کارت‌های بانکی بدون استفاده مسدود می‌شوند

شنبه ، 25 دی 1395 ، 11:28

بانکی دات آی آر: مسعود خاتونی رئیس اداره انفورماتیک بانک ملی در خصوص کارت‌های اعتباری صادر شده از سوی این بانک گفت: طبق آخرین آمارها 235  هزار و 571 کارت اعتباری از سوی بانک ملی صادر شده است که از این تعداد بیش از 190 هزار کارت برنزی، نقره‌ای و طلایی در شبکه فعال بوده و طبق دستورالعمل بانک مرکزی و براساس اعتبارات اختصاص یافته صادر شده است.

 

وی ادامه داد: دریافت کارت‌های اعتباری نیز مانند تسهیلات دارای مراحل قانونی، دستورالعمل و همچنین نیازمند تضامین خاص بوده و از طرفی صاحبان این کارت‌ها می‌توانند در چندین دوره از آن بهره‌مند شوند.

 

خاتونی تصریح کرد: در مقررات ابلاغی بانک مرکزی در خصوص کارت‌های اعتباری به این نکته اشاره شده است که؛ اگر 6 ماه از این کارت استفاده نشود بانک عامل موظف است تا آن کارت را مسدود کند و دارنده کارت باید با مراجعه به بانک نسبت به  فعالسازی مجدد آن اقدام کند.

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین کارت اعتباری هم از لحاظ  تعداد و هم به جهت میزان مبلغی توسط بانک ملی در شبکه بانکی صادر شده، ادامه داد: حدود 75 درصد کارت‌های اعتباری صادر شده توسط بانک ملی صورت پذیرفته است.

 

رئیس اداره انفورماتیک بانک ملی با بیان اینکه برخی از کارت‌ها توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها به افراد داده شده است، اظهار داشت: طبق آمار با کارت‌های اعتباری که توسط ارگان‌ها سفارش داده شده خرید چندانی صورت نگرفته است.

 

وی در پایان تاکید کرد: دارندگان کارت‌های اعتباری باید به دستورالعمل استفاده و مقررات آن واقف باشند و در صورت هرگونه مشکل به یکی از شعب بانک مراجعه کنند.

 

 

منبع: اقتصادنیوز

► فرار دزد اسلحه بدست در شعبه بانک صادرات بدون دستیابی به پول
حداکثر حقوق مدیران دولتی ۱۲.۵ میلیون تومان شد ◄

مطالب مرتبط
بنر