چرا نرم‌افزار CRM راه‌حلی ایده‌آل برای کسب و کارهای کوچک است؟

شنبه ، 2 بهمن 1395 ، 13:53

بانکی دات آی آر: نرم‌افزار CRM ابزاری ایده‌آل برای مدیریت کردنِ مشتریان است؛ هرچند بسیاری از کسب و کارها هنوز از آن استفاده نمی‌کنند. شاید یکی از دلایل فاصله گرفتن از نرم‌افزار CRM این تصور باشد که CRM برای کسب و کارهای بزرگ طراحی شده است.

 

چرا این یک موقعیت وحشتناک است؟

متخصصین پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2020 خدمات به مشتری از قیمت و کیفیت محصول سبقت می‌گیرد و به المان اول و اصلی در تفوت میان برندها تبدیل می‌شود. این بدان معنی است که تنها کسب وکارهایی در این وادی دوام خواهند آورد، که توانایی شنیدن و درک صدای مشتریشان را از طریق نرم افزار  CRM  داشته باشند و خدماتی که مشتری از آنها توقع دارد را برای او محیا کنند و در راستای آن محصولات با کیفیت مناسب و قیمیت پایین را نیز ارائه دهند.

 

 

 

اگر مؤسسات کوچک و متوسط شروع به همگام سازی خود با CRM نکنند، هیچ چیزی قابلیت محفوظ نگه داشتن آنان از محشری که چند سال آینده به وقوع می‌پیوندد را نخواهد داشت.

 

چه چیزی کسب وکارهای کوچک باید درک کنند؟

 

نرم‌افزار CRM ابزاری فقط برای آدم‌های خیلی بزرگ نیست، اگر چه کمی که به عقب برگردیم  CRM برای احتیاجات تشکیلات اقتصادی طراحی شده بود، امّا امروزه تمام فروشندگان نرم‌افزار  CRM خود را با احتیاجات کسب و کارهای کوچک وفق داده‌اند. این جمله در پایین دقیقاً صحبتی است که آقای برنت لیری (یکی از رهبران رأس CRM) گفته است:

 

امروزه نسبت به چند سال پیش موردهای بسیاری جهت انتخاب نرم‌افزار CRM توسط کسب و کارهای کوچک وجود دارد، این محصولات امروزه بسیار راحت‌تر قابل خرید هستند، استفاده از آنان بسیار ساده‌تر شده است و دربحث قیمتی دقیقاً در حدودی است که کسب و کارهای کوچک به دنبال آن می‌گردند.

 

در حقیقت کسب و کارهای کوچکی که از نرم‌افزار CRM استفاده کرده‌اند اذعان دارند که 100% رضایت آنها را این نرم‌افزار جلب کرده است.

 

بر طبق اسناد یک منبع آگاه که  از 304 کسب وکار  کوچک و متوسط و بزرگ که از CRM استفاده می‌کنند تحقیق کرده است، کسب و کارهای کوچک (با کمتر از 100 کاربر) 37% رضایت کامل و 33% رضایت نسبی از  CRM  که تا الان استفاده کرده‌اند داشتند.

 

کسب و کارهای کوچک با گرفتن نرم‌افزار CRM چه مزایایی نسیب‌شان می‌شود؟

 

مدیریت اطلاعات مشتری

 

مدیریت ارتباط با مشتری

 

پیگیری مشتری

 

مدیریت هدایت مشتری

 

پیش بینی فروش

 

اتوماسیون مارکتینگ و فروش

 

مدیریت پروژه

 

استانداردسازی گردش کار

 

همکاری تیم‌های داخلی و خارجی

 

مدیریت رسانه‌های اجتماعی

 

حتماً برای‌تان جالب است که می‌بینید CRM در حیطه‌هایی به غیر از ارتباط با مشتری نیز فعالیت وکاربرد دارد، و سرویس‌دهی می‌کند.

 

دلیلی که پشت این قضیه است که  CRM می‌خواهد دامنه خود را از ابزاری برای مدیریت مشتری به ابزاری برای مدیریت کامل کسب و کار گسترش دهد.

 

 

 

به همین خاطر است که قابلیت مدیریت پروژه، مارکتینگ و فروش در آن جای داده‌اند، و همین  CRM را تبدیل به یک ابزار قدرتمند و کارا برای  هر کسب و کاری می‌کند.

 

انتخاب درست  CRM

 

در راستای اینکه از مزایای  CRM شامل حال شما شود، مهم است که تکنولوژی درست را انتخاب می‌کنید.

 

انواع بسیاری از  CRM وجود دارد که می‌تواند کسب و کارهای کوچک را برای انتخاب دست و مناسب یکی از آنها برای خود گیج کند. در اینجا چند المان داریم که باید موقع خرید آنها در ذهن خود داشته باشید:

 

- راحتی استفاده

 

- قابلیت اجرا در موبایل

 

- سفارشی‌سازی

 

- آموزش

 

- ABIs باز

 

- بروزرسانی در بازه‌های مناسب

 

- بحث امنیتی

 

- خدمات پشتیبانی

 

- نرم‌افزار ابری یا یک بار استفاده

 

اضافه بر این المان‌ها کسب و کارهای کوچک باید اهداف خود را که می‌خواهند از طریق  CRM به آنها برسند را نیز در نظر بگیرند.

 

شما باید با توجه به نیازهای خود یک پکیج را انتخاب کنید در حالت پایه می‌توانید مدیریت ارتباط ساده با مشتری داشته باشید، در وحله‌ی بعد ارتباط با مشتری با قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات و می‌توانید پیگیری خرید یا پیگیری مشتری داشته باشید . قابلیت‌های نرم‌افزار را با اهداف کسب وکار خود همگام کنید.

 

حرف آخر

کسب و کارهای کوچک به محض اینکه  نرم‌افزار CRM را در طرف خود داشته باشند به صورت اتوماتیک به پروسه‌ی توسعه کسب و کار خود چنگ می‌زنند و تحقق پیدا می‌کند. ارتباط با مشتری پیشرفت می‌کند که نتیجه‌ی آن وارد کردن کسب و کار به موقعیت بالاتر و بهتری است.

 

 

منبع: softwarecrm

► سرقت اطلاعات بانکی از طریق واتس اپ
خروج بانك صادرات از تحريم‌ها اتحاديه اروپا ◄

مطالب مرتبط
بنر