با استفاده از این سایت، فونت‌های گوگل را با هم مقایسه کنید تا اسناد زیباتری داشته باشید!

يكشنبه ، 28 خرداد 1396 ، 10:18

درباره بیش از ۸۰۰ فونتی صحبت می‌کنیم که گوگل از سال ۲۰۱۱ معرفی کرده است،  Google Fonts یک منبع غنی از فونت‌ها برای کار با هر نوع از اسناد و مدارک در فضای ابری محسوب می‌شود و برای استفاده از آن لازم نیست یک “گیک” طراحی باشید، چرا که می‌توانید آنها را در Google Docs، وردپرس و حتی فتوشاپ به کار بگیرید.

با تمام این مزایا پیدا کردن یک فونت مناسب کار نسبتا دشواری بوده و گاهی لازم است دسته‌ای از فونت‌ها را با هم مقایسه کنیم؛ در این مورد Better Font Finder می‌تواند تا اندازه زیادی باعث صرفه‌جویی در وقت شود؛ می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه نموده و بر اساس شباهت‌های دیداری از هم جدا کنید.

 

مقایسه فونت‌های گوگل با یک روش ساده!

اگر نتوانید فونت مناسب را پیدا کنید روند کارتان ممکن است با اختلال روبرو شود و انتخاب از میان ۸۰۰ فونت مختلف کار آسانی نیست؛ Better Font Finder یک غربال است برای جدا کردن فونت‌های مشابه. این ابزار بر اساس ترمینولوژی و نحوه نامگذاری فونت‌ها مثلا “serif” و “sans serif” کار نمی‌کند اما کمک می‌کند که به چشم‌های خودتان اعتماد کنید.

 

Mathew بنیان‌گذار San Francisco-based می‌گوید:

 

نام‌های ‘serif’ و “sans serif” ابهام دارند چون بسیاری از فونت‌ها ویژگی‌های بصری هر دوتای آنها را با هم دارند.

 

برای این که این موضوع کمتر گیج کننده باشد Mathew تاکنون ۷۱ فونت زیبا و منحصر به فرد را انتخاب نموده است که البته بر اساس سلیقه شخصی او هستند و شما هم می‌توانید با او تماس گرفته و اضافه کردن موارد دلخواه خودتان را درخواست کنید.

امکانات کلیدی به شرح زیر هستند:

در منوی ابزار یک ستون از فیلترها را درسمت چپ مشاهده می‌کنید که به صورت نشانه‌های بصری وجود دارند.

تصمیم بگیرید که کدام سبک از فونت‌ها را می‌خواهید؛( condensed, monospace, serif, sans serif و …)

لیست فونت‌ها را با دکمه‌های همین ستون فیلتر کنید.

لیست فونت‌ها، وزن هر فونت را در خانواده‌اش نشان می‌دهد اما فیلترهای بیشتری را جایگزین معیار وزن کنید.

فونت‌ها را ستاره گذاری کنید تا مقایسه آنها آسان‌تر شود. می توانید از متن‌های موجود استفاده نمایید یا این که متن دلخواه خودتان را با  ابزارهای موجود وارد کنید.

برای دانستن جزئیات بیشتر روی نام هر کدام از فونت‌ها کلیک کنید تا به سایت Google Fonts هدایت شوید.

به خوبی انتخاب کنید تا خواندن متن‌ها آسان‌تر شود!

استفاده از Google Fonts ساده‌ترین راه برای زیبا سازی متن به صورت رایگان است؛ بخصوص اگر از فونت‌های گوگل برای پروژه‌های وب استفاده می‌کنید. در حالی که مرور سایت Google Fonts سخت نیست به کار گرفتن Better Font Finder، انجام کار را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند؛ البته در صورتی که انتخاب‌های طراح سایت را بپذیرید!

 

تجربیات و نظرات خودتان را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

 

► مهمترین تصمیمات دولت یازدهم در حوزه فضای مجازی
ویندوز را با اثر انگشت قفل کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر