دستیابی به موفقیت به روش اثر مرکب (2)

چهارشنبه ، 4 مرداد 1396 ، 10:46

سایت بانکی مدتی ست که قصد دارد با کمک گرفتن از بهترین منابع مکتوب در زمینه ی موفقیت و به منظور اشاعه ی فرهنگ تلاش و خودباوری در جامعه برای رسیدن به اهداف، سلسله مقالات و راهکارهایی را بدین منظور نشر نماید. در اولین گام کتاب «اثر مرکب: آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد شما» را برای شما انتخاب کرده ایم. که پیش از این، فصل اول آن ارائه شد.

 

فصل دوم: انتخاب ها

 

انتخاب های ما می توانند بهترین دوست یا بدترین دشمن مان باشند.

اگر اصلا انتخابی نکنید، در واقع انتخاب کرده اید که دریافت کننده ی منفعلی از هرچیزی باشید که سرراه تتان قرار می گیرد. درواقع شما انتخاب می کنید و بعد انتخاب های تان شما را می سازند.

خیلی از ما باید نگران انتخاب های تکراری، کوچک، و به ظاهر بی اهمیت مان باشیم.

تا وقتی ناخودآگاه انتخاب می کنید نمی توانید آگاهانه آن رفتار بیهوده را تغییر دهید و به عادت های سازنده تبدیلش کنید.

انگشت اتهامتان را سوی دیگران دراز نکنید. بهترین قدم برای جلوگیری از این کار دفتر شکرگزاری است. دفتری که ویژگی های خوب اطرافیان را در آن می نویسید.

نکته ی دیگر این است که شما باید در روابطتان صد در صد مسئولیت آن را برعهده بگیرید. شما مسئول صد در صد انتخاب ها و رفتارهایتان هستید.

این طرز فکر قدرت بخش، زندگی تان را به شکل اساسی متحول می کند.

شاید اعتقاد داشته باشید که واقعا بدشانس هستید. اما درواقع این تنها یک عذر و بهانه است. شانس به چیزی به جز انتخاب های ما وابسته نیست.

فرمول کامل خوش شانسی:

آمادگی (رشد شخصی) + نگرش (باورها- طرز فکر)+ فرصت (چیزهای خوبی که سرراه شما قرار می گیرند) + اقدام (انجام دادن کاری درباره ی آنها) = شانس

وقتی متوجه اشتباهات خود می شوید، انتخاب می کنید که دیگر به خاطر جنگیدن با آن، زمان بیشتری را تلف نکنید.

اگر می خواهید از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برسید، نقطه شروع تان باید گاهی از انتخاب هایی باشد که شما را از هدف مدنظرتان دور می کنند.

بزرگترین تفاوت موفق ها با ناموفق ها این است که موفق ها تمایل دارند کارهایی را انجام دهند که ناموفق ها مایل به انجامشان نیستند.

یکی از راه هایی که به بهبود عملکرد شما در جهت رسیدن به موفقیت کمک می کند «ثبت کردن» است. این عمل به شما آگاهی لحظه به لحظه می دهد تا در جریان اقداماتتان قرار گیرید.

از همین رو، آرام آرام شروع به ثبت عادت هایتان کنید. در ابتدا عادتی را انتخاب کنید که بیشترین تسلط را روی شما دارد.

وقتی ثبت وقایع زندگی تان را شروع کنید، توجه تان همان قدر که روی کوچکترینن چیزهایی که درست انجام می دهیید متمرکز می شود، روی کوچکترین چیزهایی هم که اشتباه انجام می دهید، جمع خواهد شد.

همه دستاوردهای ما، نتیجه ی انتخاب های لحظه به لحظه ی ما هستند. با تغییر این انتخاب ها، قدرتی باور نکردنی برای تغییر زندگی خواهیم داشت. «شکست خوردن» یک عادت است، «پیروز شدن» هم همینطور. بیایید عادت های برنده شدن را دائم در زندگیتان تزریق کنید.

تکالیف این جلسه:

- در زندگی تان با کدام جنبه، شخص یا شرایط بیشترین مشکل را دارید؟ شروع کنید به یادداشت کردن تمام جنبه های آن وضعیت که به خاطرش سپاسگزار هستید.

- در کدام جنبه از زندگی تان 100% مسئولیت موفقیت یا شکست وضع موجودتان را نمی پذیرید؟ سه کاری را یادداشت کنید که قبلا انجام داده اید و همه چیز خراب شده است. در مقابل، سه کاری را که باید انجام می دادید اما ندادید هم بنویسید.

- در یکی از جنبه های زندگی تان که دوست دارید پیشرفت کنید، فرآیند ثبت و پیگیری را آغاز کنید.

 

► تصمیمات جدید دولت برای ساماندهی کوله‌بری/ مرزنشینان از عوارض وارداتی معاف شدند
چطور مهارت متقاعدسازی دیگران را بدست آوریم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر