مردم پول خود را کجا سرمایه‌گذاری کنند؟

دوشنبه ، 22 خرداد 1396 ، 10:22

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   بهروز خدارحمی، کارشناس بورس تصریح کرد: فرهنگ سازی یکی از ضرورت های جامعه در زمینه بورس و فعالیت اقتصادی است. بصورت کلی حجم معاملات در بازار ایران کم است.

 

او علت پائین بودن حجم مبادلات در بازار سرمایه را وابسته بودن بازار به عوامل تاثیرگذار دیگری از جمله سیاستگذاری های بالادستی عنوان کرد و گفت: در کشورما حرکت های بلندمدت بازار سرمایه به اتفاقات بزرگ در سیاست گذاری های کلان وابسته است و بصورت مقطعی ممکن است تغییرات مثبتی رخ دهد و نرخ مبادلات افزایش یابد، اما این یک روند دائمی و ثابت نیست.

 

خدارحمی افزود: معمولا انتظار در سرمایه گذاری ها دریافت سود معادل 5 درصد بیشتر از نرخ تورم است، اما در عمل این روند رخ نمی دهد چون عوامل دیگری دخیل است.

 

این کارشناس بورس با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه سرمایه گذاری در بورس گفت: یکی از بهترین فرصت ها برای فرهنگسازی امروز است و مردم باید بدانند که سوداگری، استفاده از فرصت نیست.

 

خدارحمی ادامه داد: امروز مردم تجربه کرده اند که اگر به سمت بازارهایی بروند که شفافیت ندارد و نهادهای ناظر آن را قبول ندارند، ضرر می کنند و ممکن است اصل سرمایه آنها نیز از بین برود.

 

او افزود: امروز مردم می خواهند بدانند که پول خود را کجا سرمایه گذاری کنند که مطمئن باشد و علاوه بر نهادهای ناظر، تحلیلگران دیگری هم روزانه وضعیت آن را رصد می کنند و اجازه تخطی به شرکت داده نمی شود.

 

خدارحمی تاکید کرد: به نظر من امروزه مردم عطش این امر را دارند و به دنبال جایی مطمئن برای سرمایه گذاری اند.

 

این کارشناس با اشاره به مشکلاتی که اخیرا برخی از نهادهای مالی و شبهه بانکی ایجاد کرده اند، گفت: وقتی عدد سود یک صندوق با هیچ منطقی سازگار نیست و وقتی شرکتی وعده سود 20 درصدی می دهد، طبیعی است که مردم به آن شک می کنند و دولت و حاکمیت هم نباید نگران اطلاع رسانی شفاف در این زمینه باشد.

 

به گفته خدارحمی، نباید کام شیرین مردم با به خطر افتادن اصل سرمایه آنها تلخ نشود.

► تشدید فشار اقتصادی به قطر
از نورومارکتینگ تا نوروبانکینگ، بازاریابی عصبی و نقش آن در بانکداری نوین ◄

مطالب مرتبط
بنر