بانک ملی خرید دستگاه پول‌شمار از خارج را تکذیب کرد

شنبه ، 11 دی 1395 ، 09:41

بانکی دات آی آر: بانک ملی ایران، اخبار مربوط به تصمیم این بانک را برای حضور در مناقصه خرید و واردات ۷۰۰ دستگاه اسکناس‌شمار خارجی تکذیب کرد.

 

اخیرا در برخی رسانه‌ها اعلام شده که این بانک در مناقصه‌ای قصد خرید و واردات ۷۰۰ دستگاه اسکناس‌شمار خارجی را برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد که بانک ملی ضمن تکذیب این خبر تصریح کرد: موضوع مناقصه  بانک ملی ایران خرید دستگاه‌های پول‌شمار ایرانی است و اساسا از شرایط الزامی مناقصه مذکور، دارا بودن پروانه معتبر و مرتبط با تولید دستگاه اسکناس‌شمار در داخل کشور است.

 

بر اساس اطلاعیه مورد اشاره همه دستگاه‌های مورد استفاده بانک ملی از تولیدات داخلی هستند و این بانک به هیچ عنوان قصد خرید دستگاه خارجی را ندارد بلکه موضوع مناقصه، خرید دستگاه پول‌شمار تولید داخل بوده و صرفا با توجه به اهمیت قطعه استارت و توقف این دستگاه‌ها (که تولید داخلی ندارد، مورد تایید کارشناسان قوه قضاییه بوده و در مناقصه‌های دیگر بانک‌ها نیز دارای سابقه است) امکان خارجی بودن آنها در مناقصه به وضوح ذکرشده است.

 

رسانه‌های منتقد این مناقصه، "قطعه" مورد نظر را با " کالا " اشتباه تصور کرده‌اند در حالی که از هزاران قطعه به کار رفته در این دستگاه‌ها، تنها سه قطعه مربوط به این موضوع می‌تواند خارجی باشد و سهم امتیاز آنها از مجموع امتیازات فنی مورد ارزیابی سه تا هفت درصد است.

بر این اساس بانک ملی ایران نه در این موضوع بلکه در کلان فعالیت‌های خود نشان داده که حمایت از تولید داخل و توسعه کشور را محور فعالیت‌های خود می‌داند و گواه آن نیز حجم عظیم تسهیلات پرداختی این بانک به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور است.

 

 

منبع: روابط عمومی بانک ملی

► دهک‌های پایین کمک اجاره مسکن می‌گیرند
پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز ‌شنبه 11 دی ◄

مطالب مرتبط
بنر