دکتر امیرشکاری: جشنواره «بانک محبوب من» نیازهای مردم را شناسایی می‌کند

يكشنبه ، 19 دی 1395 ، 15:13

 

بانکی دات آی آر: جشنواره «بانک محبوب من» به منظور انتخاب بهترین بانک از نظر مردم، از تاریخ 1 دی‌ماه شروع شده است و تا 20 دی‌ماه ادامه دارد.

سایت بانکی در مصاحبه‌ایی نظر دکتر نیما امیرشکاری، مدیر گروه الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکیِ بانک مرکزی و صاحبنظر در حوزه بانکداری الکترونیک را درباره جشنواره «بانک محبوب من» جویا شده است.

 

 


دکتر امیر شکاری مدیر گروه الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکیِ بانک مرکزی با تمجید از برگزاری جشنواره بانک محبوب من درباره آن گفت: «جشنواره بانک محبوب من از زاویه دیدِ متفاوتی موضوع بانکداری را بررسی می‌کند به همین دلیل دیدگاه من نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌ایی بسیار مثبت است.»

وی افزود: تعداد بانک‌هایی که نقطه نظرات مردم را در تصمیم‌گیری‌هایشان دخالت دهند بسیار کم است. از طرفی این جشنواره از دید مردم هم بسیار جذاب است چون مردم هم دوست دارند بدانند که بانک‌ها از چه نظرهایی با هم تفاوت دارند، همینطور نظرات بقیه مردم راجع به بانک‌های مختلف را بدانند.

دکتر امیرشکاری درباره ضرورت برگزاری جشنواره «بانک محبوب من» گفت: قبل از به وجود آمدن اینترنت بانک و موبایل بانک، تصور مردم راجع به بانک، به نزدیک‌ترین شعبه بانکی محل زندگی فرد ختم می‌شد. اما حالا با به وجود آمدن اینترنت بانک و موبایل بانک مردم می‌توانند بانک‌ها را با خدمات یکپارچه‌ایی که ارائه می‌دهند بررسی کنند. از آنجاییکه در سال‌های گذشته استفاده از اینترنت‌بانک و موبایل بانک رواج کمتری در بین مردم داشت، برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند واقعیت‌های موجود را بهتر نشان دهد.

 

مدیر گروه الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکیِ با تاکید بر مناسب بودن سوال‌های نظرسنجی بانک‌ محبوب من افزود: این سوال‌ها به زبان مردم نوشته شده است. اگر این سوال‌ها توسط متخصصین بانکی طراحی می‌شد به دلیل استفاده از زبان فنی و اصطلاحات بانکی مورد اقبال عمومی مردم قرار نمی‌گرفت.

 

دکتر امیرشکاری، صاحبنظر نظام‌های بانکی، خاصیت نظرسنجی برای بانک‌ها را شناخت بهتر نیازهای مشتریان‌شان دانست و درخصوص تاثیر این جشنواره بر خدمات‌دهی بانک‌ها به مردم گفت: بانک‌های ایرانی از مدت‌ها پیش شروع به رقابت در عرصه بانکی کرده‌اند، اما به دلیل تشخیص نادرست نیازهای مردم، اثر مثبتی مشاهده نشده است. درحالیکه نظرسنجی‌های مردمی مانند جشنواره «بانک محبوب من» بانک‌ها را درمسیر درست تغییرات قرار می‌دهد.

 

دکتر امیرشکاری در نهایت با اشاره به محدودیت‌های سرِ راهِ جشنواره «بانک محبوب من» افزود: «بهتر است که نظرسنجی‌های مردمی ترکیبی باشند، به این ترتیب که همه مشتریان بانکی از برگزاری این جشنواره مطلع باشند و بتوانند در آن شرکت کنند. در حال حاضر جشنواره «بانک محبوب من» فقط از طریق اینترنت برگزار می‌شود که همین شانس حضور بسیاری از مشتریان بانکی را از آنها گرفته است. از نظر من بهتر بود نظرسنجی کنار شعب، نظرسنجی شرکت‌ها، فوکس گروپ‌ها، نظرسنجی عمومی اینترنتی و چند مدل دیگر با هم ترکییب می‌شد تا جامعه آماری بزرگتری به وجود می‌آمد و نتایج بیشتر به واقعیت نزدیک‌ می‌شد.»

 

لینک شرکت در جشنواره «بانک محبوب من»

 

بانکی: سمیرا همتی

 

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز ‌دوشنبه 20 دی
الزام بانک مرکزی به پرداخت ۱۰۰ هزار وام قرض‌الحسنه ◄

مطالب مرتبط
بنر