از بانک‌تان چه می‌خواهید؟

يكشنبه ، 12 دی 1395 ، 17:13

 

بانکی دات آی آر: شاید به نظر جسارت برسد، اما چند وقتِ پیش برای یکی از کارمندانِ بانکِ HSBC که یکی از بهترین بانک‌های دنیا در سوییس است، ایمیل فرستادم؛ ایمیل برای درخواست افتتاح حساب در بانکِ پُرآوازه‌ایی در سوییس. البته این ایمیل نه برای رفع حسِ کنجکاوی، بلکه واقعا برای افتتاح حساب از راه دور، در کشوری اروپایی بود. ایمیلِ من پاسخ داده شد؛ در پاسخِ سوالم اینطور نوشته شده بود که درخواست شما را به مدیر مربوطه ارجاع داده‌ایم. چند دقیقه بعد، از فرد دیگری (شما بخوانید مدیر مربوطه) برایم ایمیلی فرستاده شد با این مضمون که در حال بررسی درخواستِ شما هستم. خوشحالی ِ من از دریافت این ایمیل‌ها بی حد و حصر بود. بعد از دو ساعت، ایمیل سوم از راه رسید. بانک HSBC سوییس درخواست افتتاح حساب بانکیِ من را رد کرده بود، اما در آخر ایمیل جمله‌ایی نوشته شده بود که تمام احساساتِ منفی را از من دور کرد. «مدیرِ مربوطه» در پایانِ نوشته‌اش گفته بود: «هر سوال دیگری داشتید بدونِ رودربایستی می‌توانید از من بپرسید، من پاسخگوی شما خواهم بود». از ماهِ قبل تا به الان هر بار نگاهم به سَردرِ بانک‌ها می‌افتد، زیرِ لب با خودم تکرار می‌کنم: «من پاسخگوی شما خواهم بود».

 

 


بانک HSBC سوییس میلیون‌ها مشتری از تمام دنیا دارد. شاید میلیون‌ها نفر هم مثلِ من به این بانک ایمیل بفرستند. بعد از این تجربه یکی از دلایلِ نامِ نیک این بانک بیشتر برایم مشخص شد. حتی بهتر سیاستمداران و افرادِ ثروتمندی را که ترجیح می‌دهند سرمایه‌شان در بانک‌های سوییس باشد تا در بانک‌های کشور خودشان، درک می‌کنم.

مشتریانِ بانک‌ها در حال حاضر، انتظارات بیشتری از بانک‌شان دارند. این انتظارِ بیشتر برای بانک‌ها هم فرصت است و هم چالش؛ فرصت از آن لحاظ که بانکی با خدمات بهتر مشتریانِ بیشتری به دست می‌آورد و چالش از آن جهت که باید با بقیه بانک‌ها دائم در رقابت باشد. دلیلش تا حد بسیار زیادی مشخص است؛ مشتری‌ها تغییر کرده‌اند و بانک‌ها روز به روز تعدادشان بیشتر می‌شود. بانکی که خدمات بهتری ارائه می‌کند و احترام زیادی به مشتری می‌گذارد، اعتماد بیشتری در مشتری به وجود می‌آورد. از طرفی مشتری با افزایش انتخاب‌هایش، بهترین بانک را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند. چنین فضایی باعث می‌شود بانک‌ها و موسسات مالی بیشترین تلاش‌شان را برای ارائه سرویس‌های بهتر به کار بگیرند.

 

اگر شما هم تجربه‌ایی چه شیرین و چه تلخ از بانک‌ها دارید، جشنواره «بانک محبوب من» فرصت خوبی است برای اِبرازِ آن. از لینک زیر می‌توانید به صفحه نظرسنجی دسترسی داشته باشید.

 

لینک ورود به صفحه جشنواره «بانکِ محبوب من»

 

بانکی: سمیرا همتی

 

در این جشنواره، همه برنده‌اند

کدام بانک، بانکِ محبوب شماست؟

چطور در ذهن مشتری‌تان بمانید

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز دوشنبه 13 دی
رونمایی از کتاب جدید تالیف شده توسط بانک ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر