مشمولان سهام عدالت نیمه دوم سال سود می‌گیرند

پنجشنبه ، 17 فروردين 1396 ، 10:09

بانکی دات آی آر: جعفر سبحانی با اعلام این خبر افزود:از آنجایی که برای پرداخت سود سهام عدالت باید منتظر برگزاری مجامع و همچنین مدت زمان توزیع آن توسط شرکت ها باشیم، پرداخت آن به نیمه دوم سال موکول شده است.

 

وی با بیان اینکه مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند، اظهار داشت: فرایند پرداخت سود توسط این سازمان در زمان تعیین شده اعلام می شود ضمن اینکه جزییات آن به نحو مطلوبی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: براساس قانون سود سهام عدالت سال 95 نه اختصاص به خزانه دارد و نه متعلق به دولت است و حق مشمولان محسوب می شود؛ بر همین اساس قرار است دولت سود سهام این سال را به مشمولان پرداخت کند.

 

۲۸ میلیون مشمول، صورت حساب سهام عدالت گرفتند/ دو میلیون نفر قبض واریز

 

سبحانی درباره آمار دریافت صورت حساب سهام عدالت نیز گفت: سامانه سهام عدالت از 17 اسفندماه سال گذشته راه اندازی و تا پایان وقت اداری همان ماه فعال بود اما این سامانه از سی ام اسفندماه سال 95 تا روز چهاردهم سال جاری از دسترس خارج شد.

 

وی اظهار داشت: 28 میلیون نفر در دوره زمانی 17 تا 29 اسفندماه سال گذشته به سامانه مراجعه و صورت حساب خو د را دریافت کردند این در حالی است که ما فکر می کردیم در این دوره زمانی تنها 10 تا 12 میلیون نفر به سامانه مراجعه کنند.

 

سبحانی با بیان اینکه از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود 2 میلیون و 500 تا 600 هزار نفر متوفی هستند، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ها هم اکنون به وراث متوفیان صورت حساب سهام عدالت ارائه نمی شود اما قرار است در دوره زمانی که در آینده اعلام می شود پس از انجام انحصار وراثت به آنها صورت حساب ارائه شود.

 

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: همچنین در این دوره زمانی 2 میلیون نفر درخواست قبض برای افزایش مانده خود کرده اند و از این محل مابقی سهام خود  را تادیه می کنند.

 

وی با بیان اینکه تادیه سهام عدالت از 2 محل که یکی تامین سود 60 شرکت سرمایه پذیر و دیگری افزایش مانده است، اظهار داشت: عددی که از محل تامین سود شرکت‌ها برای هر مشمول به خزانه واریز شده  معادل 532 هزار تومان است.

 

 

منبع: ایبنا

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز ‌‌شنبه 19 فروردین 96
ساعت کار شعب بانک سامان در نیمه دوم سال ◄

مطالب مرتبط
بنر