هفت پرسشی که به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا به CRM نیاز دارید یا نه؟

پنجشنبه ، 21 ارديبهشت 1396 ، 11:02

 

بانکی دات آی آر: همیشه ما مقابل تغییرات، مقاوم هستیم و این طبیعی است. وقتی کسب و کار ما در شرایط خوبی قرار دارد اصولا تغییرات به نظر ما سخت می آید، همیشه در ذهن مان می گوییم:

همه چیز که خوب پیش می رود، چرا به چیزی دست بزنم؟

 

اصولا زمانی به فکر تغییر می افتیم که مشکلی به وجود بیاید! این موضوع از این بابت که هزینه های زیادی را ما باید بابت رسیدن به این نقطه پرداخت کنیم ما را متضرر می کند.

 

در مورد نرم افزار CRM نیز اغلب این گونه است! مدیران کسب و کار با سدی باید رو به رو شوند تا این به این موضوع فکر کنند!

 

برای اینکه به این مشکل برخورد نکنید به سوالات زیر فکر کنید، اگر جواب های شما منفی است، باید یک فکر جدی برای انتخاب یک نرم افزار CRM انجام دهید!

 

پرسش اول: آیا تمام اطلاعات سرنخ ها و مشتریان شما در یکجا به صورت متمرکز موجود هستند و شما به راحتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید؟

 

پرسش دوم: اگر یکی از کارمندان فروش شما فردا تصمیم بگیرید شرکت نیاید، آیا شما به تمام مشتریان ایشان دسترسی دارید و آیا می دانید پیگیری های جاری ایشان چیست؟

 

پرسش سوم: آیا می دانید چه فرصت های فروشی را در سه ماه گذشته از دست داده اید و چرا؟

 

پرسش چهارم: آیا می دانید کدام یک از کارمندان فروش شما از متوسط کارایی تیم فروش تان پایین تر هستند و باید برای بهبود آنها چه کاری انجام دهید؟

 

پرسش پنجم: آیا مطمئن هستید که همه سرنخ های شما به خوبی دارد پیگیری می شود؟

 

پرسش ششم: اگر مسافرت هستید، می توانید ببینید که چه اتفاق در شرکت دارد می افتد؟ و وضعیت فعالیت کارمندان و اتفاقات جاری با مشتریان چگونه است؟

 

پرسش هفتم: آیا می دانید در سال گذشته کدام شیوه تبلیغات شما، کارایی بیشتر داشته  است؟


اگر پاسخ شما به یکی از هفت سوال بالا (نخیر) است یعنی اینکه شما باید به فکر نرم افزار CRM باید باشید

ضرر ندانستن هر کدام از این هفت بخش در سال چندین برابر هزینه یک نرم افزار CRM است.

 

منبع: نرم‌افزار CRM

 

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز شنبه 23 اردیبهشت 96
تامین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگان با ارقام جدید تا 27 اردیبهشت ◄

مطالب مرتبط
بنر