پرداخت وام تا ۵ میلیارد تومان به روستائیان با فرصت یک ساله اشتغال‌زایی

يكشنبه ، 26 دی 1395 ، 13:54

بانکی دات آی آر: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان و اینکه متقاضیان یک سال پس از دریافت تسهیلات فرصت برای ایجاد شغل دارند گفت: سقف پرداخت تسهیلات ۵ میلیارد تومان است.

اصغرنورالله زاده  درباره جزئیات طرح ۱٫۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی گفت: برخی رسانه‌ها  این طرح اشتغالزایی دولت را برداشت از صندوق قلمداد می کنند در صورتی که اینچنین نیست، صندوق توسعه ملی این مبلغ را در اختیار بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید قرار می‌دهد تا نسبت به پرداخت تسهلات قرض الحسنه اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی اقدام صورت گیرد.

 

 

نورالله زاده در پاسخ به اینکه آیا این طرح مانند سایر طرح های پرداخت اشتغالزایی است گفت: این طرح پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه و به صورت ریالی است. آیین نامه پرداخت تسهلات در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است. موارد مصرف آن بیان شده است.

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه پیش نویس اجرای طرح ۱٫۵ میلیارد دلاری با همکاری معاونت توسعه روستایی و سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است و در حال حاضر آماده طرح در مجلس است گفت: قرار است این تسهیلات به مناطق روستایی و کمتر برخوردار پرداخت شود، محوریت عمده پرداخت این تسهیلات مشاغل خرد و کوچک است. قرار است این آئین نامه به گونه‌ای تصویب شود که برای مشاغل خرد و کوچک و متوسط قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

 

وی درباره سقف پرداخت تسهیلات گفت: سقف پرداخت تسهیلات برای یک طرح ۵ میلیارد تومان است. حداقل آورده متقاضیان برای تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، باید ۱۰ درصد از تسهیلات درخواستی باشد به عنوان مثال اگر فردی تقاضای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان برای طرحی داشته باشد باید حداقل ۱۰ میلیون تومان آورده داشته باشد.

 

نورالله زاده افزود: حداقل آورده متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را ۲۰ درصد از کل تسهیلات درخواستی باشد.  افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند متقاضی این تسهیلات باشند، ضمن اینکه حتی چند فرد در یک روستا یا مناطق محروم می‌توانند با مشارکت یکدیگر نسبت به دریافت یک فقره تسهیلات اقدام کنند تا ضمن تقسیم حداقل آورده بین متقاضیان، اشتغال منطقه مورد نظر نیز با اشتغال افراد رونق بیشتری بگیرد.

 

وی با بیان اینکه مهلت متقاضیان برای ایجاد شغل و اجرای طرح یک سال بعد از دریافت تسهیلات است گفت:  احداث یک واحد تولیدی یا تأمین و تجهیز ماشین‌آلات صنعتی و تولیدی  می‌تواند طرح‌های متقاضیان باشد، تسهیلات  به صورت مرحله‌ای به تناسب پیشرفت فیزیکی طرح مورد نظر پرداخت می‌شود.

 

نورالله‌زاده با بیان اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات حداقل ۳ سال و حداکثر ۵ سال تعیین شده است ادامه داد: پرداخت این تسهیلات از صندوق توسعه ملی در اشتغال روستاها، مناطق محروم، مناطق مرزی و عشایری تحرک ایجاد می‌کند.

 

منبع: تسنیم

► سفر به روسیه، 200 بن خرید یک میلیون ریالی و جوایز نقدی دیگر در جشنواره «بانک محبوب من»
همراه بانک سینا دسترسی به مجموعه‌ای از خدمات بانکی را فراهم کرده است ◄

مطالب مرتبط
بنر