دارا خسروشاهی به عنوان مدیرعامل جدید اوبر (Uber) انتخاب شد

چهارشنبه ، 8 شهریور 1396 ، 07:34

بر اساس خبرهای غیررسمی منتشر شده، هیئت مدیره اوبر (Uber)،  خسروشاهی – رئیس سابق شرکت Expedia – را به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت برگزید. هنوز شرکت فوق اطلاعیه‌ای در این خصوص نداده است. ظاهرا خسروشاهی این پیشنهاد را هنوز به صورت رسمی و قراردادی نپذیرفته اما به گفته یکی از اعضای این نشست، هیئت مدیره رای خود را داده است و قبل از اعلام رسمی مدیرعامل جدید، کارمندان خود را در مورد تصمیم اتخاذ شده مطلع میکند.

 

انتصاب خسروشاهی در شرایطی اتفاق افتاده است که مدیرعامل قبلی این کمپانی به دلیل فشارهای وارده از سوی اوبر و ماجرای دادگاهی شدن از سوی گوگل و اتحادیه تاکسی داران در ماه ژوئن از سمت خود کناره گیری کرد که باعث افت چشمگیر رتبه این شرکت شد.

 

هیئت مدیره با با بررسی نامزدها و آرای حامیان، انتخابها را به سه نفر محدود کرده است. جفری ایملت مدیر GE یکی از مهمترین نامزدهای احتمالی بود که یکشنبه کناره‌گیری کرد. کاندیدای بعدی رئیس شرکت اچ‌پی بود که علی‌رغم نپذیرفتن این کار در ماه گذشته در هفته اخیر با هیئت مدیره اوبر دیداری داشته است.

 

اینکه خسروشاهی نیز در لیست نامزدها باشد تا یکشنبه مشخص نیست. این مدیر ۴۸ ساله، ۱۲ سال ریاست شرکت اکسپدیا را در دست داشته و طی این مدت، درآمد کمپانی را از ۲٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ به ۸٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ افزایش داده است.

 

وی اکسپدیا را به یکی از بزرگترین شرکتهای مسافرتی آنلاین در ایالات متحده تبدیل کرد که شامل سایتهایی همچون  Hotels.com, Orbitz, Trivago, HomeAway, Travelocity و همچنین وبسایتهایی برای اجاره اتومبیل، وبلا، منزل و … میشود. در زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ این شرکت وارد وضعیت بحرانی و ویژه‌ای شد که با سازماندهی مجدد، حتی به رشد دوبرابری رسید.

 

وی قبل از اکسپدیا، مدیر عامل IAC بود که در سال ۲۰۰۳ اکسپدیا را خرید و در سال ۲۰۰۵ آن را از IAC جدا کرد. خسروشاهی در ایران متولد شد ولی در دوران کودکی به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرد، در نیویورک بزرگ شد و در حال حاضر یک شهروند آمریکایی است.

 

وی با مدرک مهندسی برق وارد IAC شد و بعدها با کار در بانک سرمایه‌گذاری Allen & Co رسما وارد فعالیتهای تجاری بزرگ شد. خسروشاهی بر اساس رتبه‌بندی Glassdoor با کسب رتبه ۹۳درصدی یکی از رهبران برجسته و خوب قلمداد شده است. وی برای بازگرداندن اوبر به روزهای با شکوه ابتدایی، نیازمند رهبری و راهبردهای دقیقی خواهد بود.

► سود بورس اعلام شد
ایران؛ پر ریسک ترین اقتصاد دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر