اطلاعیه پُرابهام بانک پاسارگاد برای رهایی از انتقادها: سارقان در استخدام پاسارگاد نبودند

چهارشنبه ، 11 اسفند 1395 ، 16:49

بانکی دات آی آر: بانک پاسارگاد در اطلاعیه‌ای عجیب در مورد انتشار خبر نقش داشتن کارمندان حراست این بانک در سرقت خودروی حمل پول پاسارگاد واکنش نشان داد.

 

سردار ساجدی‌نیا فرمانده پلیس تهران امروز اعلام کرد که دو کارمند حراست بانک پاسارگاد در سرقت خودروی حمل پول این بانک نقش اساسی داشتند. حالا بانک پاسارگاد که تصمیم گرفته بود در قبال این سرقت سکوت کند در برابر اظهارات رییس پلیس پایتخت واکنش نشان داده و در اطلاعیه‌ای غریب اعلام کرد سارقان در استخدام بانک پاسارگاد نبودند و نیروی شرکتی یک شرکت حفاظتی بودند!

 

بانک پاسارگاد هرگونه رابطه استخدامی با این سارقان را تکذیب می‌کند اما توضیح نمی‌دهد که اصلا چرا خودروی حمل پول بانک پاسارگاد نباید مامور مسلح داشته باشد؟

 

برای افکار عمومی این سوال به وجود آمده که بانک پاسارگاد که یک بانک خوش‌نام و قدرتمند در صنعت بانکداری است چرا برای خودروی پول‌رسان خود مامور مسلح در نظر نگرفته و برای امنیت پول‌ها حاضر نشده هزینه کند. پاسارگاد در اطلاعیه اخیر خود حاضر نشده به این سوال‌ها پاسخ دهد.

 

به عبارت بهتر به نظر می‌رسد روابط عمومی بانک پاسارگاد با انتشار اطلاعیه کم‌سابقه خود قصد داشته کمی از تاثیر منفی اظهارات رسمی دست داشتن کارمندان مربوط به بانک بکاهد اما این تلاش ناکام می‌ماند چراکه پاسارگاد باید به همه ابهامات پاسخ دهد و مسوولیت بی مبالاتی در این زمینه را بپذیرد تا از میزان اعتماد مشتریان کم نشود.

 

در زیر مشروح اطلاعیه بانک پاسارگاو که با تیتر «تکذیب نقش ۲ نفر از کارمندان حراست بانک پاسارگاد در سرقت اتومبیل پول رسان بانک» منتشر شده می‌خوانید:

 

باسمه تعالی

 

اطلاعیه مهم

 

تکذیب نقش ۲ نفر از کارمندان حراست بانک پاسارگاد در سرقت اتومبیل پول رسان بانک

 

روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، در خصوص نقش ۲ نفر از کارمندان حراست این بانک در سرقت اتومبیل پول رسان، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

 

ضمن تشکر از مأمورین و کارآگاهان خدوم اداره آگاهی تهران بزرگ که مقتدرانه موفق به شناسایی و دستگیری سارقین مسلّح خودروی پول رسان بانک پاسارگاد گردیدند، با توجه به اینکه در ترکیب اعضاء دستگیر شده ۲ نفر به عنوان کارمند حراست بانک اعلام شده اند خاطر نشان می سازد ۲ نفر یاد شده هیچگونه رابطه استخدامی با بانک پاسارگاد نداشته اند بلکه از مأمورین یک شرکت خدمات حفاظتی می باشند که تحت نظر و با مجوز نیروی انتظامی فعالیت می نماید.

ضمناً برخی از بانک ها جهت تأمین نیروی حفاظتی مورد نیاز خود موظف به استفاده از خدمات اینگونه شرکت ها می باشند.

توان مندی و سرعت عملیات اداره آگاهی تهران بزرگ جهت شناسایی و دستگیری سارقین به قدری تحسین آمیز و گران قدر می باشد که بانک پاسارگاد ترجیح می دهد در اطلاع رسانی موضوع به همین مقدار بسنده و از ورود به جزئیات بیشتر که گویای سلامت، حقّانیت و کفایت همکاران بانک می باشد خودداری نماید.

 

 

منبع: بانک مردم

► گفت‌وگو با دو سارق خودروی بانک پاسارگاد؛ کارمند بخش حراست هستم
سقف پرداخت به سپرده‌گذاران میزان ۲۰۰ میلیونی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر