دهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه ۲۶ تا ۲۹ فروردین برگزار می‌شود

چهارشنبه ، 23 فروردين 1396 ، 11:23

بانکی دات آی آر: معاون سازمان بورس از برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه FINEX 2017، در روزهای ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه امسال خبرداد.

 

 

 

علی سعیدی امروز در نشستی خبری از برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه FINEX 2017 در روزهای ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبرداد و گفت: در این نمایشگاه در تمام بخش های مالی کشور اعم از بازار پول، سرمایه و بیمه خدمات متنوع عرضه خواهد شد و آشنایی بیشتر با خدمات و بازارهای مالی به عنوان نیاز امروز جامعه انجام خواهد شد.

 

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه این سازمان به واسطه فرهنگ سازی در جهت تلاش برای توسعه فرهنگ استفاده از خدمات مالی اقدام می کند تا از این طریق به رفاه اقتصادی جامعه کمک بیشتری شود، افزود: سازمان در تلاش است که این نمایشگاه را به یک نمایشگاه بین‌المللی تبدیل کند.

 

وی با اعلام اینکه این نمایشگاه در ۴ هزار و ۱۵۶ متر مربع با حضور ۳۵۱ شرکت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ۱۴۲ شرکت شامل ارایه دهندگان خدمات که ۴۰ درصد مشارکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند در این نمایشگاه حضور دارند، همچنین ۳۸ شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مالی، ۱۵ شرکت بیمه و خدمات بیمه، ۱۰ بانک و موسسه اعتباری و ۱۶ کارگزاری در نمایشگاه دهم حضور خواهند داشت.

 

سعیدی رونمایی از تمبر یادبود دهمین نمایشگاه، رونمایی از سامانه جدید تالار مجازی، امضای تفاهم نامه، تقدیر از فعال‌ترین نهادهای مالی و شفاف‌ترین ناشر بورسی و رونمایی از کتاب تاریخچه بورس در این نمایشگاه را از جمله اقدامات برشمرد و افزود:‌ جشن ۵۰ سالگی بازار سهام در سال ۹۶ خواهد بود.

 

رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری تریبون آزاداندیشی و نشست تخصصی بازار سرمایه و پنل‌های تخصصی در نمایشگاه امسال خبرداد و اظهارداشت: راهروی فرهنگ‌سازی برای آگاه‌سازی افراد و پاسخ به سوالات نیز برگزار می‌شود.

 

به گفته وی فین‌تک‌ها حضور نوظهوری در عرصه مالی دارند و استارتاپ‌ها و شرکت‌های جدید محفلی برای سرمایه‌گذاری در فاینکس ۲۰۱۷ خواهند داشت، به طوریکه امسال ۱۰۰ شرکت در این زمینه در نمایشگاه حضور دارند. صندوق‌های جسورانه هم که از سال گذشته موافقت اصولی برای آنها صادر شده است، موفقیت‌های خود را عرضه خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در کشور طی سال‌های اخیر به شدت جوان‌گرا شده است، گفت: کارگزاری‌هایی موفق‌تر هستند که به عموم مردم خدمات ارایه می‌دهند؛ این در حالی است که در برخی از شاخص‌های کشورمان همپای برخی از پیشرفته‌ترین کشورها رشد کرده به طوریکه ۹۲ درصد مردم از از خدمات بانکی در ایران استفاده کرده‌اند، این در حالی است که در برخی کشورهای منطقه این میزان به ۳۰ یا ۴۰ درصد می‌رسد.

 

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه در خارج از تهران هم باید برای عموم مردم فضای سرمایه‌گذاری ایجاد کرد، افزود:‌ تلاش بر این است که عموم مردم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری نه از طریق خرید سهام وارد بورس شوند و تلاش این است که خرید مستقیم سهام به خرید غیر مستقیم سوق یابد.

 

وی عنوان کرد: در بحرانی‌ترین شرایط برخی صنایع سودآورند و هنر این است که آنها کشف شوند، در وضعیت کنونی اقتصاد، بخش‌هایی زیادی داریم که می‌توانند توسعه یابند. بخشی از رکود سرمایه‌گذاری به دلیل مُد سرمایه‌گذاری است، در فرابورس به دنبال رفع این مشکل از طریق کمک صندوق‌های جسورانه، استارتاپ‌ها و غیره حرکت کردیم. البته بخش سرمایه‌گذاری کشور باید با زمینه‌های سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

 

وی ادامه داد: مدیران سرمایه‌گذار که بر روی وجوه مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند باید با زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری و سودآور آشنا شوند.

 

منبع: بانک و مردم

► در قدیمی‌ترین حجره‌ها هم کامپیوتر وجود دارد
اعلام برندگان طرح «لبخند زیر یک سقف» بانک آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر