آغاز ثبت‌نام طرح پرداخت مستمری به خانواده‌های کم‌درآمد

سه شنبه ، 19 ارديبهشت 1396 ، 09:45

بانکی دات آی آر: سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: تمامی خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده در برنامه ششم است، می‌توانند برای دریافت مستمری مددجویی در سامانه خدمات حمایتی ثبت‌نام کنند.

 

بر همین اساس مستمری تعیین شده برای خانواده های پنج نفره و بیشتر از پنج نفر، ۴۶۵ هزار تومان، خانوارهای چهار نفره ۴۱۸ هزار تومان، سه نفره ۳۲۰ هزار تومان، دو نفره ۲۵۰ هزار تومان، و یک نفره ۱۴۸ هزار تومان تعیین شده است.

 

خانواده هایی که هم اکنون درآمد ماهیانه آنها بدون احتساب یارانه نقدی کمتر از این میزان است باید برای برخوردار شدن از مستمری یاد شده، ابتدا در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به آدرس www.samanehrefah.ir ثبت نام کنند تا تحت پوشش سازمان بهزستی قرار گیرند.

 

بدین ترتیب با اجرای این طرح، هیچ خانواده ای در ایران بدون درآمد وجود نخواهد داشت و براساس جدول درآمدی تعیین شده در برنامه ششم، در کمترین حالت یک خانواده یک نفره با احتساب یارانه ، ماهیانه ۱۹۳۵۰۰ تومان و یک خانواده پنج نفره و بالاتر با احتساب یارانه، ماهیانه ۶۹۲۵۰۰ تومان درآمد خواهد داشت.

 

بدیهی است که این طرح صرفا شامل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی می شود که درآمد ماهیانه آنها صرفا از محل یارانه و کمتر از میزان اعلام شده است.

 

منبع: ایبِنا

► رشد مویرگی شعب خارجی بانک‌ها؛ بانک‌ها در امارات و ترکیه چه کردند؟
پرداخت ۸۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان دکتری ◄

مطالب مرتبط
بنر