نرم افزار CRM دقیقا چه کمکی به شما می‌کند؟

چهارشنبه ، 30 فروردين 1396 ، 12:38

 

بانکی دات آی آر: خیلی از کسانی که به ما زنگ می‌زنند این سوال را از ما می‌پرسند که نرم‌افزار CRM دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چگونه باعث افزایش فروش می‌شود؟

پاسخ به این سوال می‌تواند به شما در انتخاب درست یک نرم‌افزار CRM کمک کند.

 

در مرحله اول باید بدانیم که ماموریت اصلی CRM چیست و نرم افزار CRM قرار است از کدام یک از بخش‌ها وارد شده و عملکرد شما را بهتر کند؟

 

نرم‌افزار CRM چهار ماموریت اصلی را دنبال می‌کند، این چهار ماموریت اصلی عبارتند از:

میزان تبدیل سرنخ به مشتری را افزایش دهد

درصد بیشتر از افرادی که به شما زنگ می‌زنند و یا شما برای بازاریابی سراغ آنها می‌روید را به مشتریان شما تبدیل کند، مثلا اگر قبلا 100 نفر به شما زنگ می‌زدند و 10 نفر آن به مشتری تبدیل می‌شد، استفاده از این ابزار می‌تواند این عدد را تا 3 برابر افزایش دهد! یعنی 30 نفر از آن 100 نفر به مشتری شما تبدیل شود.

 

میزان خرید مجدد مشتریان، یا معرفی شما توسط ایشان را افزایش دهد

کمک می‌کند که شما با نگهداری درست مشتریان فعلی، درصد خرید آنها و مهم‌تر از آن درصد معرفی شدن شما توسط ایشان را افزایش دهید.

 

یک تصویر روشن از کسب و کارتان را به شما نمایش دهد

یک تصویر روشن از کسب و کارتان را به شما ارائه کند تا شما بتوانید تصمیمات درست و هوشمندانه‌تری را بگیرید، به عنوان مثال به شما بگوید که تبلیغات اینترنتی برای شما  3 برابر بهتر از تبلیغات چاپی کار کرده یا اگر 100 نفر به امیر زنگ می زنند 20 نفرشان مشتری می‌شود در حالی‌که از 100 نفری که به محمد زنگ می‌زنند فقط 5 نفر مشتری می‌شود.

 

همکاری تیمی و انگیزههای همکاران را افزایش داده و شرکت را از رفتارهای انسانی مستقل کند

و در نهایت این نرم‌افزار کمک می‌کند همکاری تیمی (با تعریف وظیفه، با کامنت گذاشتن، با منشن کردن) و انگیزه‌های همکاران (هدف فروش، تحلیل کارایی و بازی‌سازی) بیشتر شده و شرکت با تغییر نیروهای انسانی خود در بخش فروش و پشتیبانی دچار چالش نشود.

 

 

اما این نرم‌افزارها چگونه فروش را افزایش می‌دهند ؟

پاسخ ساده است: روند پیگیری را در کسب کار شما متحول می‌کنند!

 

پیگیری‌ها منظم‌تر و سریع‌تر می‌شود

دیگر نیاز به هیچ برچسب، ضربدر روی کنار انگشت شست، سر رسید و حتی حافظه انسانی نیست، فقط کافی است، کارمندان میز کار خود را  در نرم‌افزار CRM باز کنند، همه چیز به شکل منظم و زمانبدی شده برای انجام رو به روی چشمان‌شان قرار خواهد گرفت.

 

پیگیری‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود

با نرم‌افزار CRM کلا مفهومی به نام فراموشی از فرهنگ کسب و کار شما حذف می‌شود. پیگیری‌ها در میز کار جلوی چشم کارمندان فروش است، وقتی تاریخ آنها رد می‌شود، با رنگ قرمز مشخص می‌شوند و تا زمانی که انجام نشوند همان جا هستند.

 

پیگیری‌ها هوشمند می‌شود

نرم‌افزار CRM علاوه بر اینکه پیگیری‌های شما را سریع‌تر و منظم‌تر می‌کند به شما این امکان را می‌دهد که به صورت هوشمندانه‌تری پیگیری‌ها رو انجام دهید، مثلا کسانی که سه ماه است با آنها صحبت نکرده‌اید را پیدا کند و در اختیار شما برای تماس قرار دهد و یا کسانی که در طول سال گذشته علاقمندی خود را محصول X شما نشان داده‌اند ولی هنوز خرید نکرده‌اند.

 

 

شروع سال جدید فرصتی بسیار مناسب برای شروع استفاده از CRM است، نظر شما چیست؟

 

 

منبع: نرم افزار CRM

► بانک تجارت در یک استان مدرسه می‌سازد
وزیر کار: هیچ بازنشسته‌ای زیر یک میلیون و 100 هزار تومان نمی‌گیرد ◄

مطالب مرتبط
بنر