کارپینو، تاکسی در مسیری نو

سه شنبه ، 10 مرداد 1396 ، 13:10
امروزه گستره ی اپلیکیشن ها به صنعت حمل و نقل نیز رسیده است و مسافرین به راحتی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به یافتن وسیله ی نقلیه ی مناسب اقدام کنند.
کارپینو یک اپلیکیشن حمل و نقل درون شهری ست که حدود 4 ماه پیش با کسب مجوز از ناوگان تاکسیرانی و شهرداری فعالیت خود را آغاز کرد. این نرم افزار در حال حاضر از گوگل پلی، اپ استور و کافه بازار قابل دریافت می باشد.
در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ 2017  و حضور کارپینو در این نمایشگاه، گفتگویی داشتیم با آقای حامد قاسمی نراقی، سرپرست روابط عمومی این شرکت:

- نمایشگاه الکامپ امسال را چطور ارزیابی کردید؟
برپایی نمایشگاه الکامپ امسال در فصل تابستان، فضایی متفاوت را نسبت به سال های پیش بوجود آورده بود. البته تقارن آغاز نمایشگاه با تعطیلات چند روزه به مناسبت شهادت امام صادق (ع) باعث کاهش نسبی بازدیدکننده شد؛ با این وجود اتفاق هایی همچون افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به ایجاد رونق در بخش نرم افزارها و تولید محتوا منجر گردید و باعث شد استارت آپ هایی مانند کارپینو بیش از پیش دیده شوند. از دیگر مزیت های نمایشگاه امسال نسبت به سال های پیش، وسعت بیشتر نمایشگاه و اختصاص فضای بیشتر به شرکت کنندگان بود که البته این امر موجب سردرگمی بازدیدکنندگان نیز شد. با این حال حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا ما با شرکت های بیشتری در حوزه های مختلف به خصوص حوزه ی حمل و نقل آشنا شویم. چرا که در این نمایشگاه ارتباط های سازمان با سازمان بسیاری به چشم می خورد. امید است که فعالیت های نمایشگاه الکامپ در آینده گسترده تر شوند و جدای از روابط و خدمات B2C، ما شاهد روابط بB2B نیز باشیم.
- حضور رقبایتان در نمایشگاه را چطور ارزیابی می کنید؟
ما بعضی ها را رقیب خود نمی دانیم بلکه رفیق و هم صنف خود می دانیم. اگر منظور شما از رقبا، هم صنف های ماست باید بگویم که آنها نیز خوب ظاهر شده بودند به خصوص یکی از آنها. کارپینو هم خیلی با وسعت ظاهر شد و سه غرفه در نمایشگاه داشت.
- برای نمایشگاه امسال چه برنامه ای داشتید؟
برنامه ما برای نمایشگاه امسال دو جهت داشت. اول سرویس دهی به مشتریان عزیزمان بود و آشنایی با مشتریان خانگی و ارائه ی خدماتی از جمله کدهای تخفیف نمایشگاه برای سرویس رفت و برگشت. دوم اینکه ما می خواستیم پنل سازمانی کارپینو را بررسی کنیم و از خدمات و برنامه های جدیدمان رونمایی کنیم. از جمله این خدمات می توان به سرویس دهی به کارمندان و کارکنان شرکت های خصوصی و دولتی اشاره کرد؛ طوری که شرکت های مختلف می توانند با استفاده از امکانات کارپینو، به راحتی مشکلات حمل و نقل پرسنل خود را حل کنند. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که ما استارت آپ هستیم و هیچ رابطه ای با تاکسیرانی و شهرداری نداریم، فقط با مجوز رسمی از این دو ارگان به فعالیت می پردازیم.
- این یعنی شما اولین برنامه حمل و نقل درون شهری هستید که با مجوز تاکسیرانی فعالیت می کند؟
بله. اپلیکیشن ما سال گذشته آماده ی عرضه به بازار بود اما ترجیح تیم ما این بود که اپلیکیشن کارپینو با مجوز رسمی از سازمان های مربوطه آغاز به کار کند. همین باعث شد ما برای مدتی بازار را از دست دادیم اما چیزی که برای ما اهمیت داشت قانونی بودن فعالیت مان بود. گفتنی ست که در حاشیه نمایشگاه الکامپ امسال ما توانستیم با وزیر ارتباطات، رییس پلیس فتا و تعدادی از نمایندگان مجلس وارد گفتگو شویم تا به مردم سرویسی امن و قانونی ارائه دهیم.
- برای سال آینده چه برنامه ای دارید؟
یکی از برنامه های مهم ما برای سال آینده، راه اندازی دفتر مشهد خواهد بود.  البته این دفتر چند وقتی ست که در مشهد فعالیتش را آغاز کرده اما نرم افزار کارپینو مشهد هنوز در دست ساخت است. مطمئنا راه اندازی این نرم افزار و مذاکره با رانندگان محترم مشهدی از اولویت های ما برای بعد از نمایشگاه الکامپ می باشد. برنامه ی بعدی ما بهبود ارائه ی خدمات به مسافران و افزایش تاکسی بانوان است که در دستور کار قرار دارد. برای رسیدن به این اهداف، نظرات کاربران و مسافران برای ما اهمیت بسیاری دارد. مسافران کارپینو می توانند با امتیازدهی به عملکرد رانندگان، ما را در پیشرفت برنامه مان یاری کنند.
- و اما حرف آخر شما
شعار ما «تاکسی در مسیری نو» است. ما می خواهیم کیفیت سرویس دهی تاکسی های حال حاضر کشور را ارتقا دهیم. برای این منظور می خواهیم از تکنولوژی استفاده کنیم و فناوری های نوین را به تاکسی بیاوریم تا علاوه بر بهبود کیفیت خدمات، دیدگاه مسافران را نسبت به تاکسی تغییر دهیم. به عقیده ی ما احترام به مشتری باید روز به روز در تمام سرویس های ایرانی، نه فقط در تاکسیرانی، ارتقا پیدا کند. در این راه نیازمند کمک های مردم هستیم. بدون شک حرکت در مسیر پیشرفت بدون کمک رسانه ها، مردم و مسئولین محقق نخواهد شد.

► گزارش کامل مجمع ایران خودرو / پاداش 250 میلیونی برای هیات مدیره
۵ نکته‌ای که به استخدام بهترین کارمندان کمک می‌کند ◄

مطالب مرتبط
بنر