اینباند مارکتینگ چیست (بازاریابی جاذبه ای)؟

سه شنبه ، 7 شهریور 1396 ، 08:27

اینباند مارکتینگ چیست : باید قبول کرد که دوران بازاریابی بیرونی(Outbound Marketing) به پایان خود رسیده و از این به بعد باید توجه خاصی به اینباند مارکتینگ که با نام های بازاریابی درونی یا بازاریابی جاذبه ای شناخته میشود داشته باشیم.اینباند مارکتینگ در مفهوم ساده تر ابزار یا روشی است برای اینکه برند شما توسط مشتری در سریع ترین زمان ممکن و با سهولت پیدا شود و برای این مقصود چندین تکنیک ارائه می دهد.این روش، تنها به یافتن سازمان توسط مشتریان بالقوه و ایجاد آگاهی از برند بسنده نمی کند. بلکه هدف آن این است که با ایجاد ارزش بیشتر در طول چرخه خرید مشتری، او را باز هم به سمت سایر پیشنهاداتی که قابل ارائه می باشد و می تواند برای او مفید واقع شود، بازگرداند و با ایجاد یک تجربه خوب، از او یک مشتری ثابت برای خود بسازد.

 

چرا اینباند مارکتینگ؟

 

صرفه جویی در هزینه ها: به صراحت می توان گفت که هزینه راه اندازی و پیشبرد اهداف از طریق اینباند مارکتینگ بسیار ارزان تر از تکنیک های سنتی بازاریابی سنتی می باشد.

 

بهینه سازی در زمان: اینباند مارکتینگ این امکان را به شما می دهد که به جای صرف زمان برای پیدا کردن یک مخاطب مابین هزاران/میلیون ها نفر، همان یک نفر به سراغ شما بیاید و شما را پیدا کند؛ بدین ترتیب شما می توانید تمام زمان خود را برای ایجاد یک تجربه خرید خوب و یا به تولید محتوای با کیفیت بهتری بپردازید. البته نباید فراموش کنیم، که این نوع بازاریابی یک تکتیک بلند مدت است و نگریستن به آن به عنوان یک راه حل کوتاه مدت کاملا اشتباه خواهد بود.

 

سرمایه گذاری بلند مدت: در این نوع از بازاریابی ، شما د حال یک سرمایه گذاری بلندمدت بر روی مشتریان بالقوه خود میباشید. علاوه بر انکه با بهتر دیده شدن در فضای آنلاین، روز به روز به مخاطبین محتوای شما افزوده می شود (به شرط ارائه محتوای باکیفیت)، مشتریان بالقوه حتی بعد از انتخاب پیشنهاد شما به عنوان راه حلی که به دنبالش بودند، احساس وابستگی به شما پیدا میکندد و این مشتریان بالفعل همچنان برای ایجاد تجربه خرید خوب و بازگشت مجدد، سرمایه گذاری می شوند.

 

برندینگ در فضای آنلاین: این رویکرد یک تکنیک بهینه برای برندسازی در فضای آنلاین و دیده شدن توسط مشتریان می باشد. با استفاده از این تکنیک شما می توانید به سادگی به عنوان یک پیشرو در صنعت و یا حرفه خود بدل شوید. چرا که می توانید مخاطبین خود را به طور طبیعی از طریق موتورهای جستجو به سمت خود بکشید و این مخاطب است که شما را پیدا کرده، نه شمایی که برای معرفی خود به سراغ او رفته اید.

 

 

استراتژی در اینباند مارکتینگ

 

مراحلی که در عکس فوق مشاهده میکنید فرآیندی است که بیشتر مشتریان هنگام ایجاد روابط با یک کسب و کار آنرا تجربه می کنند:

 

جذب : در طول مرحله ی جذب، ممکن است مخاطبان با برند شما ناآشنا باشند. شما می بایستی به ایجاد آگاهی از برند خود بپردازید، به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و ترافیکی از بازدیدکنندگان جدید را به سمت وبسایت خود بکشانید.

لذت : حال که مشتری میل دارد که خود را یک مشتری بالفعل تبدیل کند، می بایستی ارتباط خود را با او زنده و خوب نگه دارید تا در آینده نزدیک دوباره تمایل به خرید پیشنهادات ارائه شده توسط شما را داشته باشد و نظرات مثبت او را برای محصولات خود بدست آورید. به این ترتیب شما یک مشتری وفادار با ارتباطی نزدیک بدست آورده اید.

بستن قرارداد : با جذب بازدیدکنندگان محتوای ارائه شده و تبدیل او به یک مشتری مایل به خرید، ممکن است او همچنان آمادگی انجام خرید را نداشته باشد. بایستی او را با استفاده از محتوای مناسب و زماندار در چرخه خرید هدایت کنید تا در نهایت محصول شما را به عنوان یک گزینه مناسب خریداری کنند.

تبدیل : حال که بازدیدکنندگان خود را به دست آوردید، بایستی آن ها را وارد مرحله تبدیل کنید و یا آن ها را مجاب کنید تا اطلاعات تماس خود را (شامل ایمیل، شماره تماس و …) با شما به اشتراک بگذارند تا در مراحل آتی بازاریابی به کار ببرید.


راهکارهای پیشنهادی برای اینباند مارکتینگ

 

عموما یکی از روش هایی که برای اینباند مارکتینگ همواره پیشنهاد می‌شود،‌ استفاده از یک بلاگ و یک برنامه منظم برای انتشار محتوا در آن می‌باشد. یکی از خوبی‌هایی که بازاریابی جاذبه‌ای دارد، این است که در نهایت برای کسب و کارها یک دارایی با ارزش ایجاد می‌کند. شما اگر که برای کسب و کار خود یک وبلاگ داشته و در آن به طور منظم محتواهای مناسب و جذاب قرار دهید، برای سئوی سایتتان بسیار مناسب بوده و باعث می‌شود که مخاطبین زیادی به سایت شما جذب شوند.

 

 

از جمله استراتژی‌های دیگر اینباند مارکتینگ، شامل وبینارها(webinar)، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها، برنامه‌های موبایل برای کمک به مشتریان و استفاده درست از رسانه‌های اجتماعی می‌باشد. البته هر کسب و کاری ویژگی‌های خاص خود را داشته و استراتژی‌های بازاریابی درونی هم با توجه به آن متفاوت می‌باشند و به مخاطبین، صنعت، و تخصص بستگی دارد.

► موانع احیای بانکداری اسلامی
۷ شغل ایران که بهترین بازار کار را دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر