کار با گوشی حین رانندگی با استفاده از گجت هوشمند O6

شنبه ، 27 خرداد 1396 ، 14:57

 

 

 

به گزارش کلیک-ما روزانه ساعت ها با گوشی هوشمند خود کار می کنیم و در برخی مواقع فرصت کافی برای دست گرفتن گوشی خود نداریم و ترجیح می دهیم با گجتی ساده تر گوشی هوشمند خود را کنترل کنیم. در برخی شرایط، در حین رانندگی نیز نمی توانیم گوشی هوشمند خود را مدام در دست بگیریم، بنابراین پیدا کردن گجتی هوشمند در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

گجت O6، یک دایره کوچک رنگی است که ۹۹ دلار قیمت دارد و از آلومینیوم ساخته شده است و قابلیت فشردن و چرخاندن را دارد. این گجت با بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می شود و با نصب یک اپلیکیشن بر روی آیفون خود می توانید این گجت را کنترل کنید. با استفاده از اپلیکیشن این گجت کاربر می تواند ایمیل های خود را چک کند، توییتر خود را چک کن و آن را به روز کند، کاربر می تواند به تماس های خود در حین رانندگی و در هر زمان دیگری با استفاده از این گجت پاسخ دهد. کاربر با فشردن دکمه دایره ای وسط این گجت به تماس های خود پاسخ می دهد. با استفاده از آن حتی می توان برنامه هایی مثل Pandora, Spotify و Netflix را نیز کنترل کرد.

کمپانی سازنده و صاحب امتیاز O6،Fingertips Lab، در سخنان خود در رابطه با O6  به این موضوع اشاره کرده است که با وارد شدن دستیار های مجازی مانند دستیار گوگل و الکسا آمازون، رابطه ای میان هوش مصنوعی و کاربران ایجاد شده است که این رابطه فراتر از رابطه یک کاربر با یک وسیله است. در این راستا O6 نیز در تلاش است تا رابطی همراه و آسان ارائه دهد که همه جا با کاربر همراه است و مانند دستیار گوگل و الکسا آمازون تنها مربوط به خانه و یک مکان ثابت نیست.

این گجت در عین حال که دارای ویژگی های مثبت فراوان است برخی محدودیت نیز دارد. از ویژگی های مثبت آن می توان به در دسترس بودن و کوچک و ساده بودن آن اشاره کرد، از محدودیت های آن نیز می توان به محدود بودن حرکات این گجت اشاره کرد.

 

O6 هنوز گجت کامل و بی عیبی نیست و هنوز برای کامل شدن مسیر طولانی را در رو به رو دارد.

 

از دیگر ویژگی های بسیار خوب و خاص O6 می توان به طراحی آن اشاره کرد. طراحی O6 بسیار هوشمندانه و هنرمندانه است. انتخاب دو تن رنگی، پررنگ و کمرنگ و طراحی دایره وار این گجت از ویژگی های منحصر به فرد طراحی آن است. البته باید به این نکته اشاره کرد که صفحه های دایره ای شکل بر روی این گجت لمسی نیستند و کاربر برای انجام دادن کارهای خود باید دکمه های روی این گجت را فشار دهد. کاربران می توانند بند این گجت را که با قیمت ۱۹ دلار به فروش می رسد را خریداری کنند و گجت را شبیه به ساعت مچی به دست خود ببندند. استفاده از بند برای افرادی که نمی توانند مدت زیادی گویش هوشمند را در دست خود بگیرند پیشنهاد بسیار خوبی است. هم چنین در حین دوچرخه سواری و یا فعالیت ورزشی نیز می توان با استفاده از این بند و گجت به راحتی صدای موسیقی را کم زیاد کرد و یا به آهنگ بعدی و یا قبلی رفت.

دکمه های گجت O6 از حساسیت بالایی برخوردار است و کاربر در حین کار با آن باید مراقب فشار دادن هر قسمتی از گجت باشد. با استفاده از تغییر در تنظیمات اپلیکیشن می توان با استفاده از O6 عکاسی نیز کرد و دکمه وسط O6 به عنوان دکمه ی شاتر استفاده شود.

 

در بسیاری از گزارش ها آمده است که O6 در حین گوش دادن به موسیقی و جلو و عقب کردن موسیقی، عملکرد کندی داشته است و برخی از کاربران گزارش هایی در زمینه تأخیر در جواب دادن به تماس های خود با استفاده از O6 داشته اند.

یکی دیگر از قابلیت هایی که این گجت برای کاربران فراهم می کند، استفاده از صدای اپلیکیشن در حین رانندگی است، با استفاده از سخنگوی این گجت شما بدون نگاه کردن به صفحه گوشی هوشمند خود و تنها با شنیدن می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید.

 

کاربرد های گجت O6 فراوان است و در واقع می توان این گجت را نوعی رقیب نوپا برای دستیار های مجازی دانست، باید دید در آینده کمپانی Fingertips Lab چه تغییراتی در گجت هوشمند خود ایجاد خواهد کرد. اپلیکیشن گجت O6 در حال حاضر برای سیستم عامل iOS عرضه شده است.

► 5 مهارت برای داشتن موفقیت شغلی
با مبالغ مختلف یارانه چقدر می توانید وام بگیرید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر