چگونه به بهترین نحو از زبان بدن‌تان استفاده کنید؟

چهارشنبه ، 24 آذر 1395 ، 10:45

بانکی دات آی آر: استفاده از زبان یکی از راه‌های موفقیت در کار است. زبان اعضای مختلف بدن همچون چشم یا دست‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در روابط داشته باشد و موجب شود دیگران احترام بیشتری برای شما قائل باشند و حرف‌های شما را بهتر قبول کنند. برای بهره گرفتن از مزایای زبان بدن در شغل خود، ادامه مطلب را مطالعه کنید. 10 مورد از زبان بدن را معرفی می‌کنیم که بسیار کاربردی هستند:

 

 

 

صاف و با اقتدار بایستید

حالت ایستادن شما به موازات نوع بیان و جملاتی که مطرح می‌کنید در مخاطب تاثیر می‌گذارد. صاف و بدون قوز بایستید، سر خود را بالا بگیرید، شانه‌های‌تان را صاف و طوری رفتار کنید که نشان از اعتماد به نفس بالای شما باشد.

 

اگر سخنرانی می‌کنید، قدم زدن و نگاه کردن به حضار هم تاییدی بر قدرت شما است. وقتی نشسته‌اید، جفت پاهای خود را روی زمین بگذارید، بازوهای‌تان را به پهلو باز کنید یا یک آرنج خود را روی دسته صندلی بگذارید و به نوعی مدیریتی برخورد کنید.

 

هنگام ایستادن کمی پاهای‌تان را باز کنید

هنگام ایستادن وقتی پاهای‌تان را جفت می‌کنید، ناخواسته نشان می‌دهید به حرف‌های خود اطمینان کامل ندارید، اما وقتی پاهای‌تان را کمی باز می‌کنید و ریلکس اما صاف می‌ایستید بسیار با اعتمادبه نفس‌تر به نظر خواهید رسید.

 

زیرو بم صدای خود را تنظیم کنید

در محل کار، تن صدا یکی از فاکتورهای موفقیت بیشتر است. افرادی که با صدای بلند و تیز صحبت می‌کنند بیشتر این طور نشان می‌دهند که عصبی هستند و مخاطب تاثیر منفی از آنها می‌گیرد. اما اگر شمرده و آرام سخن بگویید، شیوایی کلام شما باعث جذب مخاطب می‌شود. روی فن بیان خود کار کنید و بگذارید صدای شما رمز موفقیت بیشترتان باشد.

 

پرقدرت ظاهر شوید

برای نشان دادن اعتمادبه نفس و اعتماد به مهارت‌های خود، موفقیت‌های پیشین خود را به یاد بیاورید و ببینید در آن مواقع چگونه رفتار می‌کردید. در آن لحظه، حس غروری که به شما دست می‌دهد باعث می‌شود با قدرت بیشتر در انظار ظاهر شوید و بر مخاطب نیز تاثیر زیادی دارد.

 

ژست مدیریتی داشته باشید

مثلا پاهای‌تان را روی میز بگذارید، هنگام ایستادن پاهای‌تان کمی از هم باز باشد و بازوهای‌تان در دو طرف بدن قرار داشته باشند. چهارشانه بایستید و سر خود را بالا بگیرید.

 

تماس نگاهی داشته باشید

شاید ذاتا انسان خجالتی و کم‌رویی باشید اما برای نشان دادن قدرت و اعتماد به نفس خود، وقتی با کسی صحبت می‌کنید مستقیم به چشم های او نگاه کنید. این نگاه باید مثبت باشد تا تاثیر مثبتی هم در مخاطب داشته باشد. بد نیست هنگام ملاقات با فردی در زمینه کاری خود، تا حدی به چشمان او نگاه کنید که رنگ چشمانش را تشخیص دهید. دزدیدن نگاه از چشمان مخاطب نشان از عدم اعتماد به نفس دارد.

 

لبخند بزنید

لبخند تاثیر بسیاری زیادی روی افراد دارد. افرادی که صورت‌های شاد و خندان دارند همیشه انرژی مثبت به طرف مقابل خود می‌دهند. این کار باعث می‌شود دیگران بیشتر به شما اعتماد کنند و شما را صادق بدانند.

 

ژست باز داشته باشید

بسیار راحت و ریلکس قدم بردارید، بازوهای خود را باز و رها نگه دارید و در خلال صحبت‌های‌تان طوری با دست بازی کنید که کف دست‌هایتان دیده شوند.

 

با دستان خود حرف بزنید

بسیاری از انسان‌ها عادت دارند هنگام صحبت از دست‌های خود استفاده کنند. هنگام سخنرانی‌ها این استفاده باید بسیار هوشمندانه و آگاهانه باشد. به گونه‌ای از دستان خود استفاده کنید که مفهوم صحبت‌هایتان را شفاف‌تر کند.

 

حالت‌های عصبی را کاهش دهید

وقتی استرس داریم یا عصبی هستیم حرکاتی از خود نشان می‌دهیم که به خوبی نشانگر هیجانات منفی ما هستند. به طور مثال، دست‌های خود را به هم می‌مالیم، پاهایمان را تکان می‌دهیم، انگشتانمان را می‌شکنیم، با انگشتر خود بازی می‌کنیم، موهایمان را تاب می‌دهیم و... هنگامی که در شرایط پراضطراب قرار دارید، نفس عمیق بکشید، پاهای‌تان را محکم روی زمین بگذارید، دست‌هایتان را روی میز بگذارید و سعی کنید ریلکس باشید. این زبان‌های بدن نشان می‌دهند که آرام هستید.

 

 

منبع: فرصت امروز

► طرح کارت خرید 10 میلیونی سپه
پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز چهار‌شنبه 24 آذر ◄

مطالب مرتبط
بنر