وزیر ارتباطات از پیگیری حقوقی حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور خبر داد

چهارشنبه ، 8 شهریور 1396 ، 09:37

چند روز پیش بود که اپل در اقدامی عجیب، روند حذف اپلیکیشن های سرشناس ایرانی از اپ استور را سرعت بخشید و به بهانه تحریم های اقتصادی، کسب و کار های متعددی از جمله دیجی کالا، علی بابا، الو پیک، تخفیفان، دلیون، تپسی و غیره را از ارائه خدمات روی پلتفرمش محروم کرد.

 

امروز صبح، وزیر ارتباطات کشورمان در حساب کاربری خودش در شبکه اجتماعی [فیلتر شده] توییتر، اعلام کرد که این موضوع را به صورت حقوقی پیگیری می کند.

محمد جواد آذری جهرمی می گوید 11 درصد بازار تلفن همراه در ایران متعلق به اپل است. البته از آنجا که اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد و واردات محصولات این شرکت (علی رغم تلاش های بسیار) هنوز به سامان نرسیده، صحت و سقم آمار فوق مشخص نیست.

 

به هر حال، وزیر ارتباطات با استناد به این آمار، معتقد است اپل اصل احترام به حقوق مصرف کننده را رعایت نکرده و به همین دلیل، می توان این موضوع را به صورت حقوقی پیگیری کرد.

 

امیدواریم پس از پیگیری این موضوع، راه برای اقدامات مشابهی در مقابل دیگر شرکت های حوزه فناوری که حقوق کاربران ایرانی را به رسمیت نمی شناسند هم باز شود، و پس از آن اصل حقوق مصرف کننده در کشور خودمان هم با جدیت بیشتری دنبال گردد.

► ایران در لیست ۲۰ مقصد برتر گردشگری ۲۰۱۷
شمشیر آویخته اپل بر سر کسب‌وکارهای ایرانی ◄

مطالب مرتبط
بنر