برای افزایش جذابیت در روابط و تعاملات از این اشتباهات دوری کنید!

دوشنبه ، 12 تیر 1396 ، 08:33

 

طبق گفته ی دانشمندان ویژگی‌های مشخصی وجود دارد که از جذابیت شما کم می‌کند. نوع نگرش, زبان بدن و رفتار کاری نقش مهمی‌در درک دیگران از شما دارد.

 

در اینجا به بررسی ۸ ویژگی که سبب کاهش جذابیت در افراد می‌شود میپردازیم:

 

 

۱) بد جنسی

در سال ۲۰۱۴ گروه داوطلبی از افراد گردآوری شدند تا به تصاویر مختلف از مردم امتیاز دهند. چهره ی افراد در تصاویر حالت خنثی داشته و هیچ حسی را منتقل نمی‌کرد. گرچه صورت حالت حنثی و بی تفاوتی داشت اما در زیر هر تصویر توصیفی نوشته شده بود. محققین دریافتند افرادی که به عنوان شخص بدجنس توصیف شده بودند جذابیت کمتری برای این داوطلبین داشتند.

 

 

۲) استرس

طبق تحقیقات انجام شده کسانی که سطح کورتیزول در بدن آنها بیشتر است از نظر آقایان جذابیت کمتری دارند. سطح بالای این هورمون می‌تواند موجب خستگی, کمردرد, کاهش میل جنسی, آکنه, بی خوابی و زودرنجی شود.

 

۳) حرکات انقباضی بدن

مطالعات نشان داده است که زبان بدن در شرایطی برای دیگران جالب نیست. دست به سینه بودن و یا قوز کردن شانه‌ها و دیگر حرکات انقباضی در هنگام صحبت کردن برای دیگران جذاب و خوشایند نیست.

 

 

۴) دروغ

دروغ یکی از مهم ترین عواملی است که می‌تواند از جذابیت شما کم کند. محققین دریافته اند که حتی کوچکترین دروغ می‌تواند مردم را از شما دور کند. بهتر است با این حقیقت مواجه شوید که: هیچکس واقعا نمی‌خواهد که با یک دروغگو دوست باشد.

 

۵) تنبلی

رفتار کاری شما فقط برای کارفرما مهم نیست. جالب است بدانید که محققین دانشگاه ویسکانسین آمریکا دریافتند که افراد تنبل به نظر دیگران کسل کننده هستند که این ویژگی باعث جذابیت کمتر در آنها می‌شود.

 

► فراخوان نخستین استارت آپ دموی گردشگری
آشنایی با کارآفرینان موفق ایران- بهروز فروتن ◄

مطالب مرتبط
بنر