا کرده‌اند.

 

اما چه نیازی داشته‌اند و به دنبال چه چیزی بوده‌اند؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا تکنولوژی را تعریف کنیم.

 

نو ابزارها: ما به ابزارهای جدیدی نیازمندیم که بتوانیم از طریق آنها پارامترهای تکنولوژی را پیاده کنیم؛ سرعت، دقت، به روز بودن و نوآوری. اولین باری که تیم برنامه‌نویسی پلت فرم می‌نوشتند این فاکتورها را مد نظر قرار داده بودند و به دنبال نوشتن برنامه‌ای بودند که هر کسب و کاری با داشتن آن و استفاده از مزایا و امکاناتش بیشتر بفروشد و بیشتر در آمد داشته باشید. بر اساس نظر Stewart deck  در سال 2001 «مدیریت روابط با مشتري» استراتژي براي شناخت و تحلیل نیازهای مشتریان است. بر پایه این شناخت، رابطه محکم‌تری با مشتریان برقرار می‌شود.

 

نیاز ما، ارتباط بهتر با مشتریان برای فروش بیشتر بود و نرم‌افزار CRM این فرصت را برای ما فراهم کرد تا با استفاده از ویژگی‌های ارزشمندش، وفاداری مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید را افزایش و فروش‌مان را بیشتر کنیم.

 

نکته سوم:

 

این پایان راه نیست

همیشه نیازهای بیشتری ایجاد می‌شود و همیشه به‌روز رسانی‌ها ادامه دارد. مهم انعطاف و استقبال از تغییرات است. مهم این است که با اتفاقاتی که در هر حوزه‌ای میفتد خودمان همسو شویم و از شرایط به نفع خودمان استفاده کنیم. مقاومت در جریان تغییرات، سودی برای ما ندارد. رقیبان ما این مساله را می‌دانند و از هیچ فرصتی غافل نمی‌شوند.

 

نرم‌افزار CRM هم اکنون یک فرصت است. فرصتی که اگر از آن به بهترین شکل استفاده نکنید دچار خسارات زیادی خواهید شد. امروزه بسیاری از کسب و کارها از نرم‌افزار CRM استفاده می‌کنند. با کمی تحقیق می‌توانید میزان رضایتمندی آنها بررسی کنید و بفهمید میزان عملکردشان چه مقدار بهتر شده است.

 

آنها این نکات را فهمیدند و چرتکه‌های قدیمی‌شان را کنار گذاشته‌اند و هر روز بیشتر و بیشتر پیشرفت می‌کنند.

 

 

 

شما چطور؟ دوست ندارید

به استقبال آینده بروید؟

 

چطور است به دیدار ما بیایید؟

 

منبع: softwarecrm.ir

► نرخ سود سپرده‌های بانک دی
درگاه خدمات کارتی بانک سینا چه امکاناتی دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر