7 زنگ خطر که نشان می‌دهد شرکت شما نیاز به CRM دارد

دوشنبه ، 11 ارديبهشت 1396 ، 15:22

 

بانکی دات آی آر: اگر مشغول خواندن این  مقاله هستید، به احتمال زیاد از اینکه بدانید وجود نرم‌افزار CRM  چه تفاوتی در کسب و کار شما ایجاد می‌کند، تعجب می‌کنید.

 


در اینجا 7 نشانه‌ای که برای شما به عنوان زنگ خطری در جهت عدم استفاده از نرم افزار CRM خواهد بود توضیح داده شده است.

 

1- تولید و بازده‌ی کاری شما پایین است

فرآیندهای دستی مانند استفاده از اکسل و کاغذ، زمان قابل توجهی از شما را هدر را خواهد داد. راه‌های بهتری برای انجام این کارها وجود دارد. یک CRM که جایگزین فرآیندهای دستی به وسیله ورود اتوماتیک داده‌ها، وظایف تکرار شونده و رابط کاربری مشترک، می‌تواند انتخاب خوبی برای بهبود شرایط کسب و کار شما باشد.

نه تنها این کار منجر به تولید بیشتر و بهبود بهره‌وری می‌شود، همچنین می‌تواند موفقیت فروش شما را نیز بیشتر کند. به بیان دیگر استفاده از CRM می‌تواند موجب افزایش 41 درصدی هر فروشنده شود.

 

2- ضعیف شدن ناگهانی همکاری بین دپارتمان‌های کسب و کار شما

گاهی اوقات دپارتمان‌های یک شرکت تبدیل به واحدهای انحصاری می‌شوند و روز به روز از باقی دپارتمان‌ها فاصله می‌گیرند و شروع به از دست دادن تاثیرگذاری و تاثیرپذیری می‌شوند. این در حالیست که سرنخ‌ها و پتانسیل‌های فروش، با همه قسمت‌های در ارتباط هستند و ممکن است در چنین چرخه‌ای ممکن است آن‌ها دلسرد و ناامید شوند که چرا کسی به درستی، نیازهای آنان را بررسی نمی‌کند.

CRM  اجازه می‌دهد هرکسی در سازمان بتواند چرخه عمر و اطلاعات ضروری هر مشتری یا سرنخ را به طور کامل بررسی کند. این اتفاق از طریق ویژگی‌های منحصر به فرد نرم‌افزار CRM مانند داشبورد تیمی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها انجام می‌پذیرد.

 

3- کارمندان به درستی پاسخ مشتریان را نمی‌دهند

گاهی اوقات بعضی فروشندگان خجالتی‌تر، از بر عهده‌گرفتن مسئولیت مشتریانی که هنوز به طور مطمئن مشتری نشده‌اند، شانه خالی می‌کنند. زیرا این شغل آنها نیست. در این شرایط شما یک فرصت فروش را از دست می‌دهید فقط به این دلیل که هیچ کس با آنها تماس برقرار نکرده است.

CRM  مانند یک پایگاه مرکزی داده‌ها عمل می‌کند و داده‌های مختصری برای هر ارتباطی با مشتریان فراهم می‌کند. این داده‌ها به شما می‌گوید که چی کسی، چه زمانی و کجا به عنوان سرنخ شناسایی شده است و تصویری روشن برای بهبود وضعیت مشتریان به شما ارائه می‌دهد.

 

4-  داده‌های ورودی شما به خوبی آنالیز نمی‌شود

شما می‌خواهید مطمئن شوید که مشتریانتان را می‌شناسید و همه چیز را برای خدمت به آنها فراهم کرده‌اید. اما ممکن است چیزهایی باشد که شما از آنها خبر نداشته باشید. داده‌ها کمتر باعث می‌شود تا کمتر آنها را بشناسید.

CRM می‌تواند به شما در درک بهتر مشتریان از طریق تجزیه و تحلیل گزارشات و داده‌ها کمک کند. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید نگرش خرید و عادات فصلی، جمعیت‌شناسی، رفتار شناسی دیجیتالی و تنظیمات خاص دیگر را مانند روش مورد نظر خودتان به دست آورید.

 

5-  سطح رضایت‌مندی مشتریان شما پایین است

یک تجربه‌ی ناخوشایند مشتری، که خیلی احساس خوبی پشت آن نباشد می‌تواند فضا را برای رقیبان شما روشن‌تر و بهتر کند. دقت کنید: تجربه‌ی ناخوشایند!

اگر شما نرخ پایین رضایت مشتریان، حجم بیشتری از شکایات و یا پاسخ‌های ضعیف‌تری دریافت کرده‌اید، زمان آن است که برای حل این مشکلات به دنبال راه‌حل مناسبی بروند.

با یک نرم‌افزار CRM شما می‌توانید، یک رویکرد برای مدیریت ارتباط با مشتریان داشته باشید. برای مثال برخی از CRM ها به شما اجازه تعامل با آن دسته از مشتریانی که تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل دارند را می‌دهد. در حقیقت، شما ممکن است برخی منابع را در همین بخش‌ها ذخیره کنید. یک تحقیق در این حوزه نشان می‌دهد ظرفیت‌های تلفن همراه به طور میانگین بهره‌وری در حدود 14.6 درصد دارد و بهره‌وری شبکه‌های اجتماعی در حدود 11.8 درصد است.

 

6- فرصت‌های فروش از دست رفته‌ی زیادی دارید

اگر شما پیگیری فروش‌تان را به صورت دستی انجام می‌دهید، ممکن است فقدان یک سیستم مناسب در جهت پرورش آنها و نهایتا از دست دادن فرصت‌های فروش را حس کرده باشید.

یک نرم افزار CRM (خصوصا وقتی به نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی متصل می‌شود) می‌تواند اطلاعات و داده‌ها و سوابق ارتباطی شما را یک پارچه می‌کند تا جایی‌که برنامه‌های پرورش سرنخ شما به بهترین شکل ممکن شکل بگیرد و ساخته شود.

 

7-  رشد کسب و کار شما سریع است

حتی کسب و کارهای کوچک می‌توانند از مزایای نرم افزار CRM سود ببرند. خصوصا زمانیکه آنها آماده رشد هستند. به عنوان مثال در مورد بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر، این سوال پرسیده می‌شود که: چگونه می‌توانم پلتفرمی مناسب را انتخاب کنم؟ در مورد CRM  هم همین قضیه برقرار است. شما باید به دنبال نرم‌افزار CRM مناسب کسب و کار خودتان باشید. در واقع این نگرانی منطقی است. شما باید در این مورد تعداد کارمندان و تعداد مشتریان خود را در نظر داشته باشید. به لطف نرم‌افزارهای  SaaS (Software-as-a-Service) بیشتر CRM ها می‌توانند آنگونه که شما می‌خواهید رشد کنند. اگر شما با 2 کارمند شروع کردید و به 200 نفر تبدیل شده‌اید، نرم‌افزار CRM شما این قابلیت را دارد تا با شما و میزان رشدتان در هر مرحله هماهنگ شود.

 

 

منبع: نرم‌افزار CRM

 

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز ‌سه‌شنبه 12 اردیبهشت 96
اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح‌رضوان توسط بانک‌انصار ◄

مطالب مرتبط
بنر