تحليل گلف نيوز از مشکلات اقتصادي ايران

يكشنبه ، 26 مهر 1388 ، 13:26
پايگاه خبري گلف نيوز در گزارشي به بررسي مشكلات اقتصادي ايران پرداخت و وضعيت اقتصادي پس از تحريم پرداخت.

به گزارش بانکي گلف نيوز مهمترين مشکل اقتصادي ايران در حال حاضر را بيکاري دانست و نوشت:"نرخ بيكاري در ايران 12 درصد است كه اين رقم در ميان افراد 15 تا 20 ساله بالاتر است.
اما نرخ واقعي بيكاري بالاتر از اين است. بسياري در ايران با بيكاري نامحسوس مواجه هستند . کساني هستند که در  حوزه غيرتخصصي خود كار مي كنند و يا به كار خود علاقه اي ندارند و يا از پتانسيل کاري آنها به طور كامل استفاده نمي شود."
گلف نيوز در بخش ديگري نوشت :" برخي از رانندگان تاکسي تحصيلات دانشگاهي دارند.
به علاوه برخي ايراني ها بيش از يك شغل داشته و براي کسب درآمد بيشتر علاوه بر كار اصلي خود در زمينه هاي ديگر هم به کار مي پردازند."
گلف با مقايسه تورم در کشورهاي خليج فارس نوشت: " تورم به موضوعي عادي در ايران تبديل شده است اما همچون كشورهاي عربي حوزه خليج فارس از شدت آن كاسته شده است. "

گلف با اشاره به نکات مثبت در اقتصاد ايران نوشت :" علي رغم وجود اين مشکلات نكات مثبتي نيز وجود دارد كه به ايران براي مقابله با بحران هاي اقتصادي كمك مي كند.
رشد جمعيت كمتر از يك درصد است. جمعيت ايران اكنون حدود 70 ميليون نفر است كه 22 درصد آن زير سن 15 سال هستند. اين در حالي است که اين رقم براي عربستان 38 درصد است كه بدين ترتيب بايد گفت عربستان با چالش عميق تري در زمينه اشتغال زايي مواجه خواهد بود.
ايران داراي منابع عظيم نفت و گاز است كه اين ابزار مهمي براي مقابله با چالش هاي اقتصادي است. ايران از كشورهاي نخست در صادرات نفت است."
بخش خصوصي نيز با وجود مشکلات فراوان نقطه قوتي براي اقتصاد ايران است و حجم مهمي از افراد در آن فعال هستند.
بخش خصوصي ايران در زمينه صادرات و واردات بسيار گسترده و توانمند است و مي تواند در مقابله با سياست هاي تحريمي آمريكا نقش موثري ايفا كند.
گلف نيوز در پايان مديريت صحيح امکانات و نقاط بالقوه ي اقتصادي را راه پيشرفت ايران دانست.

► شرکتي به شکل هرم / قسمت دوم
پول نداری نمیر لطفا! ◄

مطالب مرتبط
بنر