اولین ویروس اندروید ثبت شد؛ DVMAP یک تروجان مخرب و خطرناک

سه شنبه ، 23 خرداد 1396 ، 09:36

 

آزمایشگاه کسپراسکای این تروجان را Trojan.AndroidOS.Dvmap.a نامیده است و اعلام کرده که این تروجان مخرب از طریق دو کتابخانه سیستمی موجود در هسته اندروید با نام libdmv.so و libandroid_runtime.so فعالیت می‌کند.

متاسفانه با نصب برنامه‌های مخرب کاربر به صورت کاملا نا دانسته سرویس به نام com.qualcmm.timeservices را در پسزمینه فعال می‌کند که شباهت زیادی به سرویس مشروع com.qualcomm.timeservices دارد.

طبق برآورد صورت گرفته اکنون حداقل ۵۰۰۰۰ دستگاه اندرویدی به این تروجان مخرب آلوده بوده و البته این عدد بسیار خوش بینانه بوده و عدد و ارقام متصور برای میزان آلودگی بدون شک بسیار بیشتر از تعداد عنوان شده از سوی کسپراسکای می‌باشد.

 

چگونه از شر ویروس DVMAP خلاص شویم!

از لحاط تئوری و طبق طراحی مهندسی شده  روی اندروید، گوگل توانایی حل مشکلات پیش آمده را از راه دور داراست ولی در صورتی که بدافزار اقدام به دستکاری کتابخانه‌های سیستم بکند می‌تواند تغییر نام داده و خودش را از لیست نرم افزار‌های مخرب خارج کند. البته مکانیزم‌های متفاوتی در این رابطه وجود دارند و بدون شک در بروز رسانی‌های آتی اندروید این نوع مشکلات به صورت کامل رفع و رجوع خواهند شد.

گویا تنها راه خلاص شدن از دست این نوع ویروس فرمت کامل و سیستمی دستگاه بوده و این کار خیال کاربر را بابت حذف این ویروس مخرب راحت خواهد کرد.

توصیه اکید تیم نت نوشت اینکه حتما پچ‌های بروز رسانی سیستمی را که به صورت یکپارچه توسط شرکت‌های سازنده برای دستگاه شما ارسال می‌شود را در اولین فرصت نصب کنید. در ضمن از نصب برنامه‌های نا شناس ابدا بپرهیزید!

► هرآنچه که درمورد ایکس‌باکس وان‌ ایکس و قوی‌ترین کنسول دنیا باید بدانید
فوت‌وفن خنک نگه‌داشتن کولر خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر