پرداخت ۸۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان دکتری

سه شنبه ، 19 ارديبهشت 1396 ، 08:58

بانکی دات آی آر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه مازندران حضور یافت و به دستاوردهای این وزارتخانه در چهار سال گذشته اشاره کرد.

 

محمد فرهادی اعلام کرد: با استناد به پایگاه‌های معتبر، رتبه کشور ما در بخش نوآوری به ۷۸ رسیده است، در حالی که سه سال پیش در رتبه ۱۱۳ بودیم. در زمینه رشد تولیدات علمی, ایران در سال ۲۰۱۶  توانست رتبه اول را کسب کند . میزان رشد تولیدات علمی در کشور  به ۱۷٫۵ درصد رسیده است و در بخش تعداد دانشمندان؛ شاهد رشد ۴۰ درصدی بودیم، یعنی از ۱۷۳ نفر در سال ۲۰۱۳ به ۲۰۸ نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده ایم.

فرهادی ادامه داد: بیش از ۲۸۰۰ موسسه آموزش عالی در کشور فعالیت می کنند و قریب ۷۲ هزارعضو هیئت علمی، ده ها پژوهشگاه و پژوهشکده، ۳۹ پارک علم و فناوری و بیش از ۱۷۰ مرکز رشد در کشور وجود دارد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مسائل دانشجویی نیز گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان دکتری داده شد، رقمی بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان ماهیانه که امسال به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است و همینطور سایر وام ها و تسهیلات دانشجویی که رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

 

فرهادی با بیان اینکه با عنایت مجلس در برنامه ششم، ممنوعیت ساخت خوابگاه توسط دولت یا مشارکت بخش خصوصی و دولت با هم برداشته شد و اقداماتی مانند رتبه بندی خوابگاه ها، بازسازی و تجهیز آنها و رسیدگی به مشکلات آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: دانشگاه ها زمین زیادی برای ساخت خوابگاه ها دارند و بخش خصوصی می تواند با بهره برداری از آن، خوابگاه  تاسیس کند.

 

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه امسال در بودجه، رقم بیشتری برای پوشش طرح ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: خوشبختانه طی دو سه سال گذشته بنیاد حامیان علم و فناوری را در کشور شکل گرفت.  این خیرین نزدیک به یک و نیم میلیون متر مربع  خوابگاه، دانشکده، آزمایشگاه و سلف سرویس و تجهیزات آزمایشگاهی در فضای دانشگاه ساخته اند.

 

 

منبع: ایلنا

 

 

► آغاز ثبت‌نام طرح پرداخت مستمری به خانواده‌های کم‌درآمد
کاربران همراه بانک ملی از سه میلیون بیشتر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر