اشتباه عجیب موسسه ملل در تبلیغات بیلبوردی + عکس

سه شنبه ، 31 مرداد 1396 ، 08:55
در تعریف خلاقیت آمده است که «خلاقیت، مهمترین و اساسی ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی ترین عامل ایجاد ارزش است. خلاقیت و نوآوری از والاترین ویژگی های انسان است.»

 

متاسفانه تقلید در ساخت و طراحی تبلیغات مدت هاست که در کشورمان رواج پیدا کرده است. از تقلید در تیزرهای تبلیغاتی گرفته تا کپی برداری از طرح بیلبوردها و لوگوها، فضا را طوری تغییر داده که مخاطب پس از دیدن هر تبلیغ زیبا و هوشمندانه ناخودآگاه تصور می کند آن تبلیغ کپی برداری از یک تبلیغ خارجی است.

 

اما این روزها گاهی شاهد کپی برداری از تبلیغات داخلی نیز هستیم.
موسسه ملل که پیش ترها با نام موسسه مالی و اعتباری عسکریه مشغول فعالیت بود، تبلیغات خود را پیرامون جشنواره حساب های قرض الحسنه آغاز کرده است که این تبلیغات کپی برداری از طرح «سیمکارت دائمی و هدایای ویژه» ایرانسل می باشد. طوری که در نگاه اول، مخاطب با دیدن تکرار عدد 3 در همان رنگ در کنار یکدیگر، به یاد تبلیغ ایرانسل خواهد افتاد.

 

ترکیب رنگ کلی بیلبورد نیز کپی شده از رنگ سازمانی ایرانسل و رنگ های مورد استفاده ی این شرکت در بیلبوردهایش است.
لی اوت که رعایت اصول آن به منظور انتقال بهتر و ساده تر اطلاعات به مخاطب و مشتاق تر کردن او به مطلب ذکر شده، ضروری می باشد، در این طرح نادیده گرفته شده است. از طرفی، شلوغی بیش از حد و وجود اطلاعات زیاد از حد در بیلبورد در کنار بی نظمی چیدمان آنها، بیننده را دچار سردرگمی می کند.

 

از دیگر مشکلات این طرح می توان به عدم توجه به ترتیب خوانش جملات  اشاره کرد. درواقع جملات نوشته شده در طرح نه تنها ترتیب درستی ندارند بلکه سایز آنها نسبت به اهمیتشان نیز رعایت نشده است.
در قسمت پایین این طرح، بخش زرد رنگی به چشم می خورد که از نظر گرافیکی هیچ تعریف و هویت مشخصی ندارد و صرفا جهت پر کردن فضای خالی پایین بیلبورد طراحی شده است.

 

در کنار تمام این شلوغی ها، جای خالی نام و لوگوی بانک ملل بسیار حس می شود.
با ادامه ی این روند باید از شرکت های تبلیغاتی پرسید: آیا آنها علاوه برکسب درآمد در حوزه ی تبلیغات، وظیفه رشد و اعتلای این صنف را ندارند؟

 

 

► اسنپ، یک کلیک تا مقصد
کیفیت اینترنت مخابرات متحول می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر