96 درصد سهام بانک تي سي متعلق به ايران است

دوشنبه ، 6 مهر 1388 ، 15:29

 

بانک مستقل تي سي، بانک مشترک بين المللي ايران و بلاروس است و 96 درصد از سهام اين بانک به ايران تعلق دارد.

بانک تجارت به عنوان نخستين بانک ايراني، موفق به ثبت بانک مستقلي در کشور بلاروس شده است.


بانک تجارت، 96 درصد از سهام بانک تي سي را در اختيار دارد و کمپاني lada omcholdlng، طرف روسي اين شراکت است.


اين شرکت که از 15 سال پيش فعاليت خود را آغاز کرده است، بخشي از يک شرکت مادر تخصصي بزرگ به شمار مي‏رود که در زمينه توليد قطعات خودرو و ساختمان سازي فعاليت مي‏کند.


آندره برتلنيکوف، مدير عامل بانک تي سي (Trade capital Bank) در بلاروس است که 14 سال سابقه کار در بانک‏هاي بلاروس را دارد. وي پيش از اين، مديريت بخش‏هاي مختلف چندين بانک را در کشور بلاروس بر عهده داشته است.


تاسيس اين بانک با توجه به توسعه روز افزون روابط تجاري ميان ايران و بلاروس و حضور چشمگير شرکت‏هاي بزرگ ايراني در اين کشور، ابتکار عمل بسيار ارزشمندي محسوب مي‏شود.


بازار تجاري بلاروس از نظر وضعيت کسب و کار پويايي بسياري دارد و طرح‏هاي اقتصادي بزرگ در اين کشور از زمينه بسيار مناسبي براي سرمايه گذاري مطمئن و سودآور برخوردارند.


مجوز لازم براي ارائه خدمات بانکداري از مرکز بلاروس اخذ شده و بانک تي سي تلاش مي‏کند خدمات بانکداري بين المللي را به مشتريان خود عرضه کند.
صدور ضمانت نامه‏هاي بانکي و اوراق قرضه، افتتاح انوع حساب براي شخصيت‏هاي حقوقي و صدور کارت‏هاي پرداخت از فعاليت‏هاي اين بانک است.


سرمايه گذاري مشترک با شرکت‏ها و خدمات بانکداري بين الملل مانند اعتبارات اسنادي از مهمترين فعاليت‏هاي اين بانک ايراني خواهد بود. بانک تي سي در نظر دارد اعطاي اعتبار به افراد حقيقي را در آينده‏اي نزديک در دستور کار خود قرار دهد.


سياست کلي بانک بلاروس در دست هيات مديره بانک تي سي (Trade capital bank) است.
تعداد بانک‏هاي خارجي که در بلاروس به ثبت رسيده است، زياد نيست و بانک‏هايي که به اين کشور وارد مي‏شوند، از آينده و شرايط رقابتي خوبي برخوردار خواهند بود.

منبع: خبرگزاری موج

► پيداكنيد 5.3 تريليون تومان را
عدم شناسايي سهم سود واقعي بانكها ◄

مطالب مرتبط
بنر