با ۱۰ وب‌سایت بسیار مفید که تا امروز از وجودشان خبر نداشتید، آشنا شوید!

چهارشنبه ، 7 تیر 1396 ، 09:11

 

در حال حاضر اینترنت به یکی از اجزای جدا ناپذیر زندگی ما تبدیل شده و باید گفت که امروزه کمتر می‌توان موضوعی را پیدا کرد که اینترنت یا در واقع و‌‌ب‌سایت‌های مختلف درباره آن نظری نداشته باشند! شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و… حجم عظیمی از اطلاعات را تشکیل می‌دهند که روزانه بین افراد مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند. جدا از بحث سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت در اینترنت به جرات می‌توان گفت که اینترنت به یک پایگاه بزرگ برای یادگیری دانش و ترفند‌های مختلف نیز به کار گرفته شده است. در این مقاله قصد داریم، 10 عدد از بهترین وب‌سایت‌های کاربردی و مفید را در زمینه‌های مختلف برای شما معرفی کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

1. موزیک ویدیو‌های مورد علاقه خود را به آکوردهای گیتار تبدیل کنید!

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دستی بر آتش نواختن موسیقی با گیتار یا دیگر سازها را دارید، این وب‌سایت دقیقا برای شما ساخته شده است. می‌توانید به آسانی فایل‌های MP3 ،M4A ،OGG و… را از سایت‌هایی مثل: YouTube ،SoundCloud ،Deezer و… در وب‌سایت Chordify بارگذاری کنید، پس از مدتی مشاهده می‌کنید که آکوردهای لازم برای نواختن موزیک مورد نظرتان برای شما به نمایش گذاشته می‌شوند. البته اگر بخواهید که این آکورد را برای همیشه در اختیار داشته باشید یا آهنگ دل‌خواه‌تان را بازخوانی کنید، باید کمی از جیب خود پول خرج کرده و اکانت پریمیوم این سایت را خریداری کنید.

2. صدها بازی نوستالژیک و قدیمی را به صورت رایگان بازی کنید

پر کردن اوقات فراغت با بازی‌های قدیمی، یکی از بهترین راهکارها است، زیرا نه تنها ما را از دنیای پر مشغله امروز دور می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا خاطرات خوش گذشته نیز دوباره برای‌مان یادآوری شوند. وب‌سایت Play Retro Games انبوهی از بازهای نوستالژیک را مقابل کاربران قرار می‌دهد و هر فرد می‌تواند بازی مورد علاقه‌اش را به صورت رایگان بازی کند و ساعت‌ها سرگرم شود. در این وب‌سایت بازی‌های کنسول‌های قدیمی مانند: سگا، آتاری، میکرو و… وجود دارند.

3. آیا هک شده‌اید؟

یکی از دغدغه‌های افراد مختلف حملات سایبری است. در حقیقت دنیای پر زرق و برق اینترنت با همه خوبی‌هایش دارای خطراتی جدی نیز است. افراد زیادی وجود دارند که از این بستر سو استفاده کرده و  مشکلات فراوانی را برای اشخاص، سازمان‌ها و… ایجاد می‌کنند. خوشبختانه در این زمینه نیز وب‌سایت HaveIBeenPwned وجود دارد. با ورود به صفحه اصلی این وب‌سایت به راحتی می‌توانید با واردن کردن اکانت‌های مختلف خود مانند ایمیل‌ها و… از هک شدن آن‌ها باخبر شوید. کافیست در صفحه ابتدایی ایمیل یا نام کاربری خودتان را وارد و بر روی دکمه ?pwned کلیک کنید. در صورتی که هر کدام از حساب‌های شما هک شده بود باید به سرعت رمز عبورتان را تغییر داده یا به طور کامل اکانت خود را حذف کنید.

‎‎4. برای حساب‌های آنلاین خود هویت جعلی ایجاد کنید!

در صورتی که می‌خواهید به صورت ناشناس و بدون وارد کردن اطلاعات اصلی خود در سایت یا انجمنی عضو شوید، بهترین راه‌حل استفاده از وب‌سایت Fake Name Generator است. این سایت قادر خواهد بود برای شما یک هویت جعلی کامل شامل: نام، شماره تلفن، آدرس، تاریخ تولد، جزئیات، حساب مالی و… که همه به صورت تقلبی  و غیر واقعی هستند، بسازد و به صورت رایگان در دسترس‌ شما بگذارد. شاید این روش یکی از مناسب‌ترین راهکارها برای حفظ حریم شخصی در برابر جاسوسان اینترنتی و وب‌سایت‌هایی که اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند، باشد. البته نباید برای وب‌سایت‌ها یا سازمان‌های رسمی و قانونی از این ترفند استفاده کنید، زیرا در این صورت مسئولیت عواقب آن بر عهده خودتان است!

5. ساخت رزومه‌ حرفه‌ایی

یکی از ملزومات پذیرفته شدن در مصاحبه‌های شغلی و به‌دست آوردن شغل مناسب تهیه روزمه خوب و حرفه‌ای است. در واقع کسانی که مهارت و تجربیات خود را بهتر بیان کنند، شانس قبولی بیشتری نسبت به سایرین دارند. سایت Creddle به صورت کاملا رایگان یک رزومه حرفه‌ای و کامل را ساخته و آماده انتشار خواهد کرد.

6. از آینده بشریت با خبر شوید!

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، وب‌سایت Future Timeline تمام پیش‌بینی‌ها در مورد اوضاع و احوال بشر در آینده را برای کاربران جمع‌آوری کرده است. با مراجعه به این سایت، پیش‌بینی‌های مختلف درباره سال‌های آینده را مشاهده خواهید کرد و حتی می‌توانید بدانید در سال 2020 یا 2030 و… احتمالا چه وقایعی رخ خواهد داد. این پیش‌بینی‌ها توسط مطالعات دانشمندان و تحلیلگران مختلف و از منابع گوناگون و معتبر گردآوری شده‌اند.

7. هر مهارت و دانشی را به صورت رایگان یاد بگیرید

اگر علاقه‌مند هستید در کلاس‌های دانشگاه‌های معتبر شرکت کنید یا می‌خواهید برنامه نویسی با زبان خاصی را آموزش ببینید و یا حتی از مشکلات متعدد خود در درس ریاضی خسته شده‌اید، بهتر است سری به سایت NoExcuseList بزنید. این وب‌سایت لیستی از تمام دور‌ه‌ها و منابع آنلاین را متناسب با انتخابتان به نمایش می‌گذارد و به راحتی می‌توانید از بین آن‌‌ها بهترین آموزش‌ها را برگزیده و در آن‌ها شرکت کنید. همچنین وب‌سایت Academic Earth تمام دوره‌های آموزشی از وب‌سایت‌های مختلف مانند: Khan Academy ،Coursera و… را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این دو،‌ سایت PatrickJMT نیز به طور کاملا تخصصی در زمینه ریاضیات ویدیوهای آموزشی بسیاری را در بردارد که می‌تواند برای شما سودمند باشد.

8. سری هم به آثار هنری بزنید

در سال 2014 سایت New York Metropolitan Museum of Art با انتشار تصویر بیش از 400,000 اثر هنری شروع به کار کرد. در صورتی که زمان کافی برای دیدن مجسمه‌ها یا نقاشی و دیگر آثار هنری ندارید، این موزه آنلاین بهترین پایگاه برای شماست. در کمترین زمان ممکن می‌توانید تصاویر بسیار با کیفیتی از هنرهای مختلف را مشاهد کنید. همچنین به راحتی می‌توانید از طریق دسته‌بندی موجود در این وب‌سایت سریع‌تر به بخش مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. با سر زدن به این موزه اینترنتی سلیقه هنری و دانش خود را گسترش دهید.

9. هزینه زندگی در شهرهای مختلف جهان را باهم مقایسه کنید

اگر قصد مهاجرت به شهر یا کشور دیگری دارید، باید قبل از رفتن همه موارد را بررسی کنید و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، هزینه زندگی در شهر مورد نظرتان است. وب‌سایت  Cost of Living Comparison با هدف مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف جهان طراحی شده و به آسانی می‌توانید چندین شهر را به صورت همزمان از نظر مالی بررسی کنید. کافی‌ است نام دو شهر را در این وب‌سایت بنویسید تا هزینه تاکسی، رستوران‌ها، قیمت مواد غذایی و بسیاری از موارد دیگر را مورد سنجش قرار دهید.

10. کمی هم ورزش کنید

اگر ماهیچه‌های ورزشکاری، بدنی متناسب و قدرتمند می‌خواهید، باید به ورزش اهمیت دهید. وب‌سایت MuscleWiki بدون نیاز به خرج کردن هزینه خاصی به شما آموزش می‌دهد که چطور هر قسمت از بدن خود را ورزیده‌تر کرده و سالم بمانید. این سایت مانند یک مربی ورزشی حرفه‌ای، قسمت‌های مختلف بدن‌تان را با تمرین‌های خاص خودش به تناسب فوق‌العاده و خوبی می‌رساند. حتی می‌توانید فقظ تمرینات به بخش دلخواه‌تان را انجام داده و از نتیجه لذت ببرید.

► چه کسی برای "ورشکستگی بانک‌ها" شایعه درست کرد؟
برترین قدرت های اقتصادی دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر