آمستردام، کانون استارت‌‌آپ‌های متنوع

دوشنبه ، 7 فروردين 1396 ، 10:16

بانکی دات آی آر: آمستردام به‌دلیل وجود محدودیت‌های کم، ساختار مالیاتی ساده و سهولت مشارکت در کار، کارآفرینان و موسسان تازه‌کاری را که ایده‌های تازه دارند، از سراسر دنیا جذب می‌کند. پاتریک دزیو، از موسسان شبکه شتاب‌دهنده‌های «استارت‌آپ‌‌بوت‌کمپ» می‌گوید: «این روزها توجه به استارت‌آپ‌ها در سراسر دنیا زیاد شده است.

تامین یک سرمایه اندک اولیه کار چندان سختی نیست، اما رسیدن به جایگاه طراز اول استارت‌آپ‌ها پرچالش است. بسیاری از شرکت‌ها از شهرت آمستردام برای تامین مالی از کشورهای دیگر استفاده می‌کنند، چون مراحل اولیه این کار در این شهر چالش کمتری دارد.» تکنولوژی‌های نوآورانه مثل چاپ سه‌بعدی، راه خود را از این شهر شروع کردند و از مراکز داده و رایانش ابری به شدت استقبال شده است. با تعدادی از این استارت‌آپ‌های موفق آشنا می‌شویم.

Fashiolista : این استارت‌آپ در سال 2010 جامعه‌ای را برای الهام‌‌بخشی در مورد مد و لباس ایجاد کرد که در حال حاضر تعداد کاربران آن به 3/ 1 میلیون نفر در سراسر دنیا رسیده است. این پلت‌فرم به کاربران امکان می‌دهد «یافته‌های» خود را در مورد مد و لباس، بوتیک‌ها و برندها ذخیره کنند و به اشتراک‌ بگذارند تا دیگران هم از وجود آیتم‌های جدید در بازار دنیا مطلع شوند. جمع‌آوری نظرات در مورد بهترین تجربه‌های خرید از سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی مختلف به کاربران کمک می‌کند با یک جست‌وجوی ساده، چیزی که مد نظرشان است را به راحتی پیدا کنند.

 

Impraise : باس کونک، مدیرعامل این استارت‌آپ، می‌گوید کارمندان باید از سوی مدیران ارشد خود بازخورد بیشتری بگیرند و این شرکت به مدیران کمک می‌کند بازخوردهای آنی به کارمندان خود ارائه دهند. شرکت impraise که 24 نفر پرسنل دارد، اپلیکیشن‌های موبایلی طراحی کرده که ارزیابی عملکرد کارکنان را به سادگی هر چه تمام‌تر از یک گزارش بی‌فایده و غیرکاربردی به بازخوردهای فوری و بسیار مرتبط با عملکرد تبدیل می‌کند. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند بهره‌وری کارکنان خود را بالاتر ببرند، باید هم بازخورد کمی و هم بازخورد کیفی به آنها ارائه دهند. واسط کاربر ساده این استارت‌آپ، تعداد ارزیابی عملکرد کارکنان را بالاتر می‌برد و سرعت کار تیم‌ها را افزایش می‌دهد.

 

PastBook : این استارت‌آپ به مشتریان امکان می‌دهد از پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود آلبوم‌های عکس ایجاد کنند. استفانو کاتلو، مدیرعامل و موسس پست‌بوک مدعی است کاربران آن می‌توانند ظرف 60 ثانیه در اپلیکیشن این شرکت عکس انتخاب و آلبوم درست کنند. این روزها اپلیکیشن‌های زیادی برای ادیت عکس وجود دارد، اما این استارت‌آپ‌ هلندی گزینه‌ها و خدمات متمایزی ارائه می‌دهد. مثل اینکه علاوه‌بر آلبوم گوشی، می‌توانید عکس‌هایی را از رسانه‌های اجتماعی انتخاب کنید یا دوستان و اعضای خانواده را برای اضافه کردن عکس به آلبوم دعوت کنید. بعد از ساختن آلبوم از طریق یک لینک خصوصی می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید یا نسخه PDF آن را به صورت یک کتاب الکترونیکی دانلود کنید. این گزینه‌ها می‌تواند برای پروژه‌های درسی و دانشگاهی مفید باشد.

 

BUX: هدف این استارت‌آپ این است هر فردی را به یک معامله‌گر بورس تبدیل کند. باکس در سال 2014 شروع به‌کار کرد و اپلیکیشن آن معاملات با پول مجازی و پول واقعی را با همه ترکیب می‌کند. این استارت‌آپ به سرمایه‌گذاران بالقوه امکان می‌دهد قبل از هر گونه سرمایه‌گذاری در دنیای واقعی، معامله‌ای را با پول دیجیتال تمرین کنند و از هشدارهای نوسان قیمت اطلاع یابند و به این ترتیب، افراد تازه‌کار با ریسک از دست دادن پول خود مواجه نیستند. نیک بورتات، مدیرعامل باکس می‌گوید تاکنون 450 هزار کاربر نام خود را برای استفاده از اپلیکیشن ثبت کرده‌اند و در هلند، آلمان، اتریش و انگلستان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

Tiqets: تیکتس یک استارت‌آپ چهار ساله است که به‌طور مستقیم با موزه‌ها، مکان‌های سرگرمی و دیگر جاذبه‌های عمومی همکاری می‌کند تا برای افراد و شرکت‌های مسافرتی بلیت تهیه کند. دنیل شیجن، مدیر بازاریابی تیکتس می‌گوید این شرکت که در 16 کشور مختلف فعالیت می‌کند، با تغییر مدل کسب‌وکار خود از یک «جمع‌آوری‌کننده API» برای خدمات‌دهی به کسب‌کارها به فروشنده خدمات مستقیم به مشتری، توانسته به موفقیت برسد؛ اقدامی که در سال 2015 به رشد فوق‌العاده تیکتس منجر شد. این شرکت که با 35 کارمند تمام وقت کار می‌کند، یک کسب‌وکار مشارکتی توزیعی هم دارد که به پخش محتوای مکتوب برای آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و دیگر بنگاه‌های مرتبط به امور گردشگری کمک می‌کند. همچنین تکنولوژی مورد نیاز برای مدیریت رزروسازی فوری از طریق موبایل را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

 

Bloomon: بلومون که در سال 2014 تاسیس شد و اکنون با 60 کارمند مشغول به‌کار است، به پرورش گل و ارسال آن به صورت آنلاین برای مشترکان خود می‌پردازد. کار انتخاب و ثبت سفارش گل‌ها تا ارسال آن ظرف 36 ساعت انجام می‌شود. این شرکت اخیرا کار ارسال گل‌ها را از هلند، به بلژیک، آلمان، دانمارک و بریتانیا توسعه داده است. بلومون ظرف هشت ماه از زمان راه‌اندازی خود توانست 5/ 3 میلیون یو رو تامین سرمایه کند.

 

Peerz: آیا همیشه درگیر این موضوع هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند؟ پیرز یک پلت‌فرم است که خدمات ارزیابی آنلاین ارائه می‌کند. کاربران با استفاده از خدمات این استارت‌آپ می‌توانند به دنبال شغل تازه بگردند، دریابند که آیا شغل فعلی آنها مناسبشان است یا نه و حتی می‌توانند بفهمند دیگران چه نظری نسبت به آنها دارند. این شرکت در سال 2010 تاسیس شده و می‌توان گفت روشی است انقلابی برای اینکه کاربران بتوانند به دیدگاهی در مورد ویژگی‌های خود برسند. این پلت‌فرم براساس نظرات اطرافیان افراد به ایجاد پروفایلی بی‌طرفانه، مثبت و سازنده از نقاط قوتشان کمک می‌کند.

 

منبع: اقتصادآنلاین

► خبر خوش برای بازار مسکن: سرمایه بانک مسکن افزایش یافت
مدیران چگونه کارمندان خوب را حفظ می‌کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر