دبیر جشنواره «بانکِ محبوب من»: همه با هم بانک محبوب‌مان را انتخاب می‌کنیم

دوشنبه ، 13 دی 1395 ، 17:33

 

بانکی دات آی آر: این روزها جشنواره «بانک محبوب من» به منظور انتخاب بهترین بانک ایرانی، از ابتدای دی ماه آغاز شده است و تا 20 دی ادامه دارد. صحبت‌های زیر گفتگوی سایت بانکی با جناب آقای سیدمحمد میرجعفری، دبیر جشنواره «بانک محبوب من» است. این جشنواره به همت سایت بانکی و حامیان مالی آن (دیجی‌استایل، نرم‌افزار CRM دیدار و نادیا پرواز) هم اکنون در حال برگزاری است.

 


آقای سیدمحمد میرجعفری، دبیر جشنواره «بانک محبوب من» با تمجید از حضور بی‌نظیر مردم در این نظرسنجی، در خصوص ایده اولیه برگزاری این جشنواره گفت: «ایده این کار به همایش بانکداری الکترونیک سال 90 بر‌می‌گردد. بعد از شرکت در این همایش جرقه انتخاب بهترین بانک ایرانی در سایتِ ما زده شد. در ابتدا از کاربران سایت بانکی خواستیم تا بانک برترشان را انتخاب کنند. استقبال از این نظرسنجی فراتر از حدِ انتظارِ ما بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که جشنواره را در سطح تمام مردمِ کشور، تعمیم بدهیم».

 

نحوه برگزاری جشنواره

آقای میرجعفری در خصوص سختی‌های پیشِ روی جشنواره، درباره نحوه عملی شدنِ ایده‌شان این طور توضیح دادند: «ما در درجه اول درباره این موضوع تحقیق زیادی کردیم و نظرِ مشاوران اقتصادی برای طرح سوالات و اجرای جشنواره را جویا شدیم. بعد از نقشه اولیه‌ایی که برای اجرای جشنواره کشیدیم سایت جشنواره را راه‌‌اندازی کردیم. بعد هم مسئله پیدا کردنِ حامی مالی به منظور تشویق افراد به شرکت در نظرسنجی را داشتیم که خوشبختانه در جشنواره اول سایت لوکوپوک، جشنواره دوم فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و در جشنواره سوم فروشگاه اینترنتی دیجی‌استایل، نرم‌افزار CRM دیدار و نادیا پرواز حمایت مالی از جشنواره را به عهده گرفتند. بعد از تعیین اسپانسر مالی، با کمک تعدادی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های بانک‌های شرکت‌کننده در جشنواره، برای حضور مردم در این نظرسنجی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم».

تعداد افراد شرکت کننده در جشنواره بانک محبوب من، در سال اول 30 هزار نفر، سال دوم 23 هزار نفر و در جشنواره فعلی که در حال برگزاری است تا به این لحظه 25 هزار نفر شرکت‌کرده‌اند. طبق گفته دبیر جشنواره «بانک محبوب من»،اطلاعات به دست آمده از جشنواره توسط کارشناس‌های آماری تحلیل می‌شوند، سپس محبوب‌ترین بانک ایران انتخاب می‌شود. علاوه بر انتخاب بهترین بانکِ ایران، از تحلیل این داده‌ها، اطلاعات بسیار تخصصی و کاربردی در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد که بانک‌ها بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

تاثیر برگزاری جشنواره در روند خدمات‌دهی بانک‌ها

آقای میرجعفری با بیان اینکه نمی‌توانند به صورت دقیق و شفاف از تاثیر این جشنواره بر خدمات‌رسانی بانک‌ها اظهار نظر کنند، ادامه داد: با توجه به سیاست محرمانه بودن عملیات‌های بانکی، می‌توانیم به این نکته برسیم که اطلاعات این جشنواره مثمرالثمر بوده است. با توجه به استقبال زیاد بانک‌ها از حضور در این جشنواره به نظر می‌رسد اطلاعات آماری این جشنواره برای بانک‌ها کاربردی بوده است. به طور مثال بانک‌های سامان، شهر و ملت، اولین بانک‌هایی بودند که قبل از شروع جشنواره با درج بنر در سایت‌شان شروع به اطلاع‌رسانی کردند. پیگیری‌های این بانک‌ها و ابراز علاقه‌مندی از حضور در این جشنواره، گواه مفید بودنِ اطلاعات داده شده به بانک‌ها است. اما در این باره که دقیقا چه تاثیری بر خدمات بانک‌ها گذشاته است، نمی‌توانیم پاسخ شفافی بدهیم چون اطلاعات بانک‌ها بسیار محرمانه است.

 

 

 

سختی‌های برگزاری جشنواره

دبیر جشنواره «بانک محبوب من» در ادامه به سختی‌های برگزاری این نظرسنجی اشاره کرد و گفت: «کار با بانک‌ها به لحاظ مسائل امنیتی و محرمانه اطلاعات‌شان بسیار سخت است. بانک‌ها در همکاری با جشنواره سختگیری‌های زیادی داشتند؛ جلسه‌هایی متعددی توسط دبیرخانه جشنواره با بانک‌ها برگزار می‌شد، بعد از این جلسه‌ها، هیئت مدیره خودِ بانک آن هم جلسه‌هایی برگزار می‌کرد که طی کردن همین روند زمان زیادی می‌گرفت».

وی همچنین درخصوص تغییرات جشنواره بیان کرد: «ماهیت جشنواره «بانک محبوب من» هرگز تغییر نمی‌کند اما در شکل و نحوه اجرا هر سال به‌روز‌تر از سال گذشته عمل می‌کنیم. مثلا امسال موضوع شبکه‌‌های اجتماعی را هم به سوال‌های نظرسنجی اضافه کردیم. ضمن اینکه در این جشنواره بخاطر حضور اسپانسرهای درخشانی چون دیجی‌استایل و نرم‌افزار CRM دیدار و نادیا پرواز، تعداد جوایز بیشتری داشتیم».

وی در پایان از تمام مردم برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد و گفت: «به نظرم همه افراد در این جامعه مسولیت اجتماعی دارند که طبق این مسولیت اجتماعی بهتر است در این‌چنین نظرسنجی‌هایی شرکت کنند. نتایج این نظرسنجی مستقیما به مدیران بانک‌ها داده می‌شود؛ بنابراین فرصت خوبی است که نظرمان را به آنها بگوییم».

 

لینک شرکت در جشنواره «بانک محبوب من»

 

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز سه‌شنبه 14 دی
یلدای 95 دیجی‌کالا با حمایت و همراهی هم‌وطنان، شگفت‌انگیز شد ◄

مطالب مرتبط
بنر