چند تغییر رفتار ساده از طرف شما، که در تیم فروشتان معجزه می‌کند!

شنبه ، 30 ارديبهشت 1396 ، 13:58

بانکی دات آی آر: شاید باورتان نشود، اما چند تغییر کوچک می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند.

 

 


چند تغییر رفتار ساده از طرف شما، که در تیم فروشتان معجزه می‌کند:

 

اعتماد سازی

در ابتدا باید گفت اساس انگیزه کاری در بین کارمندان اعتماد است.

اگر اعضای تیم شما به شما اعتماد نداشته باشد، نمی تواند الهام بخش و موثر بر روی دیگران باشد و هنگامیکه این اتفاق بیفتد شما هم نمی توانید الهام بخش آن ها باشید. در این شرایط تنها یک صحبت صادقانه و الهام بخش و شفاف درباره هدف ها و ارزش هایتان می تواند موثر باشد.

شما می توانید از طریق گزارشاتی مستقیم از کارمندان خود بپرسید که دوست دارند چگونه مدیریت و اداره شوند؟

 

 

 

به آنها بگویید که تفاوت های فردی آن ها را میشناسید و درک می کنید و تمایل دارید که مدیر خوبی همسو با وضعیت کار و شخصیت آن ها باشید.

شاید حس خوبی به آن ها بدهد اگر به آن ها بگویید که می توانید در صورت نیاز اخلاق خود را تغییر دهید. از گفتن این جمله هراسان نشوید. نترسید شما مدیر یک شرکت و تعدادی کارمند هستید.

 

مسابقه فروش

زمانیکه کسب و کار شما آهسته پیش می رود، کارمندان شما مسابقه فروش را متوقف می کنند. اگر هدف فروش از دست برود، آن ها طرح پاداش و مزایای فروش را از دست رفته خواهند دید و انگیزه خود را از دست می دهند.

 

 

 

ایجاد انگیزه در افراد مختلف متفاوت است:

بعضی افراد را باید تحت فشار قرار دارد،

بعضی ها را با پول با انگیزه کرد،

بعضی ها در آمد ثابت و بعضی ها پورسانت فروش می خواهند،

بعضی افراد در بازی حین کار بهتر عمل می کنند،

بعضی افراد با بهبود کیفی شرایطشان انگیزه خواهند گرفت.

 

این نکته را فراموش نکنید

کلید اصلی ایجاد انگیزه در تیم فروش این است که آن ها این اصل را بپذیرند که در یک بازی سرگرم کننده هستند.

 

هیجان و پاداش، دو کلمه مهم در ایجاد انگیزه در کارمندان هستند...

 

 

 

در اینجا یک فاکتور وجود دارد که باید به آن بهای زیادی داد :

(SPIFs Sales Performance Incentive Fund) عملکرد ویژه صندوق های تشویقی

پول یک محرک بزرگ است. بسیاری از تیم های فروش مسابقات فروش هفتگی و ماهانه بین افراد و تیم ها برگزار می کنند. شما می توانید یک پارامتر برای بهبود وضعیت کسب و کارتان قرار دهید. مثل تعداد کالاهای فروخته شده، مقدار هزینه های به دست آمده از افراد و یا اکانت های باز شده و ....

 

یک ترفند خوب

هرکسی که سیستم بهتری برای فروش طراحی کند پاداش بهتری خواهد گرفت. در این صورت کارمندان برای دریافت بیشترین پاداش بهترین الگوریتم های فروش را تهیه خواهند کرد که میتواند الگوهای مناسب و ارزشمندی برای شما باشد.

 

بیشترین تعداد جواب منفی را بشنوید و جایزه بگیرید :

Dan McGraw مدیر عامل کمپانی Fuelzee گفته است :

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد انگیزه در هر شرکتی پاداش برای کسانی است که بیشترین "نه" را شنیده اند.

بدین صورت که هربار کسی در فروش نه می شنود، ما آن را ثبت می کنیم و در پایان هر هفته کسی که بیشترین جواب منفی را شنیده باشد یک گیفت کارت 100 دلاری هدیه می گیرد.

 

 

 

او می گوید ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما زمانی که شما بیشترین تعداد جواب های منفی را گرفته باشید احتمالا جواب های مثبت بیشتری نسبت به بقیه کارمندان فروش گرفته اید و هم چنین روحیه جنگندگی و شجاعت و اعتماد به نفستان بالاتر خواهد رفت. 100 دلار جایزه برای کسی که بیشترین جواب منفی را گرفته ولی به احتمال زیاد بیشترین  تماس خروجی و جواب مثبت را داشته و هم چنین یک کارمند جنگنده و با روحیه است معامله ارزشمندی است.

 

بازی سازی

بازی و سرگرمی در حین فروش برای بعضی از کارمندان فروش می تواند حتی انگیزه بخش تر از پول باشد. مرخصی تشویقی، یک ساعت فراغت از کار، سفر تفریحی هم می تواند انگیزه بخش باشد. اما سرگرمی در زمان کار می تواند یک جهش انگیزشی کوچک باشد. Rick Hanson معاون رییس جمهور برای فروش میدانی و سراسری در Hewlett-Packard Enterprise Security گفته است با استفاده از یک تیم فروش فانتزی فروششان را افزایش دادند. برنامه های آن ها شامل برنامه های تکرار فروش از طریق ایجاد وظایف روزانه بین مدیران و کارمندان می باشد.

 

 

 

آنها در قالب تیم هایی برای بهبود وضعیت فروش تیم خود تلاش می کردند. دقیقا مثل یک تیم فوتبال...

 

برای پیروزی در بازی آن ها باید با فشار بر روی هم یکدیگر را به در انجام آن کار تحریک کنند. زمانی این بازی هیجان انگیز تر خواهد شد که بقیه اعضای سازمان نیز در این بازی شرکت کنند.Kevin Baumgart در Hireology یکی دیگر از راه های فروش سرگرم کننده را پاداش دادن ابزارهای اداری و بازی های میزی است.

او به هر کارمندی بیشترین فروش هفتگی را داشت یک گلدان کاکتوس زیبای رو میزی هدیه می داد.

 

او عقیده دارد خیلی چیزها می تواند پاداش های هیجان انگیز خوبی باشد. ماساژور صندلی، صندلی راک، میز ایستاده، نیز می توانند پاداش های خوبی باشد.

اساس همه ی این فروش های هیجان انگیز بازی سازی (GAMIFICTION) می باشد. با استفاده از این متد و پاداش های هیجان انگیزش، انگیزه تیم فروشتان را بالا ببرید.

 

افزایش مهارت و ارتقا شغلی

تشویق ها مالی و بازی سازی اکثر جواب می دهد اما برای بعضی کارمندان اول شدن و بهبود موقعیت شغلی و افزایش مهارت های کاری از تشویق های مادی جذاب تر است.

مدیران باید برای این کارمندان برنامه هایی جهت توسعه مهارت ها برای رسیدن به سطوح بالاتر داشته باشند.

شرکت HubSpot  برای این کارمندان با برنامه هایی از جمله دوره های آموزشی، سیمنارها، سخنرانی ها و ...انگیزه های ارزشمندی ایجاد کرده است. هافمن در کتاب مدیریت خود این مدل را خیلی تاثیرگذار و الهام بخش می داند.

برای این دست کارمندان شایسته و مهارت محور پاداش هایی مثل ناهار با یک مدیر ارشد در سطوح بالاتر می تواند تاثیر بالایی داشته باشد. کارمندان در این شرایط می توانند ایده ها و افکار خود را با رهبران ارشد خود در میان بگذارند آن ها را تحت تاثیر قرار دهند و از تجربیات آن ها استفاده کنند.

 

 

 

چه پاداشی بهتر از این می تواند یک فرد تلاشگر و کوشنده را به تلاش بیشتر وادارد؟

 

هنگامیکه به اهداف خود فکر کنید و روی آن ها تمرکز کنید می توانید جهت انگیزه دادن و بهبود شرایط کارمندان و در نهایت کسب و کار خودتان به نتایج مطلوبی برسید.

 

 

منبع: نرم‌افزار CRM

► بانک سینا جزو بیشترین پرداخت کنندگان وام
سپرده ۲۰ درصدی بانک دولتی به صورت روز شمار! ◄

مطالب مرتبط
بنر