تلاش آمریکابرای فشار بیشتر برنظام بانکی ایران

دوشنبه ، 13 مهر 1388 ، 11:50

 

آمریکا خواستار مقابله جهانی با مخاطرات پول شویی ایران شد .

به گزارش بانکی ، فرانس پرس نوشت آمریکا روز یکشنبه خواستار اقدام جهانی در برابر مخاطرات ناشی از پول شویی و تامین مالی عملیات تروریستی ایران شد و بر ضرورت اجرای تحریم ها علیه بانک های ایرانی از سوی همه کشورها تاکید کرد.

"تیموتی گایتنر" وزیر خزانه داری آمریکا در نشست کمیته پول و سرمایه گذاری صندوق بین المللی پول در استانبول تاکید کرد ، جامعه بین المللی باید "اقدامات موثر و پیشگیرانه" علیه ایران اتخاذ کندوی گفت :" ما از همه کشورها می خواهیم به طور مورد انتظار واکنش نشان دهند." وزیر خزانه داری آمریکا همچنین از کشورها خواست قطعنامه های مصوب سال گذشته شورای امنیت سازمان ملل را که تحریم هایی علیه ایران اعمال می کند، اجرا کنند و در رابطه با ارتباطات شان با بانک های ایرانی ، دقت و احتیاط گسترده ای به کار برند.


وی تصریح کرد که دولت ها باید بر روابط بین موسسات مالی و موسسات مالی ایران از جمله شعب و دفاتر تابعه در خارج کشور نظارت کنند و به ویژه بانک صادرات و ملی را مدنظر قرار دهند. نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استانبول برگزار می شود. واشنگتن به امید ترغیب ایران به صرفنظر کردن از برنامه هسته یی اش که به زعم آمریکا به منظور تولید تسلیحات هسته ای طراحی شده است ، تحریم های شدیدی علیه شرکت های ایرانی اعمال کرده است. واشنگتن همچنین حمایت ادعایی ایران را از گروه های پیکارجو مانند حزب الله و گروه های مسلح فلسطینی نشانه رفته است .

► اسامی 15 عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانکها
اعتصاب راننده تاکسی ها در مادرید + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر