امکان نقد شدن چک‌های بانکی در شهر نت‌ها

چهارشنبه ، 1 دی 1395 ، 14:54

بانکی دات آی آر: مدیرعامل بانک شهر از نقد شدن چک‌های بانکی در شهر نت‌ها خبر داد و گفت: احتمالا این برنامه از اوایل دی عملیاتی می‌شود که ابتدا چک‌های بانک شهر و بعد چک سایر بانک‌ها پذیرفته می‌شود.

حسین محمدپورزرندی درباره اقدامات جدید بانک شهر به منظور ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک از جمله VTM  گفت: امروز دیگر نسل تازه و آینده به سیستم بانکداری سنتی وفادار نخواهد ماند و کسی به دنبال آن نیست که برای انجام امور بانکی به شعبات مراجعه کند.

 

مدیرعامل بانک شهر اظهارداشت: ما باید در بانک‌ها بتوانیم به نسل امروز و آینده کشور در ارائه خدمات بانکی پاسخگو باشیم. مردم امروزه معمولا برای کار، تحصیل،‌ تفریح و خرید از منازل خارج می‌شوند؛‌ بنابراین ما اگر در شرایط فعلی به ویژه در شهرهای بزرگ مردم را به بهانه‌های مختلف به سطح شهر بکشانیم درست نیست.

 

پورزرندی ادامه داد: بنابراین با وجود مشکلات موجود، شهرها باید به سمت هوشمندسازی پیش بروند و این مسئله امروز از ضروریات است و هزینه‌هایی که برای این منظور صورت بگیرد از پروژه‌های عمرانی اثرگذاری بالاتری خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: ما به دنبال ارائه خدمات ۲۴ ساعته بانکی در شهرها به مردم بودیم و از این طریق شهر نت‌ها ایجاد و گسترش پیدا کرد و امروز ما علاوه بر خدمات الکترونیکی در سایر بخش‌ها، خدمات نوینی را دنبال کرده‌ایم و با دریافت مجوز شعب مجازی از بانک مرکزی،‌ در بخش‌هایی مانند پارک‌ها و مترو و … که مردم حضور بیشتری دارند از طریق ایجاد شعب مجازی،‌ خدمات رسانی ۲۴ ساعته را دنبال کردیم.

 

مدیرعامل بانک شهر اظهارداشت: در شهر نت‌ها راهبرانی را قرار داده‌ایم که به مشتریان کمک می‌کنند و از سویی با کارمندان شعب ارتباط تصویری برقرار می‌شود و افراد نسبت به انجام خدمات بانکی خود اقدام می‌کنند و اینها طبق ضوابط بانک مرکزی است.

 

پورزرندی به نقد شدن چک‌های بانکی در شهر نت‌ها به عنوان یک برنامه جدید اشاره کرد و افزود: احتمالا این برنامه از اوایل دی ماه سال جاری عملیاتی می‌شود که ابتدا چک‌های بانک شهر و در مرحله بعد چک سایر بانک‌ها نیز پذیرفته و خدمات‌رسانی می‌شود.

 

وی بیان داشت: در پرداخت‌های الکترونیکی نیز کیف پول بحث مهمی است که دنبال کردیم و در قالب کارت‌های پراخت نیز خدماتی را ارائه کرده‌ایم. در زمینه مدیریت شهری و خدمات بانکی در این بخش،‌ بانک شهر می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود کیف پول الکترونیکی را با قابلیت‌های مختلف توسعه دهد.

 

مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: در زمینه VTM و CITY PAY اقدامات زیادی انجام شده و پتانسیل خوبی در این زمینه‌ها وجود دارد. برای بانک‌های خارجی ایجاد زیرساخت‌های بزرگ در نظام بانکی ایران تعجب برانگیز بوده است.

 

پورزرندی ایجاد دستگاه‌های VTM در مبلمان شهری را از مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه صراف الکترونیک نیز ۴ مجوز دریافت شده که در فرودگاه‌های بین‌المللی،‌ نمایشگاه‌ها، مناطق آزاد و … ایجاد می‌شوند و تا ۱۲۱ مورد تبدیل ارز قابل انجام است.

 

وی افزود: برای خارجی‌هایی که در ایران نیازمند ریال هستند نیز امکان صدور کارت هدیه بی‌نام و تبدیل دلار به ریال وجود دارد و مبالغ آن ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که بانک مرکزی تعیین کرده است.

 

مدیرعامل بانک شهر از استقبال مشتریان از بانکداری الکترونیک و شهر نت‌ها خبر داد و گفت:‌ در عین حال، ‌سیستم‌های الکترونیکی را نیز مرتبا به روز می‌کنیم.

 

 

منبع: بانک مردم

 

► صندوق بازنشستگی: کد ملی برای دریافت حق عائله‌مندی ضروری است
شرایط ویژه بانک سامان برای تعیین‌تکلیف دیون معوق مشتریان ◄

مطالب مرتبط
بنر