۱۰ فناوری برتر امنیتی سایبری در سال ۲۰۱۷

سه شنبه ، 30 خرداد 1396 ، 08:01

امنیت سایبری یکی از موضوعات داغ این روزها است، در سال ۲۰۱۷ امنیت شرکت‌های فناوری اطلاعات بسیار مورد تهدید قرار گرفته است، در این مطلب به بررسی ۱۰ فناوری برتر در حوزه امنیت سایبری می پردازیم.

فعالیت در حوزه کسب و کار هوشمند همواره با چالش هایی رو به رو است، یکی از این چالش ها تهدید شدن امنیت شرکت ها است که ممکن است با درز کردن اطلاعات مهم شرکت، فعالیت شرکت با مشکل مواجه شود. مدیران و رهبران حوزه فناوری باید با آخرین و به روز ترین راه های ایجاد امنیت سایبری آشنا باشند تا شرکت خود را از هر تهدید و چالشی به دور باشند.

 

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده در وب سایت های به روز دنیا ۱۰ راه برای ایجاد امنیت در فضای مجازی در کسب و کار وجود دارد که در ادامه به بررسی این راه ها می پردازیم:

 

حفاظت از حافظه ابری و راه های امنیتی برای دسترسی به آن:

داده ها در سیستم های مدرن در دو مرکز مجازی و واقعی پشتیبانی می شوند، در واقع هر شرکت موظف است تا از داده های خود چه در زمینه مجازی و چه در زمینه واقعی محافظت کند. استفاده از روش CWPP برای محافظت از داده های ابری بهترین روش است. در این روش بدون در نظر گرفتن سطحی که اطلاعات در آن مطرح است، امنیت اطلاعات با استفاده از دیتا های یک طرفه تأمین می شود. در این سیستم دیتا به صورت یک به یک فرستاده می شود و امنیت داده ها به صورت کامل تأمین می شود.

برای تأمین امنیت به صورت حرفه ای و بدون هیچ نقضی از سیستم CASB می توان استفاده کرد که در این سیستم خلأ های امنیتی ناشی از افزایش کار سرویس ابری برطرف می شود و با استفاده از این سیستم چند کاربر به صورت همزمان کنترل می شوند. برای کنترل سیستم ابری در شرایط اضطراری نیز استفاده از سیستم SaaS پیشنهاد می شود.

 

کنترل مرورگر

بیشتر حمله های سایبری با استفاده از مرورگر ها رخ می دهد و هکر ها می توانند به راحتی به مرورگر های غیر امن دسترسی داشته باشند. استفاده از مرورگر های کنترل شده باعث می شود تا این ریسک برطرف شود. با محدود کردن عملکرد مرورگر، بد افزار ها از سیستم های محافظت شده دور می شوند و احتمال هرگونه حمله ای به درصد صفر می رسد.

 

تکنولوژی های فریب دادن

راه های زیادی برای فریب دادن سیستم های مخرب است که در بیشتر این سیستم ها وقتی فرآیند مهاجم شناسایی می شود سیستم به تأخیری از پیش تعیین شده دچار می شود. با استفاده از سیستم های امنیتی در پشت فایر وال ها، مهاجمان به راحتی نمی توانند به اطلاعات دست پیدا کنند و به راحتی می توانند تهدید های شبکه و داده ها و نرم افزار ها را عملی کنند.

 

سیستم Endpoint و پاسخ

با تشخیص Endpoint و راه حل پاسخ EDR و تقویت Endpoint کنترلی پیشگیرانه بر روی نقطه ابتدایی و نقطه انتهایی داده ها صورت می گیرد. تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ درصد شرکت های بزرگ و ۲۵ درصد از سازمان های متوسط و ۱۰ درصد از سازمان های کوچک از سیستم EDR برخوردار خواهند شد.

 

آنالیز ترافیک شبکه

تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه NTA یکی از راه های نظارت بر ترافیک شبکه است و در این جریان هر بد افزار و رفتار مشکوکی شناخته می شود. هر شرکتی برای شناخت حملات پیشرفته باید به ترافیک شبکه خود مسلط باشد.

 

تشخیص و پاسخ

تشخیص و پاسخ مدیریت MDR باعث می شود تا مدیریت کنترل بیشتری بر روی داده ها داشته باشد و خدمات بهتری نیز ارائه دهد. کسب و کارهای کوچک نیز می توانند از سیستم SMB استفاده کنند تا از هر تهدیدی جلوگیری کنند.

 

میکروسگمنتیشن (تقسیم بندی میکرو)

این روش برای محافظت از اطلاعات مجازی روش بسیار خوبی است و از داده ها در مرکز محافظت و نگه داری می شود. در واقع این روش از هرگونه آسیب و صدمه ای به مرکز داده ها پیشگیری می کند. در واقع روش میکروسگمنتیشن برای محافظت از داده های میان سرور های استفاده می شود تا مراکز داده های مجازی محافظت شوند.

 

محیط نرم افزاری تعریف شده

محیط نرم افزاری تعریف شده SDP مجموعه ای منطقی از شرکت های متصل شده به داخل یک شبکه است.

معمولاً برخی منابع از دید عمومی پنهان هستند و برای محدود کردن افرادی که به داده های اصلی دسترسی دارند می توان از محیط نرم افزاری تعریف شده استفاده کرد. براساس تحقیقات SDP تا پایان سال ۲۰۱۷ حداقل ۱۰ درصد از شرکت ها به محیط نرم افزاری تعریف شده دست پیدا خواهند کرد.

 

اسکن امنیتی OSS و تجزیه و تحلیل نرم افزاری برای DevSecOps

مهندسان و مسئولان امنیت اطلاعات باید قادر باشند تا به نوعی کنترل امنیتی خودکار به سیستم های خود دسترسی داشته باشند. با استفاده از نرم افزار DevSecOps مدیریت به راحتی می تواند بر روی سیستم خود در چارچوب قانونی نظارت داشته باشد.

 

استفاده از سیستم امنیتی oss نیز برای شناسایی هر گونه آسیب پذیری امنیتی استفاده می شود.

 

امنیت سیستم های مشترک

در برخی از حمله های سایبری به سیستم عامل میزبان حمله هایی می شوند، در این سیستم ممکن است از container استفاده شود.container ها ذاتاً ناامن نیستند ولی باید برای محافظت از سیستم های متصل به آن باید از سیستم های محافظتی و اسکن استفاده شود.

► جنجال جدی موسسات اعتباری کی تمام می‌شود؟
کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت فیش حج تمتع ◄

مطالب مرتبط
بنر