سرویسی جدید از کارزار؛ با رپورتاژ آگهی کسب و کار خود را متحول کنید

سه شنبه ، 31 مرداد 1396 ، 13:56

 

رقابت در دنیای کسب و کار امروزه بسیار نفس‌گیر است. جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان پیشین و بالا بردن فروش، اهدافی است که همه صاحبان کسب و کار به دنبال آن هستند. با توجه به شناختی که از کسب و کارهای امروزی در ایران پیدا کرده‌ام، می‌توانم به صراحت بگویم که اولین انتخاب اکثر آنها برای رسیدن به اهداف ذکر شده استفاده از تبلیغات، و آن هم تبلیغات محیطی است. با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور این نوع تبلیغات، اغلب شرکت‌ها اکنون به دنبال راه‌های جایگزین برای بالا بردن سئو (SEO)سایت خود، پخش کردن نام و برندشان (Brand) در فضای مجازی، راهی نو برای بازاریابی، و بالا بردن میزان فروش و به تبع آن
میزان سود خود هستند.

 

راه حل جایگزین برای این امر می‌تواند روابط عمومی و اختصاصاً رپورتاژ خبری از شرکت‌ها در سایت‌های خبری معتبر باشد. در این بین مجموعه کارزار سرویس جدیدی به نام پابلیکا راه‌اندازی کرده که در زمینه انتشار اخبار سفارشی شرکت‌ها در سایت‌های خبری معتبری همچون فارس، ایسنا، عصرایران، تابناک و سایر سایت های خبری فعالیت نموده و همچنین در زمینه روابط عمومی مشاوره می دهد.

 

روابط عمومی در دنیای امروز اینگونه تعریف می‌شود که تلاشی است برای بالا بردن شناخت و آگاهی بازار هدف از کسب و کارها با استفاده از ابزارهای مختلفی همچون انتشار خبرهای سفارشی در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری (رپورتاژ آگهی)، برگزاری سمینارها و کنفرانسهای مختلف، استفاده از رسانه‎‎های مختلف برای انداختن نام یک محصول یا یک برند بر سر زبان‌ها و باز نشر اخبار و صحبت‌ها از یک محصول یا شرکت در شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی و غیره. همه این ابزارها در اصل می‌توانند جای تبلیغات را برای یک شرکت بگیرند اما هنگامی که از ابزارهای روابط عمومی سخن به میان می‌آید، به گفته بسیاری از متخصصین این رشته، هیچ کدام به اندازه رپورتاژ آگهی در حفظ مشتریان کنونی، بالا بردن تعداد سرنخ‌های فروش و هدف گرفتن بازاری خاص موفق عمل نمی‌کنند.

 

رپورتاژ خبری در اصل انتشار خبری به سفارش یک شرکت در نشریات خبری است. این ابزار با تبلیغات وجوه تمایز بسیاری دارد. یکی از آنها هزینه بسیار پایین آن است. در جایی که تبلیغات هزینه‌های بالایی بر صاحبین کسب و کار تحمیل می‌کنند و در ضمنهیچ تضمینی برای بالا بردن فروش شرکت نمی‌دهند، رپورتاژ آگهی با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر، بالا رفتن بازدید از سایت شرکت و سئو را تضمین می‌نماید. این امر چه برای کسانی که تازه کسب و کار خود را راه‌اندازی نموده‌اند و می‌خواهند مشتریان جدید جذبکنند و چه شرکت‌هایی که می‌خواهند مشتریان کنونی خود را حفظ کنند مناسب است. با توجه به ماهیت محتوای خبری سفارشی و همچنین هزینه پایین آن، می‌توان گفت که حتی اگر این ابزار در جلب مشتری جدید موفق عمل نکند، باز هم ضرری متوجه شما
نیست. در حالی که ریسک تبلیغات محیطی، با آن همه هزینه، در برعکس عمل کردن و ساخت وجهه‌ای منفی از کسب و کار شما بالا است.



از جمله فاکتورهای مهمی که در موفقیت یک رپورتاژ آگهی دخیل هستند سرعت عمل، تنوع درگاه‌های رسانه‌ای معتبر و قیمتمی‌باشند. سرعت در انتشار اخبار فرصتی طلایی در اختیار کسب و کار قرار می‌دهد تا بتواند از انحصار کوتاه مدت بوجود آمده  نهایت استفاده را ببرد. تنوع در رسانه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بهتر و دقیقتر بازاری که مدنظرتان است را هدف بگیرید. در نهایت هم باید گفت که هزینه از جمله مسائلی می باشد که صاحبین کسب و کار قبل از انجام هر کاری به آن فکر می‌کنند. سادگی کار نیز می‌تواند از این دست فاکتورها باشد. با ساده کردن روند نگارش رپورتاژ آگهی، ثبت خبر و انتشار آن در رسانه‌های معتبر، می‌توان بر تاثیرگذاری آن خبر افزود.



 

سایت‌های ایرانی که در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند انگشت شمارند. از میان آنها می‌توان به جرأت گفت تنها پابلیکاست که هر سه مورد از موارد ذکر شده را یکجا به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پابلیکا می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از درگاه‌هایخبری معتبر و انحصاری خود، همان بازخوردی که مدنظر صاحب کسب و کار است را از بازار هدف بگیرد. قیمت‌های رقابتی که اینسایت برای این درگاه‌ها پیشنهاد می‌کند نیز فوق‌العاده است. روند انتشار خبر در این سایت هم بسیار ساده است. نام رپورتاژ آگهی می‌تواند برای کسی که با آن آشنایی ندارد کمی ترسناک باشد. اما نگران نباشید، در این سایت همه چیز به سادگی توضیح داده شده و حتی اگر مایل باشید، می‌توانید با وارد کردن ایمیل خود در سایت، جزوه‌ای مختصر و مفید در مورد نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی موفق دریافت کنید.


برای دیدن سایت، لیست قیمت‌ها، نحوه نگارش رپورتاژ آگهی و دریافت خدمات رپورتاژ آگهی مورد نظرتان می‌توانید از لینک زیر وارد سایت پابلیکا شوید .

www.publica.ir

► جمعه منتظر افتتاح نیمه شب تهران باشید !
بازاریابی شبکه ای، واقعیت یا توهم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر