Affiliate program چیست و چگونه کار می کند؟

دوشنبه ، 6 شهریور 1396 ، 09:26

کسب درآمد از همکاری در فروش، یک روش عالی برای کسب درآمد هست که این روزها در وب ایران بسیار جا افتاده و سایت ها و وب مسترهای زیادی از این روش اقدام به درآمد زایی می کنند.

 

از جمله مزایای کسب درآمد اینترنتی همکاری در فروش می توان به مقرون به صرفه بودن، دسترسی به بازار جهانی، رایگان بودن و.... اشاره کرد.

 

سیستم های همکاری در فروش یا affiliate marketing عبارت است از همکاری دو یا چند گروه برای رسیدن به سود مشترک از طریق همکاری در فروش محصولات. معمولا شرکتی در یک طرف این همکاری وجود دارد که محصولی را تهیه کرده است و در طرف دیگر فرد یا افرادی هستند که با فروش آن محصول، حق کمیسیون یا پورسانت دریافت می کنند.

 

 

 

اگر بخواهیم توضیح دهیم، باید از بالا سمت چپ تصویر شروع کنیم. فرض کنیم کاربران و مشتریان در دو حالت وارد سایت شما می شوند:  از طریق جستوجو در گوگل به سایت شما راه پیدا می کنند یا در شبکه های مجازی، محتوای جذابی را می بینند و برای ادامه خواندن یا دیدن محتوا به سایت شما وارد می شوند. در سایت شما از طریق روش های تبلیغاتی یا بازاریابی محتوا در خصوص محصول اطلاعاتی پیدا می کنند و با استفاده از لینک مخصوص ِشما وارد صفحه ی خرید محصول شده و آن را خریداری می کنند. در این صورت و خرید مشتری از طریق معرفی شما،  کمیسیون به حساب شما واریز می شود. (اگر میخواهید در مورد بازاریابی محتوا بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.)

همانطور که در این روش مشخص است تنها چیزی که شما برای فروش نیاز دارید جذب مشتریان است از طریق هر روشی!! معمولا کم هزینه ترین روش، استفاده از شبکه های مجازی و یا طراحی سایت شخصی است. (اگر میخواهید در مورد کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.)راه های دیگری نیز مانند روش های بازاریابی سنتی نیز وجود دارد مانند ایجاد سمینارها یا جلسات معرفی محصول و غیره. روش های دیجیتال دیگر نیز عبارت اند از وبینارها و ایمیل مارکتینگ.

مزیت های این روش داشتن ساعات کاری منعطف و همچنین هزینه پایین برای شروع است. معمولا در سیستم های همکاری در فروش، شرکت آموزش های لازم را برای جذب و بازاریابی مشتریان به همکاران خود ارائه میدهد. همچنین در خصوص محصولات اینترنتی، نیازی به پیش‌خرید محصولات از قبل نیست و هر زمان که مشتری آنها را خریداری نماید به شما پورسانت تعلق میگیرد. (در مورد دیگر مزیت های همکاری در فروش بیشتر بدانید)

منبع: سایت همکاری در فروش

► محاسن و معایب برخی از رسانه‌های مرسوم تبلیغاتی
شبه پول چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر