حاتم بخشی از بیت المال در حمایت ازبانک تات!

دوشنبه ، 27 مهر 1388 ، 11:44

 

معاون سابق رئیس جمهور 2 میلیارد تومان از بودجه دولت را به بانک خصوصی تات پرداخت کرد.

یک مقام آگاه به خبرنگار جهان گفت: سازمان لیگ در زمان مسئولیت علی آبادی و با دستور وی در اقدامی غیر قانونی 2 میلیارد تومان به بانک خصوصی تات کمک کرده است.

همچنین خبرهای غیر رسمی حاکی از آن دارد که از بودجه دیگر فدارسیون های ورزشی نیز برای تاسیس این بانک هزینه شده است. پی گیری های خبرنگار ما در مورد صحت و سقم این خبر و جزئیات بیشتر آن ادامه دارد.

اعطای این مبلغ پول در حالی است که برخی از فدراسیون های ورزشی از پرداخت حقوق کارکنان خود عاجزند.

لازم به ذکر است چندی پیش نیز خبری توسط خبرگزاری رسمی دولت منتشر شد مبنی بر اینکه هر کدام از باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز 100 میلیون سهم از یک میلیارد برگه سهام بانک تات را خریدند. ارزش هر سهم از سهام این باشگاه ها هم یک هزار ریال است.

انتشار این خبر در همان زمان واکنش وسیعی در میان محافل ورزشی و خبری داشت .این خبر در حالی منتشر شد که وضعیت مالی دو باشگاه و تراز مالی آنها طی چند مدت پیش از آن همیشه منفی بوده است و معلوم نیست این سرمایه گذاری از محل کدام بودجه این دو باشگاه صورت گرفته است و احتمال می رود پشت این سرمایه گذاری هم دستور مقامات دولتی وجود داشته است .

فارغ از اینکه چه میزان این حاتم بخشی معاون سابق رئیس جمهور قانونی بوده است تشکیل یک بانک خصوصی با سرمایه دولتی از طنز های تلخ اقتصاد ایران است.گو اینکه ناف بخش خصوصی ایران با رانت های دولتی بسته شده است.

منبع: جهان نیوز

► اعتراض نمایندگان به تبعیض در هدفمند کردن یارانه ها
گزارش جالب فاکس نیوز از مصادره گورستانها ◄

مطالب مرتبط
بنر