الکامپ 2017

دوشنبه ، 9 مرداد 1396 ، 13:53

 

 

الکامپ ترکیبی از حروف Electronics, Computer & E-Commerce است. تاریخچه برگزاری این نمایشگاه در ایران به سال 1369 باز می گردد، البته در آن زمان حیطه کاری نمایشگاه علاوه برکامپیوتر، در مورد صنعت برق و همچنین مخابرات را شامل می شد که تقریبا هر دو سال یک بار برگزار می شد و نمایشگاه بین المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات ایران نام داشت.

طی سال های بعد نمایشگاه صنعت برق به صورت مجزا و تخصصی برگزار و از این مجموعه جدا شد. دستاورد های مخابراتی نیز چند سال بعد در نمایشگاه بین المللی تلکام که نمایشگاه تخصصی در حوزه مخابرات است به صورت مستقل برگزار گردید و با حذف این دو، نمایشگاه کامپیوتر با عنوان الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک و نام اختصاصی الکامپ در ایران برگزار می شود. برگزار کننده این نمایشگاه تا سال 1379 شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران بود و از دور بعد با مشارکت بخش خصوصی و هم اکنون برگزاری آن به طور کامل به بخش خصوصی واگذار گردیده است.

در تعریف نمایشگاه الکامپ آمده است که این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه‌ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آن‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار به علاقه‌مندان عرضه می‌شود و فرصتی بی‌بدیل برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

امسال نیز بیست و سومین دوره نمایشگاه الکامپ از ۳۰ تیرماه تا ۲ مردادماه ۱۳۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 800 شرکت از ایران و 20 کشور خارجی، در فضایی به مساحت 35 هزار متر مربع دستاورها، خدمات و محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال، سالن الکام‌استارز بود. حدود 450 کسب و کار نوپا در این سالن ضمن معرفی ایده‌ها و محصولات خود به مردم، فرصت ملاقات با سرمایه‌گذاران و بهره‌مندی از مشاوران کسب و کار را یافتند. همچنین معاون قوه قضاییه، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل همراه اول نیز در الکام‌استارز حاضر شده و سوالات استارتاپ‌ها را پاسخ دادند.

امسال فضای مفید استفاده شده برای غرفه‌ها افزایش داشته و تعداد شرکت‌های ایرانی حضور یافته نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. البته بسیاری از این آمار مربوط به استارت‌آپ‌هایی هستند که نقطه اتکای الکامپ ۹۶ محسوب می‌شوند.

اولین ایراد وارده به الکامپ امسال، حضور کمرنگ شرکت های خارجی بود که تعداد آنها از سال های گذشته نیز کمتر شده بود.

دومین مشکل بزرگ نمایشگاه امسال اینترنت بود با اینکه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تامین کننده اینترنت غرفه‌هاست اما به دلیل کیفیت بسیار پایین خطوط، اکثریت شرکت‌ها، اینترنت مورد استفاده خود را شخصا تهیه می‌کنند. این باعث می شد اینترنت سالن های نمایشگاه الکامپ رایگان نباشد.

در خاتمه باید الکامپ امسال را مخصوص استارت‌آپ‌ها دانست که البته در بین تعداد بالای آن‌ها پروژه‌های مشابه زیاد دیده می‌شود که این یک ایراد نیست و در نهایت باید دید از بین آن‌ها کدام یک در آینده به موفقیت می‌رسند.

در ادامه به گفتگو با چند شرکت کننده موفق الکامپ امسال می پردازیم.

► تهران شنبه تعطیل است
گزارش‌نویسی در چارچوب گزارش‌های کسب‌وکار ◄

مطالب مرتبط
بنر