پایان روز تروریستی تهران در مجلس و حرم امام

چهارشنبه ، 17 خرداد 1396 ، 09:52

صبح امروز (17 خرداد ماه 96) فردی با ورود به مجلس شورای اسلامی به سمت نیروهای حفاظت مجلس تیراندازی کرد.

10:40

طبق آخرین اطلاعات، فردی در پوشش مراجعه‌کننده وارد راهروی مجلس شده و با تیراندازی به یکی از محافظین وی را از ناحیه پا مجروح کرده و متواری شده است.

در زمان تیراندازی 2 نفر از مراجعه کنندگان هم زخمی شده اند.

10:55

گزارش خبرنگار فارس از مجلس حاکیست، شنیده شده ضاربان سه نفر هستند که دو نفر آنها مسلح به سلاح کلاشینکف و یک نفر کلت کمری داشته اند؛ ضاربان متواری شده‌اند و تلاش نیروهای حفاظتی مجلس برای دستگیری آنها ادامه دارد.

11:15

طبق آخرین اخبار تعداد مجروحان حادثه تیراندازی در مجلس به 8 نفر رسیده است.

در پی این درگیری، درب‌های ورود و خروج خبرنگاران به راهروهای مجلس بسته شده است و تعدادی از نمایندگان نیز برای بررسی موضوع از صحن علنی مجلس خارج شده‌اند.

11:30

گفته می شود ضاربان به سمت ساختمان شمالی مجلس که دفتر نمایندگان در آن قرار دارد، حمله کرده و اکنون در آن مستقر هستند.

از سوی دیگر در خیابانهای اطراف مجلس محدودیت های عبور و مرور حاکم شده است.


11:35

بر اساس گزارش خبرنگار فارس، محمد جعفری مسئول دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در صحن علنی مجلس برای دقایقی با مسعود پزشکیان نائب رئیس اول خانه ملت که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را بر عهده داشت‌، گفت‌وگو کرد.

11:40

طبق شنیده‌ها، یکی از مهاجمان تیراندازی به مجلس عامل انتحاری است که در محاصره‌ی نیروهای امنیتی است.


11:48

در پی تیراندازی در مجلس، برخی رسانه گزارش دادند که هم اکنون نهاد ریاست جمهوری تدابیر حفاظتی و امنیتی بیشتری برای تردد مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته است.

11:54

وزارت اطلاعات دقیقی قبل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که درصورت دیدن فعالیت و یا اشخاص مشکوک به تروریست، درمحلی که هستید با شماره 113وزارت اطلاعات تماس بگیرید.

12:00

علی لاریجانی دقایقی پیش با همراهی تعدادی از نمایندگان وارد صحن مجلس شد و پس از وقفه‌ای کوتاه در جایگاه رئیس مجلس قرار گرفت.

پس از اتفاق تروریستی امروز مجلس خبرهای متفاوتی از نمایندگان به گوش می‌رسد اما مجلس همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، هرچند که نمایندگان به طور مستمر درحال تردد و تجمع در صحن مجلس هستند.

12:04

طبق شنیده ها یکی از مهاجمان در محوطه مجلس محاصره شده است.

تدابیر امنیتی برقرار و اوضاع خیابان‌های اطراف مجلس تحت کنترل است.


12:12

آخرین اخبار حاکیست دوتن از مهاجمان در یکی از طبقات مجلس به محاصره نیروهای امنیتی درآمده‌اند.

12:15

هم‌اکنون به شعاع ۵۰۰ متر در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی نوار امنیتی کشیده شده و هرگونه ترددی ممنوع اعلام شده است.

12:20

تعداد شهدای مجلس به 2 نفر رسیده است و تاکنون 10 نفر مجروح شده‌اند.

12:35

گزارش‌ها حاکی از این است که هنوز ضاربان در حال درگیری هستند که در ساختمان نمایندگان حاضر هستند.

12:40

در حال حاضر ضاربان که در حال ورود به دفاتر نمایندگان هستند از داخل ساختمان به خیابان و مردم تیراندازی می‌کنند که این درگیری هنوز ادامه دارد و نیروهای امنیتی تاکنون موفق به دستگیری عاملان این حادثه نشده‌اند.

12:50

ضاربان در حال حاضر در طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان قرار دارند که از داخل ساختمان به مردم و خیابان در حال شلیک کردن هستند و درگیری‌ها ادامه دارد.

این گزارش حاکی از این است که پس از شهادت دو محافظ مجلس دو نفر از کارمندان دفتر نمایندگان نیز به شهادت رسیدند و تاکنون 10 نفر زخمی شدند.

12:51
منابع خبری به خبرنگاران مستقر در مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند و برخی منابع نیز آن را نادرست می‌دانند

12:53

منابع خبری به خبرنگار تسنیم گفته‌اند: تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از 4 تروریست را به هلاکت برسانند. این خبر توسط هیچ مقام رسمی‌ای تایید نشده است.

12:57
منابع غیررسمی خبر دادند: نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران موفق شدند 2 تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کنند. این خبر هنوز توسط مقامات رسمی تایید نشده است.

13:09
مدیر کل ضداطلاعات وزارت اطلاعات اعلام کرد: صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیاتی تروریستی تلاش کردند. عوامل یک تیم تروریستی نیز قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

13:12
خبرگزاری صدا و سیما: تاکنون 4 نفر از زائران در حرم امام زخمی شده‌اند و یکی از نیروهای خدماتی حرم مطهر هم به شهادت رسیده است.

13:32
حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج در محوطه مجلس

13:39
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز مجلس (17 خرداد 96) گفت: امروز چند نفر از تروریست‌های بزدل به ساختمان مجلس نفوذ کردند که با آنها برخورد جدی شد. از اینکه نمایندگان در این مسیر با آرامش به کارشان ادامه دادند تقدیر و تشکر می‌کنم. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این اقدام یک مسئله جزئی است، اما نشان می‌دهد تروریست‌ها به دنبال مسئله‌سازی هستند. به ویژه در ایران که یک قطب فعال و مؤثر در مبارزه با تروریست‌ است و آنها در صددند تا خدشه وارد کنند و قطعا نیروهای امنیتی با آنها برخورد جدی خواهد داشت. انشاءالله این مشکل رفع خواهد شد.


13:52
محمدعلی انصاری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل(ره) با اشاره به حادثه تروریستی صبح امروز در حرم امام خمینی گفته است: این حادثه سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت.
وی افزود: ساعت 10:40 دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می‌کنند. هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می‌کنند. در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می رسند.
انصاری خاطرنشان کرد: در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود. تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت می رسد و ماموران موفق می شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند. تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند.


14:06
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز در مجلس حضور یافت.


15:12
عملیات تروریستی در مجلس با کشته شدن هر 4 تروریست پایان یافت.

► آماده‌باش بانک مرکزی و سازمان حسابرسی به مجامع آتی بانک‌ها
سفیر چین : هزاران ایرانی را سرکار گذاشتیم‌! ◄

مطالب مرتبط
بنر