فعالیت ۵ دستگاه صراف الکترونیک بانک شهر در کشور

شنبه ، 14 اسفند 1395 ، 10:35

بانکی دات آی آر: مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر از فعالیت ۵ دستگاه صراف الکترونیک بانک شهر در کشور خبر داد.

 

مهندس مسیح قائمیان با اشاره به فعالیت ۵ دستگاه صراف الکترونیک این بانک در کشور، گفت: این دستگاه امکان خرید ارز از مشتری خارجی را داراست، اما امکان خرید ارز از هموطنان ایرانی به‌ دلیل بخشنامه بانک مرکزی وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر با اشاره به عملکرد دستگاه صراف الکترونیک بانک شهر، تصریح‌کرد: در صفحه نخست این دستگاه جدولی وجود دارد که شامل انواع ارزهای قابل تبدیل در دستگاه و همچنین نرخ ارز  است و در حال حاضر بنا به درخواست شرکت صرافی شهر، قابلیت تبدیل ارزهای یورو و دلار به ریال را داشته و به زودی ارز درهم نیز به آن افزوده خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مشتری پس از تائید نرخ پیشنهادی ارز و احراز هویت توسط راهبر، ارز خود را درون دریچه ورودی دستگاه می گذارد و اسکناس‌ها پس از عبور از رول‌های داخلی دستگاه و ثبت مشخصات هر اسکناس داخل گاو صندوق می‌رود و در این مرحله همزمان رقم کلی اسکناس دریافتی همراه با معادل ریالی آن در صفحه نمایش به رویت مشتری می رسد که وی باید مجددا آن را تائید کند.

 

قائمیان صدور و شارژ کارت درخواستی از سوی مشتری را به عنوان مراحل بعدی کار دستگاه صراف الکترونیک بانک شهر اعلام کرد و ادامه داد: در این مرحله فرمان صدور کارت از دیتا بیس صادر شده و اولین کارت تعبیه شده در قسمت داخلی دستگاه به مرحله بعد فراخوانی می شود، یا اصطلاحا کارت صادر می‌شود.

 

وی افزود: سپس مبلغ ریالی دریافتی توسط دستگاه از حساب پشتیبان که متعلق به شرکت صرافی شهر است و توسط ایشان تامین موجودی می‌شود، به کارت اعتباری وی انتقال می‌باید و شارژ کارت انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر تاکید کرد: مشتری می‌بایست کارت شارژ شده را از محفظه خروجی دستگاه خارج کند و همچنین یک برگ رسید دریافت ارز به مشتری داده می‌شود که شامل مشخصات کارت از جمله CVV2 است.

 

وی تصریح‌کرد: مشتری می‌تواند برای امنیت بیشتر در اولین خودپرداز بانک شهر نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کند.

 

قائمیان با بیان این‌که کارت گردشگری صادر شده از دستگاه صراف الکترونیک امکان شارژ مجدد را دارد، گفت:مشتری می‌تواند در مرحله نخست نسبت به تبدیل مثلا ۱۰۰ دلار اقدام کرده و سپس کارت گردشگری را دریافت کند.

 

وی همچنین می‌تواند در مراحل بعدی تا سقف ۵۰۰۰ دلار (مطابق با بخشنامه بانک مرکزی) اقدام به شارژ مجدد کارت خود کند.

 

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر گفت: دستگاه صراف الکترونیک بانک شهر قابلیت فروش ارز را نیز داراست که به دلیل عدم صدور مجوز توسط بانک مرکزی فعلا عملیاتی نشده است.

 

قائمیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵ دستگاه صراف الکترونیک  در کشور فعالیت می‌کند، افزود:از این ۵ دستگاه، یک دستگاه به‌صورت پایلوت در شهرنت مستقر در میدان فردوسی و دستگاه دوم در فرودگاه بین‌المللی مشهد مقدس نصب و راه‌اندازی شده که دستگاه صراف الکترونیک فرودگاه بین المللی مشهد در ۴ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ کارت صادر کرده  و از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

 

وی تصریح کرد: دستگاه سوم در فرودگاه بین المللی کیش نصب و راه‌اندازی شده که با توجه به تغییر مسیر پروازهای بین‌المللی به فرودگاه قشم و عدم وجود راهبر فعلا مورد استفاده واقع نشده است.

 

به گفته وی، درخواست مربوط به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی و فرودگاه شیراز در مرحله دریافت مجوزهای لازم توسط بانک شهر است و به زودی نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

منبع: مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر

► بانک سرمایه شایعه اعلام ورشکستگی را تکذیب کرد
اطلاعیه بانک صادرات درخصوص سپرده‌گذاران میزان ◄

مطالب مرتبط
بنر